וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו הריסה?

29.4.2008 / 8:22

האם שער השוויון של ג'ון ארנה ריסה יהרוס לליברפול את חלומות ההעפלה לחצי גמר נגד האלופות על חשבונה של צ'לסי. כל זאת בפינת הסטטיסטיקה של אורן קורנפלד

משחק מספר 32: צ'לסי – ליברפול 2.0, 2.8, 3.1

אם נשים רגע את אברהם גרנט בצד, צפוי לנו משחק באמת יוצא דופן מבחינת רמת העניין שלו בדרך לגמר ליגת האלופות. שתי האנגליות נפגשות לגומלין אחרי 1:1 דרמטי שהושג בדקה ה-90 בזכות אותו שער עצמי של ג'ון ארנה ריסה. אנחנו כאן עם מעט נתונים מספריים כדי לבחון כיצד שתי הקבוצות מגיעות למשחק.

צ'לסי חזרה לעצמה לחיים במשחק האחרון שלה אחרי שפגשה את מנצ'סטר יונייטד והשוותה את מספר הנקודות ל-81 אחרי ניצחון דרמטי 1:2. ליברפול לעומת זאת איכזבה מאוד עם 2:2 מול ברמינגהאם ונותרה במקום הרביעי ורחוקה ארבע נקודות מארסנל השלישית.

עוד לפני הניצחון הענק של צ'לסי על היונייטד היא כאמור סיימה ב-1:1 עם ליברפול בליגת האלופות, לפני כן ניצחה 0:1 את אברטון, 1:1 מול וויגאן וגברה 0:2 על פנרבחצ'ה. האדומים של רפא בניטז מגיעים אחרי שתי תוצאות תיקו רצופות, ועוד לפני כן הם ניצחו 0:2 את פולהאם, 1:3 על בלקבורן וגברו 2:4 על ארסנל.

אם להתייחס לנתונים סטטיסטיים של איך כל קבוצה משחקת בבית ובחוץ, ניתן לראות שצ'לסי עדיין לא הפסידה השנה משחק ליגה בסטמפורד ברידג'. 42 נקודות לעומת 39 בחוץ הם מנת חלקה, ונראה שגם הפעם יהיה קשה לליברפול לעשות את הניצחון דווקא במבצר של צ'לסי. ליברפול, מלכת התיקו בליגה (13 משחקים שלה הסתיימו ללא הכרעה), משחקת היטב בחוץ ובטבלת משחקי החוץ היא נמצאת במקום השני. אחרי צ'לסי.

אלא שהנתונים על הליגה הם נחמדים, אך לא בהכרח רלוונטיים להתמודדות. ליברפול הוכיחה לאורך כל השנה דומיננטיות בליגת האלופות. למרות שבשלב הבתים היא שיחקה רע ועלתה בשיניים לשלב הבא, בשמינית הגמר היא השיגה ניצחון כפול על אינטר (0:2 ו-0:1), גברה במשחק מדהים על ארסנל 2:4 בגומלין והופעה אחת משלב הבתים זכורה במיוחד: ה-0:8 על בשיקטאש.

אברהם גרנט וצ'לסי עשו אף הם דרך כמעט חלקה עד כה. בשלב הבתים הם היו עדיפים על פני שאלקה, רוזנבורג ו-ולנסיה, ועלו מהמקום הראשון. את אולימפיאקוס הם לא ספרו במשחק השני עם ניצחון ענק 0:3, את פנרבחצ'ה הם עברו בזכות שער בדקה ה-87 של פרנק למפארד וכעת הם ניצבים למשימה אולי החשובה ביותר שלהם העונה. שער אחד, קטן, יספיק להם כדי לחלוף לשלב הבא. אלא שליברפול קבוצה טובה בליגת האלופות ומתרכזת כל כולה במעמד הזה. הולך להיות קשה, אך צ'לסי בסופו של דבר תצא עם הניצחון. במידה ותהמרו כך, תוכלו ליהנות מיחס של פי 2. בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully