וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפוט מהיר

30.4.2008 / 13:50

שמונה שופטים שובצו לפיינל פור במדריד. את מי רוצה מכבי, ממי היא מעדיפה להימנע ולמה יש כאלה שטוב שנשארו בבית? ניסינו לבדוק

לפני קרוב לשבועיים הודיעה היורוליג על שמונת השופטים שישפטו את פיינל פור 2008. לצד שמות מוכרים כמו רומלדאס ברזאוסקאס הליטאי, קארל יונגבראנד הפיני, רספ אנקראלי הטורקי וסטליוס קוקולקידיס היווני, ישנם גם כאלו שעבורם יהיה מדובר בפיינל פור ראשון – דאני היירזואלו הספרדי וספירוס גונטאס היווני. משלימים את השמינייה הבכירה: סרדן דוזאיי הקרואטי ובוריס ריז'יק האוקראיני.

לצערם של אנשי מכבי תל אביב, ידיד המחלקה הידוע ניקולאוס פיצילקאס, ששפט בניצחון החוץ הגדול במדריד, לא שובץ הפעם לאירוע. אם כי גם לואיג'י לאמוניקה, שנוא נפשו של צביקה שרף והשופט שהיה אמון על הרחקתם של דרק שארפ, וונטיגו קאמינגס ואסטבן באטיסטה במשחק השלישי והמכריע בסדרת רבע הגמר מול ברצלונה, נותר בחוץ.

העמקנו ובדקנו מה אמור להיות השיבוץ המועדף על אנשי מכבי במשחק חצי הגמר מול מונטפסקי סיינה, כמו גם השיבוץ הרע ביותר עבורם מבחינה סטטיסטית.

רק לא גונטאס

אנקראלי וקוקולקידיס שפטו העונה את מכבי יותר מכל השופטים האחרים – שניהם עשו זאת ארבע פעמים כל אחד, ואף שפטו את המשחק השלישי מול ברצלונה יחד עם לאמוניקה. אולי מדובר בקארמה או בסתם צירוף מקרים, אולם העונה, כאשר היווני או הטורקי שפטו את מכבי, מאזנם של שרף ושות' עומד על 0:7 נקודות ואין ספק שמכבי הייתה שמחה לראות את השניים כבר במשחק מול סיינה. יש להדגיש כי הרומן של מכבי ואנקראלי החל עוד בעונת 99/00, כאשר שפט לצידו של ברזאוסקאס בניצחון הגדול של מכבי בבולוניה, שהשווה את סדרת רבע הגמר מול פאף ל-1:1. ריז'יק והיירזואלו שפטו את מכבי פעם אחת כל אחד, וגם איתם מכבי לא הפסידה. מבחינתו של שמעון מזרחי, נראה שהשניים בהחלט מועמדים ראויים להשלים את שלישיית השופטים.

מי שמכבי לא תרצה בשיבוצו הוא גונטאס, ששפט העונה שלושה ממשחקי הקבוצה (שני הפסדים, ניצחון אחד). ברזאוסקאס שפט העונה את מכבי פעם אחת בלבד, במשחק החוץ בברצלונה (הפסד). דוזאי שפט את מכבי פעמיים (1:1) ויונגבראנד, שנחשב בעבר לאחד מחביביה, שפט פעם אחת, בוילנה (הפסד).

שופטים נוספים שמכבי הייתה רוצה לראות במדריד ולא שובצו: טולגה סאהין הטורקי (מאזן עונתי של 0:3), חואן קרלוס ארטגה (0:2), ניקוס זבלאנוס (0:2).

סה"כ מאזן מכבי עם שופטי הפיינל פור: 11 ניצחונות, 4 הפסדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully