וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איו עוד מלבדם

העונה מלאת התהפוכות של מכבי ת"א מתנקזת כעת ל-40 דקות קריטיות מול סיינה (19.00), שבסיומן היא עשויה לעלות לגמר ה-13 בהיסטוריה

יותם רונן

צילום ועריכה: יותם רונן, שליח וואלה! ספורט למדריד

הרגע הגדול של מכבי תל אביב הגיע. הערב (שישי, 19.00, שידור ישיר בערוץ 10) יעלו שחקניו של צביקה שרף לפרקט ה"פלאסיו דפורטס דה קומונידאד" במדריד למשחק חצי גמר היורוליג, בתקווה שבארוחת השבת שתגיע לאחריו כבר יוכלו להתכונן ולחשוב אודות יריבתם במשחק הגמר.

אלא שעוד לפני כן מכבי תהיה חייבת לעבור את אלופת איטליה הקשוחה והעיקשת, מונטפסקי סיינה. האיטלקים אמנם מחזיקים רק בשחקן אחד שהופיע בפיינל פור (בוטסי ת'ורנטון), אבל בשנתיים האחרונות מפגינים עליונות מוחלטת בכל הנוגע לליגה המקומית והיו היחידים שהעפילו לפיינל פור דרך סוויפ בשלב רבע הגמר. אוהד גרינוולד, שליח וואלה! ספורט למדריד מדווח כי כל שחקני הסגל של מכבי תל אביב השתתפו באימון המסכם.

וויצ'יץ': "אנחנו פה בשביל לנצח"

הסנטר הקרואטי של האלופה הישראלית, ניקולה וויצ'יץ', אמר לאחר האימון: "אנחנו פה בשביל לנצח. סיינה הם קבוצה טובה מאוד. ראינו כל כך הרבה קלטות שלהם, וזה הולך להיות באמת משחק קשה. אני מכיר את כל שחקני הפנים שלהם, למרות שלא שיחקתי נגד חלקם, למדנו להכיר אותם טוב מאוד". למרות זאת, וויצ'יץ' מבקש להבהיר דבר אחד: "אין בנו פחד".

יותם הלפרין אמר לקראת המשחק המכריע: "אני לא יודע אם אני שחקן המפתח מחר. שום שחקן לא ינצח את המשחק הזה לבד. הקבוצה שתהיה טובה יותר, תנצח. מדובר בקבוצה אתלטית מאוד, אבל הם יצטרכו לעצור את משחק המעבר שלנו". הלפרין מודע גם ליכולות של הזרים של סיינה: "יש להם שחקני חוץ נהדרים, שקולעים נהדר, ונהיה חייבים להתמודד עם הדברים האלו".

צביקה שרף, שחוזר לאחר שנים רבות למעמדים הגדולים של אירופה, לא נשמע נרגש יתר על המידה: "ההתרגשות היא ההתרגשות. אני קורא לזה דריכות. זה הכדורסל. אנחנו רוצים לעשות את המיטב". לגבי הטענה כי קבוצתו עולה כפייבורטית לחצי הגמר, אמר המאמן: "אנדרדוג שמנדרדוג, הכל קלישאות. הדברים מורכבים מהכושר של הקבוצה. יש הרבה אספקטים למשחק הזה".

אסטבן באטיסטה: "אנחנו מוכנים, והזמן הגיע. אנחנו לא דואגים לגבי סיינה אלא רק לעצמנו. אנחנו יודעים שיש לנו מאץ' אפ קשה". כשנשאל מה המפתחות למשחק, אמר השחקן: "איך ננצח את המשחק הזה? נשחק חכם ככל שאנחנו יכולים וקשוח, ונדע שאין דרך חזרה".

אחד מאלו שהביאו את מכבי תל אביב עד הלום, הוא וויל ביינום: "אני מרגיש טוב. לנו יהיה קשה מולם כמו שלהם יהיה קשה מולנו". כשנשאל איך הצליח להפוך עונה שהיתה עם פוטנציאל להיות הרסנית למוצלחת, אמר הגארד: "איך התגברתי על מה שעברתי? אמונה, אלוהים והמשפחה שלי".

גם וונטיגו קאמינגס נשמע בטוח לחלוטין בניצחונם של הצהובים: "ננסה לנצח את המשחק. נצטרך לשחק את הכדורסל של מכבי, לא את מה שהצגנו בשני המשחקים האחרונים בליגה. אנחנו בטוחים ביכולות שלנו. הם קבוצה טובה והם דומיננטים באיטליה. מה שגדול אצלם זה שיש להם כימיה מצויינת".

עוד בורג חשוב במיוחד בקבוצה, טרנס מוריס, אמר לקראת מחר: "אני לא חושב שאני צריך לעשות שום דבר שונה ממה שעשיתי עד עכשיו, רק לשחק. תמיד שיחקתי ככה, פשוט לא תמיד ראו אותי". כשנשאל מה על הקבוצה לעשות כדי לעלות לגמר, אמר מוריס: "אנחנו נעשה את הדברים שהביאו אותנו עד הלום".

אחד שמאוד רצה להיות על הפרקט, אך ייאלץ להישאר על הספסל בבגדים אזרחיים הוא מרכוס פייזר הפצוע: "אני מנסה להוציא את המיטב מההזדמנות הזאת. אני מקווה שבשנה הבאה לא אשב בצד. זה הורג אותי. זאת אכזבה אדירה אבל אני שמח שאני יכול לראות את החבר'ה משחקים ומייצגים את מכבי תל אביב. כל קבוצה תעלה לשחק קשוח. מאכזב לא להיות פה אבל עזרתי לקבוצה להגיע לכאן".

"אנחנו לא קבוצה קטנה"

גם בסיינה ההכנות מגיעות לשיאן, ובקבוצה האיטלקית יודעים שיש להם הזדמנות נהדרת לתת חותם על העונה המצויינת שהמועדון רושם. למרות כל הדיבורים על כך שסיינה עולה כאנדרדוג כנגד הצהובים, שחקניה דווקא רואים את עצמם כשווים בין שווים, ולא רואים את עצמם כקבוצה הקטנה ברביעייה שנותרה.

הרכז של סיינה, טרל מקנטייר, שרק לאחרונה חזר מפציעה, אמר: "אני מרגיש טוב. לקח לי בערך 3 שבועות להחלים. בשבועיים האחרונים אני משחק, ככה שאני מרגיש טוב מאוד". כשנשאל על העבודה שייאלץ לעשות אל וויל ביינום או ונטיגו קאמינגס, אמר מקנטייר: "אני לא יכול לדאוג לגבי המא'ץ אפ שלי כי זה לא משחק של אחד על אחד. מכבי היא קבוצת התקפית. המפתח הוא לא לתת להם לרוץ הרבה ולקלוע במתפרצות. הם מוסרים מצויין, קולעים מצויין ויש להם משחק מעבר מצויין. אנחנו צריכים להמשיך בדרך שהביאה אותנו".

הזר השני של האיטלקים, בוטסי ת'ורנטון, שמגיע עם לא מעט ניסיון באמתחתו, אמר: "כל הקבוצות הגיעו כדי לנצח. כולם אומרים שאנחנו אנדרדוגים אבל אף אחד כאן לא אנדרדוג. יש פה 4 הקבוצות הטובות באירופה. מכבי ניצחה את ריאל במדריד כדי להגיע לפה ככה שבטוח שהיא קבוצה מצויינת. אמרתי לחברים שלי שישארו משוחררים. כולנו שיחקנו במשחקים גדולים בחיים שלנו". באשר לטענה כי קבוצתו מגיעה כנחותה, אמר ת'ורנטון: "אנחנו לא קבוצה קטנה. קבוצות קטנות לא מגיעות לפיינל פור. יש לנו שחקנים שאוהבים אחד את השני, והמטרה היא לנצח".

שון סטונרוק, שלא יכול כבר לחכות כדי לפגוש את הצהובים, אמר לאחר האימון: "אני לא חושב שאני שחקן המפתח. האיכות שלנו היא שיש לנו הרבה שחקנים טובים, שיכולים לשאת אותנו בכל יום נתון וזה מה שמייחד אותנו. לא היינו מופתעים שהגענו לפיינל פור. ידענו שזה יהיה קשה, אבל היה לנו שלב מוקדם קשה וזה חישל אותנו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully