וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צסק"א ועוד שלוש

קרלו רקלקאטי

30.4.2008 / 13:21

הנסיון מול הרעב, הקבוצה נגד האינדיבידואל. קרלו רקלקאטי, מאמן נבחרת איטליה ומאמן סיינה בעבר, מנתח לוואלה! ספורט את חצאי הגמר

מכבי תל אביב – מונטפסקי סיינה

מאמנים: הבעיה של שרף

צביקה שרף הוא מאמן עם ניסיון אדיר. הוא אחד המאמנים הטובים באירופה, לדעתי. הוא יודע איך להכין את הקבוצה שלו מנטאלית, יודע היטב מה הולכת להיות האווירה, מה ההרגשה בפיינל פור. סימונה פיאניג'אני הוא מאמן צעיר, אבל כבר עכשיו יש לו הרבה ניסיון. הוא היה עוזר מאמן בסיינה במשך הרבה שנים ועבד עם שלושה מאמנים, כולל איתי. היום סימונה מוכן להפוך לאחד המאמנים הטובים באירופה. הוא אוהב לעבוד קשה לפני משחקים ולהכין ביסודיות את האימונים. הוא רוצה להיות מוכן בכל אספקט של המשחק ולא אוהב שהיריבה מפתיעה אותו.

סימונה אוהב ללמוד את היריב לעומק והוא מכיר היטב את מכבי. אני בטוח שהוא ראה לפחות 10-15 משחקים שלה. אני חושב שהוא מוכן לשחק במגרש של הגדולים. שרף מבוגר ומנוסה מסימונה, אבל אפילו שהוא צעיר, גם סימונה יודע מה הוא רוצה להשיג. הוא יודע לנהל היטב את הקבוצה שלו, מכיר את השחקנים שלו ויודע מה לדרוש מכל שחקן. הוא לא יבקש משחקנים לעשות דברים שהם לא יודעים לעשות.

סימונה רוצה לשלוט בקצב המשחק. ואחד הדברים החשובים ביותר עבורו הוא לעצור את היריבה. סימונה רוצה לשחק בהתקפה עם הריווח הנכון, בטיימינג הנכון. עבור סיינה, זו לא בעיה אם מקינטייר, סאטו או ת'ורנטון לא קולעים הרבה נקודות. הכי חשוב שהקבוצה תקבל איזון טוב בהתקפה. מקנטייר יכול לקחת במשחק אחד 15 זריקות, ובמשחק הבא לשחק רק עבור החברים. אין אצל סיינה כוכב אחד. סימונה לא רוצה לרכז הרבה נקודות אצל שחקן אחד כי אז יכולה היריבה לעצור אותו והוא יהיה בבעיה. לכן לסיינה יש הרבה שחקנים טובים, אבל אין כוכבים. גם אם מכבי תעצור את ת'ורנטון או מקינטייר סיינה תוכל להתמודד ותלך ללברינוביץ', סטונרוק או אילייבסקי. קאוקינאס היה הקלע המוביל של סיינה בתחילת העונה, אבל הוא נפצע. אז מה, מישהו מדבר עליו? שחקנים אחרים נכנסו לנעליים שלו. לכן מאוד קשה לשחק נגד סיינה, כי היא משחקת כדורסל שונה מאשר רוב הקבוצות באירופה, קבוצתי יותר.

היתרון העיקרי של מכבי:

ניסיון. מכבי יודעת מה היא צריכה לעשות. יש לה שחקנים כמו ניקולה וויצ'יץ'. דרק שארפ וטל בורשטיין, ששיחקו בהמון פיינל פורים וזכו באליפויות אירופה. זה היתרון הגדול של מכבי על פני סיינה. חוץ מת'ורנטון, אף שחקן סיינה לא שיחק בעבר בפיינל פור. אתה יכול לראות אלף פיינל פורים בטלוויזיה, אבל כשאתה נמצא שם על הפרקט התחושה אחרת לגמרי. הלחץ גדול: יש הרבה קהל, טלוויזיה, כל הפוקוס עליך. צריך ניסיון בשביל לדעת איך להתמודד עם הדברים הללו.

בנוסף, אני גם חושב שהחמישייה של מכבי טובה יותר משל סיינה. ואצל מכבי אין הבדל גדול בין האיכות של החמישייה לאיכות שעל הספסל. יתרון גדול נוסף של מכבי הוא וויצ'יץ'. אין הרבה שחקנים כאלו באירופה.

היתרון העיקרי של סיינה:

שון סטונרוק מביא למגרש דברים מדהימים. סיינה לא תלויה בו התקפית – היא יכולה לנצח בין אם הוא קולע 12 נקודות או 0. סטונרוק פשוט תורם לקבוצה בגישה שלו, בהגנה שלו. ובהתקפה הוא כמו עוד רכז על המגרש. הוא הצלע השנייה בהתקפה שלו. הכל עובר דרכו וחשוב מאוד שיש לך כזה שחקן. הוא יכול להכריע משחקים בלי לקלוע נקודה. הוא חכם מאוד ויודע מתי לזוז בהתקפה, מתי לוותר, מזהה את האיש החם ויודע מתי כדאי לו לקחת את הזריקה בעצמו. מכבי תצטרך להוציא אותו מהכלים, אסור לה לתת לו לנהל את המשחק. גם לברינוביץ' הוא יתרון גדול של סיינה, כי הוא בחור גדול שקולע נפלא מחוץ לקשת. הוא קשוח מאוד, אוהב לברוח בפיק אנד רול החוצה ולזרוק שלשות. סיינה משחקת עליו לא מעט. קשה לשחק נגדו.
הערכה:

50-50. משחק פתוח לחלוטין.

צסק"א מוסקבה – טאו ויטוריה

מאמנים:

זה לא באמת כוחות. אטורה מסינה הוא היום המאמן המוביל באירופה. תמיד הכל אצלו תחת שליטה. הוא יודע איך לנצח כל סוג של משחק. הוא יודע איך להוציא את המקסימום מכל שחקן שיש לו בסגל ויודע איך הקבוצה שלו צריכה לשחק בכל ערב נתון. הוא גם לא מתבייש לעיתים לבצע התאמות ליריב. יש לו תחושה מיוחדת לקבוצה שלו, למשחק. אטורה טועה לעיתים רחוקות וככל שהמשחק חשוב יותר, כך הוא יותר מפוקס וטועה פחות ופחות. אין כיום באירופה עוד מאמן ברמתו. ספאחיה מאמן טוב, אבל לא כמו מסינה.

היתרון של צסק"א:

מבחינת ניסיון טאו וצסק"א נמצאות בערך באותו מקום, אבל אני חושב שצסק"א פייבוריטית ברורה כי היא יודעת לשחק בקצב הנכון ובמידתיות הנכונה במשך 40 דקות, משחק אחר משחק. טאו, מנגד, עולה ויורדת, לא רק ממשחק למשחק – אלא גם במהלך משחקים. צסק"א תגרום לה לשלם על כל טעות.

אני חושב שתיאו פפאלוקאס, למרות כל מה שעבר עליו העונה, ולמרות שהוא ממשיך לעלות מהספסל, הוא עדיין השחקן החכם ביותר באירופה והחשוב ביותר על המגרש כשהוא משחק. הוא יכול להכריע משחק לבדו. בדרך כלל הוא לא קולע הרבה ומכריע משחקים רק דרך המנהיגות שלו. תענוג.

היתרון של טאו:

ספליטר הוא המפתח של טאו, או לפחות אחד המפתחות העיקריים. יהיה לו קשה מאוד מול דיוויד אנדרסן ויתר השחקנים הגדולים של צסק"א, אבל אם הוא יצליח במשימה, זה בהחלט יצמצם את פערי האיכות הקיימים בין צסק"א לטאו. אני מאמין שספליטר יכול לעשות צעד נוסף קדימה, על הבימה הגדולה ביותר שיש לכדורסל האירופאי להציע. לא יהיה תזמון טוב מזה.

הערכה:

למרות הכל, צסק"א פייבוריטית ברורה.

מי אתה, קרלו רקלקאטי?

המאמן האיטלקי קרלו רקלקאטי (63), הוא שועל וותיק ומוערך בכדורסל האיטלקי. כשחקן הוביל את "פאלקאנסטרו קאנטו" במשך 17 שנה, אשר במהלכם זכה באליפות איטליה פעמיים. בנבחרת האיטלקית שיחק כ-9 שנים וזכה במדליות ארד באליפויות אירופה ב-1971 ו-1975. כמאמן, הוביל את קאנטו לגמר גביע קוראץ' ב-1989. את וארזה הוביל לאליפות איטלקית ב-1999 ושנה לאחר מכן הוביל גם את בולוניה לאליפות איטלקית. ב-2003 הגיע המאמן לסיינה, הקבוצה שתתמודד מול מכבי תל אביב במשחק הראשון בפיינל-פור במדריד, ואיתה זכה באליפות האיטלקית ב-2004 ובסופר-קאפ האירופי ב-2005. רקלקאטי מוביל את הנבחרת האיטלקית המצוינת מאז 2001 ותחת הדרכתו זכו האיטלקים במדליית כסף באולימפיאדת אתונה ולמדליית ארד באליפות אירופה ב-2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully