וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בטופ 16 נגמרו לי הבטריות"

28.4.2008 / 15:34

ניקולה וויצ'יץ' ימריא מחרתיים כנראה לפיינל פור האחרון שלו עם מכבי ת"א, מדבר על העונה הקשה ומצהיר: "עוד יבוא היום ואנשים יבינו שהקבוצה שלנו ההיא הייתה אולי הגדולה ביותר בהיסטוריה של הכדורסל האירופאי"

בעוד יומיים ימריא ניקולה וויצ'יץ' לפיינל פור הרביעי שלו במדי מכבי תל אביב והסנטר הטוב באירופה בעשור האחרון עדיין מתרגש כמו ילד. "כל פיינל פור מרגש ועומד בפני עצמו. זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות בג'וב שלנו", הוא אומר לוואלה! ספורט. אם לא יקרה שום דבר דרמטי בשבועות הקרובים, וויצ'יץ' ומכבי ייפרדו בתום העונה הנוכחית. מכבי עדיין מחזיקה באפשרות להאריך את חוזהו של הקרואטי בעונה נוספת, תמורת שכר המוערך בכ-1.8 מיליון דולר נטו בעונה. זה כנראה לא יקרה. וויצ'יץ' לא אומר זאת במפורש, אולם מובן שאת הקדנציה הפנומנאלית במכבי, עימה זכה עד כה בחמש אליפויות ישראל, ארבעה גביעים מקומיים ושני תארי יורוליג, הוא רוצה לסיים באופן הכי גרנדיוזי שבניתן.

אבל זה לא יהיה פשוט. בניגוד לפיינל פורים קודמים, אליהם התייצבה מכבי כפייבוריטית ברורה, העונה זכייה באליפות אירופה תיחשב לסנסציה גדולה, אפילו שרק 80 דקות מפרידים בינה ובין התואר הנכסף. "בפיינל פור הקרוב, אין ספק שצסק"א היא הפייבוריטית", מודה וויצ'יץ'. "לכל יתר הקבוצות יש סיכוי שווה. וגם כך, בפיינל פור, כשמדובר בערב אחד, הכל פתוח. תראה איך הפסדנו בשנתיים האחרונות את הגביע לירושלים".

אלא שעוד לפני שתוכל מכבי לחשוב על צסק"א של אטורה מסינה, בחצי הגמר ממתינה לה מונטפסקי סיינה, אלופת איטליה הבלתי מעורערת והיחידה שסיימה את סדרת רבע גמר היורוליג בסוויפ קליל (0:2 על חשבונה של פנרבחצ'ה-אולקר). "אנחנו כבר יודעים עליהם לא מעט", אומר וויצ'יץ'. "ראינו כמה משחקים שלהם, אנחנו יודעים את מי צריך לעצור. הבעיה עם סיינה שהיא משחקת כקבוצה. לא סתם היא נמצאת בפיינל פור. באירועים כאלו אין קבוצות רעות. נכון שבשנים האחרונות אנחנו מחזיקים במאזן של 0:8 מולם והיסטוריה זה דבר נחמד, אבל אין לה שום משמעות".

עזבו את המאמנים

מבחינה אישית, זו וודאי העונה הרעה ביותר של וויצ'יץ' מאז החל לשחק במכבי, בעונת 2002/3. פציעות חוזרות ונשנות בברכיים, בשרירי רגל ימין וכאבי גב בלתי נסבלים אפשרו לו ליטול חלק בעשרה משחקי יורוליג בלבד. אומנם הוא עדיין עומד על ממוצע עונתי של 11.1 נקודות, 4.3 ריבאונדים ו-3.6 אסיסטים ב-22 דקות, אך בסדרה מול ברצלונה צנח ל-9 נקודות (9 מ-22 מהשדה), רק 2.3 אסיסטים ו-2.7 איבודים בממוצע. במשחקי הליגה האחרונים אף איבד את מקומו בחמישייה הראשונה. ואם בשלוש השנים האחרונות נבחר לסנטר העונה ביורוליג, אזי שהעונה אפילו לא הצליח להשתחל לחמישייה השנייה.

"עברה עלי עונה חסרת מזל בצורה יוצאת דופן", מנסה וויצ'יץ' להסביר. "קרעתי רצועות, מתחתי שרירים. ועדיין, אני חושב שבטופ-16 עשיתי עבודה טובה ועזרתי לקבוצה להגיע לפיינל פור, למרות שלא הייתי בכושר מלא. קל הרבה יותר כשאתה בריא. אבל כשאתה עולה למשחק בלי כושר גופני מקסימאלי, זה הרבה יותר קשה. אחרי הטופ-16 הרגשתי כאילו נגמרו לי הבטריות. ועדיין, אני מנסה לתת את המיטב שבי. אם ניקח את אליפות היורוליג והליגה הישראלית, לא תשמע אותי מתלונן".

אפרופו תלונות: בשבוע שעבר, לאחר ההפסד להפועל חולון בו כלל לא שותף, רטן וויצ'יץ' והביע את מחאתו באומרו כי "הליגה הישראלית אולי השתפרה העונה, אבל היא לא השתפרה עד כדי כך שאני לא יכול לשחק". היום, וויצ'יץ' נשמע מפויס מעט יותר. "לא שיחקתי העונה הכי טוב ואני יודע את זה. המאמנים עושים בי שימוש בצורה הכי טובה, לדעתם. נכון שלקחתי הרבה תארים בקריירה, אבל זה לא אומר שבגלל מה שהשגתי בעבר צריכים לעשות לי הנחות. גם במגרש, העובדה שהייתי שלוש פעמים ברציפות סנטר העונה באירופה לא אומרת ששחקנים אחרים נותנים לי להיכנס לסל בקלות. להפך, זה רק עושה את החיים שלך לקשים יותר. עזבו את המאמנים, הם עושים את העבודה שלהם כפי שהם מבינים אותה".

תניחו להיסטוריה

וויצ'יץ' לא אוהב לעשות השוואות, אבל כשהוא מתבקש לנקוב בהבדלים המשמעותיים בין מכבי הנוכחית לזו שהעפילה לשלושה פיינל פורים רצופים בין 2004 ל-2006, הוא משיב כי "עוד יבוא היום ואנשים יבינו שהקבוצה ההיא הייתה אולי הגדולה ביותר בהיסטוריה של הכדורסל האירופאי. זה לא יכול לקרות בכל שנה. קבוצה שמנצחת 44 הפרש בגמר היורוליג, שמנצחת עשרות משחקים ברציפות. זו קבוצה היסטורית, ואני מציע שאנשים ישאירו אותה בהיסטוריה. אין בכלל מה להשוות אותה למכבי של היום".

פתאום, תסריט בו אתם זוכים באליפות היורוליג ומפסידים בפיינל פור הישראלי נראה די ריאלי.

"השנה יש לא מעט קבוצות טובות בליגה, ולנו בקושי היה זמן להתכונן למשחקים. לפעמים, אחרי שהגענו מניצחונות גדולים ביורוליג, לא הצלחנו לעשות את השינוי ולהתרכז. אני חושב שבליגה הישראלית הכל אפשרי. אי אפשר להגיד, אולי בניגוד לשנים קודמות, שבוודאות נזכה באליפות. וזה כל היופי במקצוע הזה".

ohadgreenwald@walla.co.il

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully