וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ייקח את גרנט?

25.4.2008 / 13:02

ערב המשחק הגורלי מול יונייטד, פנינו לעיתונאים מאירופה כדי לדעת איזו קבוצה ובאיזה סדר גודל תקפוץ על מאמן צ'לסי, אם יעזוב. רמז: זה הולך להיות קשה

את עיקר התשובה לגבי אברהם גרנט נקבל רק כאשר הוא יעזוב את צ'לסי. רק אז ההצלחה שלו תימדד, כאשר נראה איזה קבוצות ייקחו אותו לאמן אותן. באנגליה כבר נכתב שגרנט יעזוב בכל מקרה את צ'לסי, אחרים טוענים כי אם יזכה באחד משני התארים שנותרו לו הוא יישאר, אבל גם אם התרחיש האחרון יתממש, המבחן האמיתי של גרנט יהיה כאשר הוא יעזוב את צ'לסי. רק אז נראה מה נשאר מכל מה שהוא עשה בסטמפורד ברידג'. האם פרץ לעצמו דרך לקבוצות המכובדות של אירופה, או שמא יישאר כחיית שעשועים של אוליגרכים בעלי חיבה לישראל, אותם הוא יכול להקסים רק באמצעות כישוריו הפוליטיים.

כדי לחוש את הדופק בעניין הזה פנינו למספר עיתונאים ממדינות הכדורגל הבכירות, ותהינו איתם איזו קבוצה אירופית תהמר על גרנט אחרי צ'לסי. בין מגוון הדעות שלהם, ניתן היה לקבל גם אמירות יותר מעניינות, כיצד הספרדים, האיטלקים והצרפתים, אלו שאין להם צד בכל העניין הזה, רואים את העבודה של המאמן הישראלי הכל כך שנוי במחלוקת. רמז לבאות: אם גרנט באמת ירצה למצוא קבוצה אירופית טובה אחרי צ'לסי, פיני זהבי כנראה יצטרך לעזור שוב.

אנגליה: הדלתות עדיין לא פתוחות

"אני חושב כי במידה וגרנט יעזוב את צ'לסי, תהיה לו בעיה קשה להשיג עבודה באנגליה", אומר הארי פירסון, פרשן כדורגל אנגלי בכיר. "כידוע, ההנחה בבריטניה היא שגרנט מאמן את צ'לסי רק בגלל קשריו עם רומן אברמוביץ'. וגם בפורטסמות' הוא היה בגלל קשר ישראלי רוסי כלשהו", מוסיף הפרשן. "מרבית המנג'רים הזרים הגיעו לאנגליה לאחר שהמוניטין שלהם נבנה כבר באחת ממדינות הכדורגל הבכירות, כלומר איטליה או ספרד, כשוונגר יוצא דופן במקרה הזה .לגרנט אין את הניסיון הזה, ולכן לדעתי הוא יתקשה במציאת קבוצה אחרת פה באנגליה".

למרות שנדמה כי דעתו של פירסון היא הדעה הרווחת בסצנת הכדורגל האנגלית, ישנן גם דעות נוספות, מפתיעות הרבה יותר. "כל הספקולציות הללו כאילו אברהם גרנט יעזוב את צ'לסי, לדעתי אינן נכונות", אומר מט יוז, עיתונאי ה"TIMES" הלונדוני שמסקר את הכחולים. "אני בטוח שאם יצליח גרנט לעלות את הקבוצה למעמד גמר הצ'מפיונס, הוא יישאר בקבוצה", הוא מוסיף, "הרי לא גרנט ולא אברמוביץ' מתעניינים בדעת קהל האוהדים או התקשורת ואם הוא יצליח לעלות את הקבוצה לגמר, יהיה אפשר לומר כי למרות הכול, הוא עשה עבודה טובה פה בצ'לסי".

במידה וכן יעזוב, באיזו קבוצה אתה רואה אותו מאמן באנגליה?

"לא נראה לי סביר שהוא יעזוב לקבוצה קטנה יותר מצ'לסי. המוניטין שלו, למרות מה שאתם אולי חושבים, השתפר מאוד בזמן האחרון והתקופה פה בלונדון עשתה לקריירה שלו פלאים".

איטליה: לא אצלנו, תחשוב יותר על ברמינגהאם

הדיון בעתידו של גרנט לא נשאר בגבולותיה של אומת הכדורגל הבריטית, וגם לא בגבולותיה של המתיימרת להיות אומה של כדורגל ובפועל, היא לא כל כך אומה, ובטח אין בה כדורגל. גם בארץ המגף הספיקו לגבש דעה על עתידו המקצועי של גרנט, ביום שאחרי צ'לסי. "גרנט הוא איש רגיל, שקפץ למקום בו ישב מוריניו", אומר פאביו ליקרי מה-"גאזטה דלו ספורט", עיתון הספורט המוביל באיטליה. "אין אף אחד בעולם שיכול לומר בוודאות אם גרנט הוא מאמן טוב שמביא לצ'לסי הצלחות, או אולי השחקנים עוד משחקים 'מהזיכרון' ובשיטות הישנות של מוריניו. בעצם, יש סיכוי שאם אני הייתי יושב על הספסל של צ'לסי זה היה נראה אותו דבר כמו עם גרנט. אני לא יודע".

אתה רואה סיכוי שעוד כמה קבוצות פאר מחוץ לאנגליה, יהמרו עליו כמו שצ'לסי עשתה?

"אני לא חושב שגרנט יתקשה למצוא קבוצה בעולם. הוא היום בדרג הראשון של המאמנים בעולם. אבל מצד שני, אין לו את הרזומה או הזוהר שצריך מאמן בכדי להגיע לקבוצות בסדר הגודל של מילאן, ברצלונה או ליברפול. לדעתי קבוצות ריאליות בשביל גרנט הן: מנצ'סטר סיטי, ברמינגהאם וכו'. זה סדר הגודל של קבוצה אותה הוא יכול להוביל בצורה טובה".

צרפת: לא תודה, לא בשבילנו

בצרפת, השכנה הפחות חביבה של אנגליה, ישנם אנשי מקצוע שמאמינים כי גרנט נמצא במצב בו הוא לא יכול להצליח. "האנגלים חושבים שהכדורגל הומצא באנגליה", אומר ניקולה גודישה, כתב רשת AFP הצרפתית, בלונדון, "כל מי שלא עשה את הקריירה שלו באנגליה לא נחשב מבחינת האנגלים ולכן גרנט נמצא בבעיה. התקשורת האנגלית התעללה בגרנט מהיום הראשון שלו בצ'לסי והמאמן שילם על כך שהוא לא היה כריזמטי כמו מוריניו. אישית אני לא בטוח שהוא מאמן הכי טוב שיכול להיות, אבל בטוח שהוא לא המאמן הכי גרוע בעולם, כמו שמנסים להציג אותו באנגליה".

מה לדעתך צופן העתיד לגרנט?

"גרנט נמצא במצב בו הוא לא יכול להצליח. אם ייקח את הצ'מפיונס יגידו שזה בגלל השחקנים, אם יפסיד יגידו שזה בגללו. אני לא חושב שיש קבוצה צרפתית שתיקח את גרנט במקומו של מאמן צרפתי. לא אחרי מה שהוא עבר באנגליה. האופציות של גרנט לא רבות. הוא יוכל לחזור להיות בתפקיד הקודם שלו בצ'לסי או במידה ויקרה נס והוא יביא אליפות אנגלית או יזכה בליגת האלופות, להישאר כמאמן הקבוצה הראשי. מחוץ לצ'לסי, אני לא רואה אף קבוצה באנגליה או בעולם שתיקח את גרנט אחרי השנה הזאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ספרד: הקבוצות הבינוניות תפורות עליו

לעומת צרפת ואיטליה, בספרד לא סוגרים את הדלת למאמן. דניאל הידאלגו, כתב כדורגל בעיתון AS, מאמין כי אחת מהקבוצות הבאות של גרנט יכולה לבוא מספרד. שם לא יפחדו לתת לו צ'אנס. "אם הוא יעזוב את צ'לסי, אין לי ספק שירצו אותו בכל מקום. אחרי שאתה עובד עם השחקנים הגדולים בעולם, אין סיבה שלא תאמן בקבוצות טובות", מסביר הידאלגו."השם שלו מאוד מכובד עכשיו בספרד, אם הוא יגיע אלינו זו תהיה ידיעה גדולה מאוד. דרמה לא קטנה. אני בהחלט רואה אותו מגיע לקבוצות שהצליחו השנה והמאמן שלהן יעזוב בשנה הבאה, נאמר סנטאנדר או אפילו סביליה. מנגד, אני לא חושב שיש סיכוי שהוא יאמן באחת מקבוצות הפאר פה, אין לו מספיק ניסיון בשביל לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully