וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן תקף את דאלאס

גיל קדרון

28.4.2008 / 8:15

ניו אורלינס ניצחה את המאבס 84:97 ועלתה ל-1:3. דטרויט איזנה ל-2:2 מול פילדלפיה, אחרי 84:93. פיניקס צימקה ל-3:1 מול הספרס

פיניקס נמנעה הלילה (בין ראשון לשני) מסוויפ מביך, הביסה את סן אנטוניו 86:105 במשחק מושלם לחלוטין, בשני צידי המגרש, והורידה את הפער בסדרה ל-3:1. המשחק החמישי יתקיים בטקסס ביום שלישי, וכעת נותר לראות אם מדובר בפרפורי גסיסה של קבוצה מלהיבה, או שמא בהתעוררות אמיתית. לפחות הסאנס התחמקו מלהיות המודחת הראשונה בפלייאוף 2008.

מי שהסתובב ברחובות וושינגטון לאחר המשחק השלישי בסדרה בין קליבלנד לקבוצה המקומית, יכול היה לחוש משהו. לאחר הניצחון העצום של הוויזארדס על הקאבס ב-36 הפרש, נדמה היה שהמשימה בהחלט אפשרית, ובעיר הבירה כבר התכוננו לקראת השיוויון הקרוב. אלא שללברון ג'יימס היו רעיונות אחרים, והוא סחף את קבוצתו לניצחון 97:100 בוושינגטון, והעלה את הקאבס ליתרון 1:3 בסדרה.

דטרויט, שהסתבכה ונוצחה במשחק הראשון בסדרה בביתה על ידי פילדלפיה, התעשתה במשחק הרביעי ואיזנה את הסדרה ל-2:2, אחרי ניצחון 84:93. ניו אורלינס הורנטס, שלא מעט אנשים התקשו להאמין ביכולתה להרשים גם בפלייאוף, עלתה ל-1:3 ענק בסדרה נגד דאלאס. הצעירים המוכשרים של ביירון סקוט מיסמרו את דאלאס באמריקן אירליינס ארינה עם 84:97, וכעת רחוקים רק משחק אחד מהעפלה לחצי גמר המערב ומפגש עם האלופה, סן אנטוניו ככל הנראה. מאמן המאבס אייברי ג'ונסון ייאלץ לחכות עוד עונה, או שמא יתבקש לארוז את הפקלאות.

פיניקס - סן אנטוניו 86:105 (1:3 לספרס)

בסיום המשחק השלישי, בו הביסה סן אנטוניו את הסאנס בפיניקס ועלתה ל-0:3, אמר שאקיל שהבעיה של קבוצתו הייתה בהגנה. ובכן, נראה שהשמשות והמאמן שלהן הפנימו את הנקודה, ושמרו כמו נמרים מהטיפ אוף, סיימו את הרבע הראשון עם 13:34 מהמם בדרך לניצחון גדול

המצטיין של פיניקס היה ללא ספק בוריס דיאו, שהפעם קיבל את משימת השמירה על טוני פארקר מהרגע הראשון, ולהבדיל ממשחק 3 לא נתן לו להיכנס לשום סוג של גרוב. הרגליים המהירות של דיאו בהגנה והידיים הארוכות שלו בפיק אנד רולים לא עייפו אותו יתר על המידה, והצרפתי גם בלט בהתקפה עם 20 , כולל צ'אקות מרחוק וסלים בצבע. כדי לא לקפח את יתר הקטגוריות הוא גם הוריד 10 כדורים חוזרים ומסר 8 מסירות לסל, ב-42 דקות, שמילאו את החלל של גרנט היל הפצוע.

ראג'ה בל היה מדויק עם 27 (5 מ-7 מהשלוש) נאש הוסיף 15, ושאקיל אוניל עלה לפרקט עם טירוף בעיניים, קלע 14 ושאב 12, ואפילו קלע מהעונשין כשעשו עליו האק אה שאק. ליאנדרו ברבוסה הוסיף 15. אמארה סטודמאייר לא היה נחוץ, עם 7 ו-9 בלבד. השמשות היו עד כדי כך עליונים על יריבתם, שגרג פופוביץ' הוריד את כל כוכביו בסיום השלישי, ולא השיב אותם לזמן הזבל של הרביעי. מאידך, ד'אנטוני התעקש להשאיר את החמישייה שלו עמוק ברבע האחרון, ואף קיבל שתי טכניות מוזרות וירד לחדר ההלבשה בעצבים.

פארקר לא להט כמו לפני יומיים, ולא נותר פנוי כל כך אחרי חסימות, אבל בכל זאת רשם 18, טים דאנקן התקשה מול הדיזל, נדחף מהבקבוק לג'אמפרים, וסיים עם 14 ב-6 מ-18. מאנו ג'ינובילי לא נכנס למשחק, וקלע רק 8. חבריהם לא תרמו דבר. ההתקפה של האלופה לא נראתה כמו שום דבר מוכר, מסרה רק 8 אסיסטים ואיבדה 12 כדורים, כשבצד השני חניכיו של ד'אנטוני מסרו 17 ואיבדו ארבעה בלבד, שלושה מהם בעבירות תוקף. גם ההגנה של סן אנטוניו נראתה רפה, עם חטיפה בודדת ושלוש חסימות בלבד.

וושינגטון - קליבלנד 100:97 (1:3 לקאבס)

למרות 34 הנקודות של המלך, האיש של קליבלנד ברגעי הסיום היה דווקא דלונטה ווסט, ששלשה ענקית שלו מאסיסט של ג'יימס הביאה את הניצחון המיוחל.

הפתיחה היתה צמודה, כשקליבלנד נוטלת את ההובלה ברבע הראשון. וושינגטון נשארה צמודה, אבל אז פתח הלברון מבערים, הריץ את קליבלנד ל-0:13 ברבע השני, וליתרון 44:54 במחצית. גילברט ארינאס, שנפצע במהלך המשחק השלישי הגיע לעבודה ברבע האחרון, וג'אמפ שלו 28 שניות לסיום השווה את התוצאה ל-97:97. אלא שאז הלך הכדור ללברון, כל הגנת הוויזארדס התמקדה בו, והמלך שיחרר ברגע האחרון את הכדור לווסט, שנעץ את המסמר במשחקה, ואולי בסדרה של וושינגטון.

לברון הוליך את קלעי קליבלנד עם 34 נקודות (11 מ-25 מהשדה) ואליהם צירף 12 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. דלונטה ווסט לא רק סייע עם השלשה בסיום, אלא גם קלע 21 (5 מ-8 לשלוש) באחד ממשחקיו הטובים העונה, בצירוף 5 אסיסטים ו-3 חטיפות. דניאל גיבסון גם הוא הופיע הפעם, עם 12 נקודות ו-5 אסיסטים, ובן וואלאס לא קלע, אבל הוריד 12 ריבאונדים.

את חמשת הקלעים של ווישנגטון בדאבל פיגרס הוביל אנטואן ג'יימסון עם 23 נקודות ו-11 ריבאונדים, כשהוא נהנה מעזרה של קארון באטלר עם 19 נקודות, ברנדן הייווד עם 16, 13 של דשון סטיבנסון (5 אסיסטים) ו-10 נקודות של גילברט ארינאס.

פילדלפיה - דטרויט 93:84 (2:2 בסדרה)

הבוכנות הגיעו למשחק הרביעי בידיעה כי הפסד נוסף בפילדלפיה יהיה מאוד משמעותי מבחינתם ויציב אותם בפיגור שיהיה להם קשה מאוד לחזור ממנו. האופוריה בקרב חניכיו של מוריס צ'יקס רק גברה אחרי הניצחון במשחק השלישי ב-20 הפרש. היא עלתה עוד וצמחה עוד יותר כאשר פילי הוליכה במהלך המחצית הראשונה ביתרון של 14 נקודות. בסיום 24 הדקות הראשונות של המשחק נעצרו הבוכנות על 36 נקודות בלבד, 10 פחות ממהסוונטי סיקסרס, והסדרה נראית מתרחקת מהם.

אבל דטרויט זו דטרויט, וזה לא נגמר עד שזה לא נגמר. ברבע השלישי הפיסטונס החלו ללחוץ חזק בהגנה וכפו על פילי שבעה איבודי כדור. שחקניו של פליפ סונדרס שיחקו בהתלהבות כמו חבורת נערים מתבגרים שזה עתה עלו לבוגרים, וזה עבד להם. הם פתחו את המחצית השנייה בסערה עם ריצה אדירה של 0:11 ועלו ליתרון, וניצחון ענק בסיום השלישי של 16:34. פילי נשברה וברבע האחרון כבר לא הצליחה לחזור למשחק.

כעת תחזור הסדרה לעיר המכוניות, כשהמשחק החמישי בה ייערך בלילה שבין יום שלישי לרביעי. אחרי הבור אליו נכנסה דטרויט, יש לה צ'אנס טוב מאוד לתקן, לעלות ליתרון ולהתקרב ניצחון אחד מהעפלה לחצי גמר המזרח, שם תפגוש ככל הנראה את אורלנדו, שמוליכה 1:3 על הראפטורס.

טיישון פרינס נתן הופעה מצויינת עם 23 נקודות באחוזים נהדרים (11 מ-12 מהשדה). הוא הוריד גם שישה ריבאונדים. ראשיד וואלאס וצ'ונסי בילאפס, שקלעו במחצית הראשונה רק 4 מ-14, התעשתו וסיימו עם 20 ו-18 בהתאמה. שיד הוריד 10 מהלוח, בילאפס פינק בשבעה אסיסטים. ריפ המילטון בערב טוב של 18 נקודות, שבעה אסיסטים וחמישה ריבאונדים. אנטוניו מקדייס לא פתח, אבל סיים עם 10 נקודות כשהוא משחק עם מסיכה, יממה לאחר שעבר ניתוח לתקן את אפו, שנשבר ברבע השלישי של המשחק השלישי.

מן העבר השני, המאמן מוריס צ'יקס רק יכול לבכות את הסדרה הרעה שנותן אנדרה איגאודלה, שסיים את המשחק רק עם 12 נקודות ושישה ריבאונדים. את הסיקסרס הוביל תדוס יאנג עם 15 נקודות ותשע קטיפות. ווילי גרין ואנדרה מילר הוסיפו 13 נקודות כל אחד, כשסם דלמבר שנתן הצגה גדולה במשחק מספר 3 בסדרה, הסתפק הפעם רק ב-12 נקודות, אבל שאב גם 12 כדורים חוזרים. לואיס וויליאמס, שעלה מהספסל ושיחק 13 דקות, תרם 10 נקודות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

דאלאס - ניו אורלינס 97:84 (ההורנטס מוליכים 1:3)

הרבה פעמים בספורט כאשר קורית הפתעה, נשאלת השאלה האם הפייבוריט היה רע או שמא האנדרדוג התעלה על עצמו. בסופו של דבר, לרוב, זה שילוב של השניים. אז נכון, ניצחון של ניו אורלינס, שהייתה מצויינת בעונה הרגילה וסיימה במקום השני במערב המטורף, על דאלאס, שסיימה רק במקום השביעי, זו לא הפתעה של ממש. אבל בכל זאת, כשההורנטס עושים את זה באמריקן אירליינס סנטר ועולים ל-1:3 בסדרה קשה לדעת מה לחשוב. התעלות של החבורה הנהדרת של ביירון סקוט, או שמא עוד פאשלה מבית היוצר של אייברי ג'ונסון ושחקניו. הלוא רק בשנה שעברה, הם הודחו על ידי גולדן סטייט כבר בסיבוב הראשון, לאחר שסיימו את העונה הסדירה במקום הראשון.

המאבס דווקא פתחו טוב ועלו ליתרון בסיומו של הרבע הראשון (23:30). אלא שרבע שני טוב מאוד של דייויד ווסט, שהוציא את כל התסכול שלו אחרי המשחק הקודם בסדרה, בו הוא קלע 10 נקודות מה-24 שלו, העלו את קבוצתו ליתרון בסיום המחצית הראשונה 44:48. מכאן ואילך ההורנטס המשיכו לאחוז ביתרון כשהם מנצחים גם ברבעים הבאים ועלים בסיום המשחק ליתרון ענק של 1:3 בסדרה.

ההורנטס לא ניצחו בדאלאס ב-14 הניסיונות האחרונים שלהם, מאז ינואר 1998. הניצחון הזה משמעותו, כי הם ככל הנראה לא יצטרכו לחזור לטקסס העונה, אם ינצחו את המשחק החמישי, כעת, כשהסדרה חוזרת לעיר ההוריקן. הדחה בסדרה, שתצטרף לשורה של אכזבות, יכולה לעלות לאייברי ג'ונסון במשרתו. הבעלים מארק קיובאן נתן לו כמעט הכול, אבל ג'ונסון בעט בדלי פעם אחר פעם. דקות לפני הסיום, אלפים, עזבו את האולם במחאה על היכולת והשאירו את השחקנים לשחק מול יציעים ריקים.

באמצע העונה הוא שב לקבוצת נעוריו, אחרי שנבחר על ידה בדראפט. הוא ביקש לעשות איתה את מה שלא הצליח לעשות כל הקריירה - לזכות בטבעת אליפות. הלילה ג'ייסון קיד דרך 29 דקות על המגרש, אבל הציג משחק חלש ביותר של שלוש נקודות בלבד, שלושה אסיסטים וארבעה כדורים חוזרים. 7:16 לסוף הוא הורחק, אחרי שביצע עבירה בוטה על פארגו. כנראה שעוד עונה הולכת לאבדון בחייו של הגארד, שלא נעשה צעיר יותר.

מלבד ווסט, שגם קטף תשע מנדרינות, פז'ה סטויאקוביץ' תרם 19 נקודות (3 מ-4 לשלוש). כריס פול סיים עם 16 נקודות, שמונה פינוקים לחברים ושבעה קרשים. ג'נארו פארגו וג'וליאן רייט סיימו עם 11 נקודות כל אחד. אצל דאלאס, דירק נוביצקי, שהיה מצוין במשחק השלישי, שוב הוליך, אבל הפעם זה לא עזר. הגרמני סיים עם 22 נקודות ו-13 ריבאונדים, ג'ייסון טרי המטיר 20, ברנדון באס עזר עם 12 נקודות מהספסל. שחקני החמישייה, ג'וש הווארד שש נקודות ב-32 דקות ואריק דמפייר ארבע נקודות ב-18 דקות הציגו משחק עלוב.

עדכון ראשון 1:15
עשכון אחרון 8:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully