וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגנבות יחידים

2.5.2008 / 8:12

מכבי תל אביב הצליחה להסתנן לפיינל פור במדריד למרות עונה רעה ורצופת בעיות, מול סיינה היא תצטרך להוכיח שהיא אכן ראויה למעמד

הבעיה הכי גדולה של מכבי תל אביב לקראת הפיינל-פור, מעבר לשלושה הפסדים בארבעת משחקי הליגה האחרונים ומאזן 5:1 מביש מול יריבותיה לצמרת - הפועל חולון ובני השרון, היא שאפשר להגדיר אותה בעיקר על דרך השלילה. וכשזוכרים שמדובר באחת מארבע הקבוצות הטובות באירופה, עולה השאלה איך לעזאזל היא הגיעה עד הלום.

ראשית, היא לא שומרת. בתחילת דרכו ניסה שרף לעבור להגנה אגרסיבית יותר וביטל את החילופים בחסימות, אחר כך עבר לדקות ארוכות של אזורית ומץ' אפ-זון. התוצאה הסופית בתקופה האחרונה כמעט זהה: ליי אפ פשוט של היריבה, בין אם מדובר בפי.ג'י טאקר או באבי סוכר.

דבר ברור נוסף הוא שהקבוצה הנוכחית של מכבי כמעט לא מסוגלת לנצח במשחקים צמודים, שבהם היא מפגינה איבוד עשתונות ובלבול. מה לגבי היררכיה או רוטציה מסודרת? לא ולא. פעם וויצ'יץ' מתייבש ואחר כך הופך לאיש מפתח. שיטה? פעם מכבי הולכת פנימה ולעיתים קצת משתוללת. שחקן יציב ומוביל שאפשר לסמוך עליו? אפילו טרנס מוריס דעך לאחרונה. מאמן עם שליטה מוחלטת בשחקניו, תנאי הכרחי לזכיה ביורוליג? צביקה שרף אמנם עדיף באופן משמעותי על עודד קטש, אבל הטעויות הרבות שעשה מאז חזר למועדון מוכיחות שהוא גם לא אטורה מסינה. אפילו לא אוברדוביץ' או גרשון.

לכן, עולה החשד שמכבי היא לא חברה לגיטימית בפיינל-פור. כמעט מדי שנה מגיעה לשם קבוצה אחת נחותה מיריבותיה, עקב התעלות ברגע שיא או בזכות הגרלה נוחה במיוחד. בעונה שעברה, למשל, זו היתה מלאגה. ב-1991 זו היתה מכבי, שהובסה בחצי הגמר על ידי ברצלונה ב-34 הפרש, בהופעה האחרונה של שרף בפיינל-פור.

הקבוצה הנוכחית של מכבי עונה על כל הקריטריונים להסתננות: אף אחת מיריבותיה בבית המוקדם לא העפילה לשמונה הגדולות, היא לא נתקלה באחת מקבוצות העל - פנאתינייקוס או צסק"א (בניגוד לטאו וסיינה), התמודדה ברבע הגמר עם ברצלונה החלשה והתעלתה באמת רק פעם אחת, במשחק במדריד.

ולמרות כל זאת, אי אפשר לבטל לחלוטין את סיכוייה של מכבי. בכל זאת, מדובר בקבוצת התקפה מוכשרת למדי ועמוקה, שעשויה לשוב ולהתפוצץ; הרמה בכדורסל האירופי, כפי שהיטיבו לאבחן בימים האחרונים ניקולה וויצ'יץ' ואטורה מסינה, בירידה, והיריבה בחצי הגמר היא בסך הכל סיינה הלא נוצצת; וגם אם יש עלייה במחירים וירידה בהתלהבות, סביר להניח שגם בפיינל-פור הזה יהיו לצהובים הכי הרבה אוהדים ביציעי מדריד; וחוץ מזה, אסור לשכוח את קלישאות המסורת, המחויבות ונאומי המוטיבציה של שמעון, מוני וצביקה. אבל לפני שמדברים עליה כעל מועמדת לתואר, בחצי הגמר צריכה מכבי להוכיח שהיא ראויה למעמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully