וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבן עזרא: "זה הזמן לעקור את השורש החולה"

קרן שמש

28.4.2008 / 19:08

תובע ההתאחדות קרא לביה"ד להחמיר עם בית"ר, ולבטל את 3 הנק' של הרצליה: ”לא ייתכן שחצי ליגה תלויה בניצחון הטכני". ההחלטה היום

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: דרור פיקלני

לאחר שבועיים סוערים, שבמהלכם נדחו משחקי ליגת העל בשל פסיקת בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל על עונשיה של בית"ר ירושלים, החל היום (שני) הערעור על העונש בבית הדין העליון של ההתאחדות. הדיון מתקיים בנוכחות חמישה שופטים, בראשותו של השופט בדימוס יהושע גלברד. החלטת בית הדין תתקבל רק מחר (שלישי).

אלי ארזי, יו"ר בית"ר ירושלים, הגיע לדיון אבל לא הורשה להיכנס מאחר והוא מורחק מההתאחדות לכדורגל. מי שייצגו את הקבוצה הם המנכ"ל איציק קורנפיין וקרן פניג'ל, שעמדו בפני הדיינים: אסף הדסי, בן ציון פרחי, יהושוע גלברד, בן ציון כהן ואורטל קליין.

שני צדדים משתתפים בערעור. ההתאחדות מערערת על הניצחון הטכני שפסק בית הדין למכבי הרצליה בעקבות פריצת אוהדי בית"ר לדשא ביתרון 0:1 בדקה ה-86, במשחק שהתקיים באיצטדיון טדי ביום ראשון לפני שלושה שבועות. בשל שלוש הנקודות שהוענקו למכבי הרצליה, הסתבכה תחתית הטבלה והקבוצות המעורבות במאבקי הירידה הובילו מהלך שהביא לדחיית המחזור ה-29, שהיה אמור להתקיים בשבת.

בית"ר מערערת על העונש הכבד שספגה: הפסד טכני, הפחתת שתי נקודות בפועל העונה וארבע בעונת 2008/09, שלושה משחקים ביתיים העונה ועוד אחד בעונה הבאה ללא קהל וקנס כספי של 30 אלף שקלים.

"ההתאחדות נתקעת כי לא קיבלו את שיקול הדעת שלה"

תובע ההתאחדות, שלום אבן עזרא, ציין בפתיחת הדיון כי זיכוי בית"ר מהתפרעות אוהדיה אינו הגיוני, משום שהאוהדים קילפו את הבגדים מהשחקנים. כמו כן, אמר אבן עזרא, כי בית הדין התנה עונש לשנה הבאה, לפיו במידה שתעבור הקבוצה עבירה נוספת, תופסק פעילותה לשני משחקים, עונש שיוצר "בור" לא ברור. הטיעון השלישי של אבן עזרא היה כי יש להפעיל שיקול דעת, משום שניצחון טכני של הרצליה עלול להשפיע על היורדות. "לא ייתכן שיותר מחצי ליגה תלויה בניצחון טכני זה או אחר". אבן עזרא נשאל מה היה צריך העונש להיות לו היה המשחק מול מכבי חיפה, ואמר: "במקרה כזה ראוי היה לפסוק ניצחון טכני לחיפה, אולם ברגע שיש צד שלישי שמעורב, יש להפעיל שיקול דעת".

עו"ד חנוך קינן, פרקליט מכבי הרצליה, הגיב: "ההתאחדות ביקשה מבית הדין להפעיל שיקול דעת ועכשיו היא נתקעת כי לא קיבלו את שיקול הדעת שלה. אבל זה לא אומר שבית הדין טעה. מגיע הפסד טכני לבית"ר, בית הדין הפעיל שיקול דעת בנושא בדיון שעבר". אריאל שיימן ביקש את זכות הדיבור, אולם לא הורשה להעלות את טיעוניו ובית"ר ירושלים החלה לשטוח את טיעוניה.

עו"ד אלעד אייזנברג, פרקליט בית"ר, ציין: "אין צורך להסתכל על המצב בטבלה. חשוב לציין כי החקירה בדיון הקודם של אלון יפת בטלפון לא הייתה רצינית. הוא זומן ולא הגיע, ואי אפשר היה לעמת אותו עם קלטת המשחק. העונש שאנחנו קיבלנו זה עונש למי שנותן שוחד לשופטים או על קניית משחקים. אין לזה היגיון".

בהפסקת הדיון אמר הבעלים של הרצליה, אריאל שיימן, "יצאתי בהרגשה טובה, ואני מאמין שתוצאת המשחק תשאר כמו שהחליטו. בקשר לעונש הכבד שבית"ר קיבלה, אני מניח שיהיה שינוי, אבל לא משהו שיפגע בנו. לא ניתן לאף אחד להכות אותנו. נמשיך להילחם על הזכויות שלנו". כשנשאל אייזנברג איזה עונש לדעתו, מגיע לבית"ר, ענה: "אנחנו נקבל עונש שקשור לתוצאת המשחק, וכל עונש שכתוב בתקנון ההתאחדות על סמך מקרים שהיו בעבר".

כשהתחדש הדיון, התובע אבן עזרה היה תקיף בדבריו: "עונש הוא נגזרת של רקורד וחומרה. עד כה, שום עונש שבית"ר קיבלה לא עזר. רבותי, הגיע הזמן לעקור את השורש החולה הזה מבסיסו לתמיד. הרי בית"ר עמדה העונה 5 פעמים לדין. להפחית לבית"ר נקודה בעונה זה מצחיק. זה לא ישפיע עליה, לכן ההפחתה צריכה להיות בשנה הבאה".

עדכון ראשון: 16:36, 28/04/08
עדכון אחרון: 19:08, 28/04/08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully