וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלדה לחוזר קיבוץ

אורי שלף

25.4.2008 / 11:59

הפועל אוסישקין תפגוש את הפועל גן שמואל בגביע האיגוד והבלוג של אורי שלף מעלה זכרונות עבר נעימים מקבוצות הקיבוצים

כבר משלב רבע גמר גביע האיגוד, החל לפעום בהתרגשות לבה של נעה סקלי, יו"ר עמותת הפועל אוסישקין. נכון, נעה מתרגשת לפני כל משחק ונכון, גם ביתרון 30 במהלך הרבע השלישי היא עדיין דרוכה ביציע ונכון, רבע גמר גביע האיגוד הוא אכן אירוע מרגש, אבל זה לא העניין. העניין הוא שהיא גילתה שאם ואם ואם אז יתכן שבגמר, אם נעפיל נפגוש את הפועל גן שמואל, אם היא תעפיל. אז העפלנו. גן שמואל לציבור הרחב היא עצירת נוחיות בדרך לצפון והמגה סנטר האזורי של המועצה האזורית מנשה וסביבתה.

אין מי שלא מכיר את מרכז הקניות הענק הניצב בצד הדרך בכביש שמוביל לוואדי ערה ממחלף קיסריה. "הדוכן" מכנים אותו בני קיבוץ גן שמואל, ע"ש הדוכן הראשון שהציב הקיבוץ על אם הדרך בשנת 1967 וכך שמו עד היום "דוכן גן שמואל". חובבי הכדורסל שבינינו בוודאי מכירים את גן שמואל בזכות קבוצת הכדורסל של הפועל גן שמואל, שידעה ימים יפים בליגה הלאומית, אז הליגה הראשונה.

כבר הזכרתי בעבר את חיבתי לכדורסל הקיבוצים של פעם ולדמיון שאני רואה בינו לבין הפועל אוסישקין של היום. כדורסל שבא מהלב ומהנשמה ומשוחק בשביל ועל ידי הקהילה. הסיפור של הפועל גן שמואל מזכיר סיפורים דומים של אימפריות קיבוציות אחרות שלא שרדו את עידן הזרים והכסף הגדול וקרסו. שחקנים שמגיעים למשחק אחרי יום עבודה בקיבוץ, מגרש אדמה עם סלים מקרש וכדור דמוי כדור, שהפך עם השנים לאולם. יציע עץ הידוע לשמצה לא בגלל ילדי הקיבוץ המסורים והרעשנים שמילאו אותו אלא בשל קירבתו לרפת, ורכז שהפך לאגדה.

בגבעת ברנר מדברים על אביגדור מוסקוביץ, ביגור על איתמר מרזל ובגן שמואל על גל קנז, שחקן שמגלם אולי יותר מהכול את התפיסה החברתית שכל כך חסרה היום. גל היה שחקן בכל הנבחרות הצעירות של ישראל כולל בנבחרת הבוגרת והיה כוכב בליגה הלאומית (הראשונה דאז) כבר בגיל 18, בשנתו הראשונה בקבוצה הבוגרת, עם ממוצע של כ- 15 נקודות למשחק. בשיאו, כאשר בידיו הצעות רבות מקבוצות צמרת, הוא לא התפתה ונשאר. הוא ידע שבלעדיו העסק יתמוטט. אחד מהראיונות שנתן באותה תקופה קיבל את הכותרת "אחרון הפועלים" לאחר שהוא טען כי שכר השחקנים גבוה מדי.

7 עונות (סוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80) שיחקה הפועל גן שמואל בליגה הלאומית. ביחד עם גל קנז זכתה באליפות הקטסל הראשונה שהתקיימה בישראל. רלף קליין, כך מספרים, החל את קריירת האימון שלו בקבוצה ופיני גרשון קיבל בגן שמואל הזדמנות ראשונה לאמן בליגה הבכירה. אירוע השיא של קבוצת הגברים היה בשנת 1971, בזמן שהקבוצה עוד הייתה בליגה הארצית (היא הליגה השנייה) והדיחה במסגרת הגביע בנצחן סנסציוני את הפועל תל אביב (קבוצה שהייתה בזמנו מאריות הליגה הראשונה).

אל נועה, מיודעתנו מהפסקה הראשונה, אנחנו חוזרים בקשר להישג השיא של קבוצת הנשים של המועדון שנגמר גם הוא בניצחון סנסציוני. נועה, ילדת הקיבוץ, הייתה שחקנית בהפועל גן שמואל שהפתיעה בגדול והגיעה לגמר גביע המדינה נגד מכבי תל אביב בשנת 1958. המשחק נערך, ניחשתם נכון, במגרש אוסישקין הפתוח. מכבי ניצחה בהפרש של שבע נקודות במה שהיווה סנסציה אדירה לא בגלל הניצחון המכבי, אלא בגלל עצם ההפרש הזעום.

בשבוע הבא הפועל אוסישקין סוגרת עונה עם מפגש כפול בגמר גביע האיגוד נגד הפועל גן שמואל. ביום ראשון נוסעים למשחק חוץ בקיבוץ וביום חמישי, הראשון במאי - חג הפועלים, חוזרים להדר יוסף למשחק הביתי שיסיים עונה מופלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully