וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר שוק

18.4.2008 / 10:11

מה מומלץ לגיבורי עונת המלפפונים הבאה עלינו לרעה. כל העצות לעטר, בוזגלו, שכטר, יברויאן, קולמה, תמוז, צרפתי, רוסו ופרדי דוד

ראובן עטר

אופציות: בני סכנין, הפועל באר שבע, שנת חופש

מה השיקולים המקצועיים שצריכים להנחות אותו?

להראות שהכדורגל האפור שהציגה לעתים מכבי נתניה היה פועל יוצא של שחקנים ולא של מאמן. תחברו לזה הצלחה בקבוצה שהיא לא מכבי נתניה בעונה הבאה, הקבוצה היחידה איתה הצליח עטר עד כה, והרי לכם שם של מאמן שיעקב שחר וארקדי גאידמק כבר לא יוכלו יותר להתעלם ממנו.

פתרון אידיאלי:

רק לא להישאר בבית. עטר צריך עוד פרויקט מוצלח כמו נתניה ולא לשבת בסלון ולחכות, רק כדי לקבל אחר כך קבוצה באמצע עונה, שמי יודע לאן תתגלגל איתה. עטר, בניגוד לכל מאמני הצמרת החדשים שצמחו העונה אבל קופצים למעלה מהר מדי, יכול רק להרוויח מהניסיון הזה. גם באר שבע וגם סכנין הן אופציות נהדרות בשבילו להתבשל עוד קצת כמאמן ולרכוש כלים חדשים. בשתיהן ההד של ההצלחה הוא אדיר למאמן שמחפש גם הכרה, להבדיל למשל ממכבי הרצליה. שתיהן גם משוועת לדמות כשלו. שתיהן מסוכנות, מתוסבכות, בעלות פוטנציאל נפיץ. סכנין תאבד בעונה הבאה את מיטב שחקניה, באר שבע עדיין מחפשת אותם. אבל הפרס למי שיצליח לפרק את הפצצה גדול כמו הסכנה. לדעתי, באר שבע היא אפילו אופציה טובה יותר, רק בגלל כל אלה שנכשלו שם בעשור האחרון. יש שם כסף, קהל רעב, בוס ייחודי, אזור מלא בשחקנים שמוזנח כבר שנים. עטר יכול לבנות שם מיני מודל של מכבי נתניה. אם זה יהיה עם כדורגל קצת יותר נאה, דרכו לצמרת המאמנים כבר לא תהיה מוטלת בספק.

מאור בוזגלו

אופציות: כל ליגת העל. למעשה, כל הקבוצות באירופה (אחרי שמכלילים את כל השמות שנזרקו בהקשר שלו)

מה השיקולים המקצועיים שצריכים להנחות אותו?

לנסות להיות חלק מרכזי מתואר, רצוי אליפות. אבל הכי חשוב לחוות את החוויה של קבוצה עם יומרות, לקבל את התובנות הדרושות, ולצאת לאירופה.

פיתרון אידיאלי:

רק לא מכבי תל אביב, הקבוצה אליה הוא הכי קרוב. הקבוצה הזאת טרפה כל כך הרבה חלוצים שעשו עונה נהדרת, שלבוזגלו יש יותר מדי להפסיד. הלחץ הענק בתל אביב והדברים הלא בריאים שעדיין מושרשים שם עשויים לפגוע בו. דווקא מכבי חיפה נראית כמו אופציה יותר טובה: אלישע לוי שם, רוני לוי לא, והתשוקה של האוהדים לשחקן שאפשר יהיה סופסוף להזדהות איתו, תפורה על בוזגלו. זאת הקבוצה שתכין אותו הכי טוב לאירופה, כל דבר שהוא יעשה טוב יותר מהעונה הנוכחית של מכבי חיפה ייחשב הישג. ואלה כבר תנאי פתיחה קלים.

איתי שכטר

אופציות: מכבי נתניה, בית"ר ירושלים, מכבי תל אביב, מכבי חיפה, אירופה

מה השיקולים המקצועיים שצריכים להנחות אותו?

חייב למצוא קבוצה שתיתן לו אתגר להשתפר. אתגר שיחייב אותו להיפטר מההרגלים הבעייתיים ויקנה לו שחרור כדור מהיר, מסירה מתוזמנת, יציבות, תנועה בלי כדור. כל הדברים שבלעדיהם הוא לא יוכל להפוך לשחקן גדול באמת.

פיתרון אידיאלי:

שכטר עדיין לא מתאים לליגות האירופיות. כמו שהוא משחק, הוא עדיין ילד בחשיבה, כזה שמחפש מאמן שילטף אותו ולא כזה שישפר אותו. מכאן גם נובעת הדילמה, האם מומלץ לו להישאר בנתניה בעונה הבאה או לבקש לעבור לבית"ר. אין ספק, ללותר מתיאוס יש המון מה לתת לשכטר. בגישה למשחק, בגישה למקצוע. מתיאוס מגיע ממקומות בהם סגנון המשחק של שכטר איננו מקובל. זה הדבר הראשון שיקפוץ לו לעין כשיקפוץ לאמן בקופסא. מתיאוס יכול להכניס בילד הקצת שכונתי את אותם ערכים מקצוענים שיש באירופה, אבל לא בטוח ששכטר יידע לקבל זאת. כולנו זוכרים את העימותים הבלתי פוסקים שלו עם אלי גוטמן, על אחת כמה וכמה עם מאמן גרמני אמיתי. דווקא בשלוש הגדולות שכטר ימצא מאמנים שיתנו לו יותר חופש פעולה, וגם תהיה לו תחרות אמיתית על ההרכב. כדי להיות הכי טוב בקבוצה, בניגוד לנתניה, הוא יצטרך להתאמץ הרבה יותר. בשני המקרים המומלצים – מעבר לקבוצה גדולה בארץ או הישארות בנתניה – לשכטר יש בעונה הבאה אופציה טובה להתפתח עוד קצת. אם הוא רק יהיה קשוב.

גיא צרפתי

אופציות: מכבי חיפה, מכבי תל אביב, בני סכנין, קרית שמונה

מה השיקולים המקצועיים שצריכים להנחות אותו?

לשמור על הקיים. על חדוות היצירה. על תחושת הביתיות. על תחושת המנהיגות. השייכות. כל מה שהיה חסר לו לפני ההגעה לקרית שמונה.

פיתרון אידיאלי:

להרים טלפון לאיזי שירצקי, להתנצל על המריבה האחרונה, לחתום על חוזה ארוך טווח בקרית שמונה ולומר תודה. צרפתי חולם על חוזה שמן בקבוצה גדולה, אבל שוכח משהו חשוב: הוא קשר בינוני בקבוצה גדולה, וקשר גדול בקבוצה בינונית. אם הוא רוצה לחזור לחוסר הוודאות שאפף את הקריירה שלו לפני קרית שמונה, להיות נווד בין קבוצות שבסוף נעלם, שיילך לאחת הגדולות. לא מסכים? שינסה להיזכר במה שקרה לו בהפועל ומכבי תל אביב. זה לא היה מקרי. גם בסכנין צרפתי יתקשה למצוא את הנחלה. אמנם למאזן גנאים יש צורך מקצועי רב בקשר מסוגו, הוא יכול להיכנס למשבצת הבנאי שישאיר ג'ון קולמה, אבל כדאי לצרפתי לקרוא את התמונה הכללית: כמה שחקני רכש, למעט מאיר כהן, התמידו בסכנין ונשארו שם כשחקנים דומיננטים לאורך שנים? איזו עוד קבוצה, חוץ מקרית שמונה, תיתן לו להיות השחקן המרכזי שלה. צרפתי אולי עדיין לא שמח בחלקו ומספיק מעריך בית, דבר שרוב הכדורגלנים תאבי הבצע לא מסוגלים, במיוחד בגילו (29). אבל כדאי מאוד שמישהו יגיד לו שגם למצב את קרית שמונה ככוח לגיטימי בכדורגל הישראלי זה דבר גדול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טוטו תמוז

אופציות: מכבי תל אביב, אולי מכבי חיפה או אירופה

מה השיקולים המקצועיים שצריכים להנחות אותו?

לשחק, והרבה, וגם למצוא כבר את המאמן שילטש את הכישרון שלו, ולא רק כזה שחושב על איך לזכות בתואר.

פיתרון אידיאלי:

תמוז צריך להחליט: או שהוא רוצה להיות שחקן כדורגל או להתעשר בגיל צעיר. תמוז נפל במלכודת הדבש ששמה לו בית"ר ירושלים, שנתנה לו חוזה שמן שגורם לו לחשוב פעמיים לפני שהוא תובע לשחק יותר או לעזוב. ככה קשה יותר להבין שאתה לא מספיק גדול. שאולי כדאי לך לסגת מעט אחורה ולשוב חלוץ שלם יותר. הכסף עוד יגיע בעתיד. כרגע תמוז זקוק למאמן שיידע להסביר לו בנועם כיצד לשפר את המסירה, התנועה, הגיוון ההתקפי. אלישע לוי נראה האיש הכי מתאים, הבעיה היא הכסף שתדרוש עליו בית"ר ירושלים. אם תמוז ישתולל ויעמוד על זכותו לעזוב, אולי אפשר יהיה למצוא את הדרך להעביר אותו למכבי חיפה. הקבוצה שהכי מתאימה לו כדי לפרוח.

ג'ון קולמה

אופציות: מכבי תל אביב, מכבי חיפה, מכבי נתניה, בני סכנין

מה השיקולים המקצועיים שצריכים להנחות אותו?

קרקע פוריה להצלחה, כדי שהוא יוכל להמשיך ולקבל חוזים טובים יותר בעונות הבאות.

פתרון אידיאלי:

לקולמה יש שני תנאים חשובים להצלחה. הראשון, קבוצה שתתן לו להוביל, לנהל, ותהיה מוכנה להתפשר על לא מעט דברים בעייתים בהתנהגות שלו. התנאי השני, הוא שיהיו סביבו קשרים וחלוצים שיורידו ממנו את נטל השערים. קולמה כבש העונה רק שער אחד ובישל שניים, אבל היה למנהל המשחק הטוב בליגה שמתחת לבואטנג. לא בטוח שבקבוצות הגדולות יסבלו לאורך זמן את החסרונות שלו. מכבי נתניה, אם מתיאוס יסתפק בזר ברמתו, ובני סכנין, יראו את הדברים בצורה קצת אחרת.

ג'ובאני רוסו

אופציות: הפועל באר שבע, הפועל חיפה או קבוצה קטנה בליגת העל

מה השיקולים המקצועיים שצריכים להנחות אותו?

לפרוש כמו שהכרנו: כמו גדול.

פתרון אידיאלי:

בכל מקרה, לרדת ללאומית, לסגור משם מעגל, ולהעלות ליגה את אחת האקסיות שלו. לגמור שם את מה שהתחיל. להשלים קצת מהחלל הגדול שהוא השאיר עם לכתו. בליגה הלאומית רוסו יכול עדיין לבלוט, להשפיע, להוביל. אם הפועל חיפה, הקבוצה שהכי מזוהה עם רוסו, תעלה משם, הוא יוכל לפרוש על הדשא בוסרמיל בו התחיל את הקריירה בישראל. להיות המנוע שיחבר את הפרויקט הלא מתרומם של אלונה ברקת. אם הפועל חיפה תישאר בלאומית, רוסו יוכל להעלות אותה משם בעונה הבאה.

איליה יברויאן

אופציות: מכבי תל אביב, הפועל תל אביב, מכבי חיפה, בני סכנין

מה השיקולים המקצועיים שצריכים להנחות אותו?

פרמיות על שערים ובוס שיכול לשלם עליהם.

הפתרון האידיאלי:

דווקא חלוץ מהסוג של יבוריאן יכול להצליח מכבי תל אביב. מכונת שערים שלא תלויה בתנאים הסביבתיים במועדון, מערך של המאמן או איכות הסגל. מכבי מחפשת לקראת עוד עונה לחוצה שמחכה לה חלוץ שידע לעשות שער מכלום, זאת גם ההתמחות של יבוריאן. במכבי תל אביב מוכנים לפתוח את הכיס עבור שחקנים מוכחים, אלו בדיוק הצרכים של חלוץ זר שרוצה לעשות כמה שיותר כסף ולחזור מולדת. יבוריאן שיחק כבר בהצלחה תחת רן בן שמעון, יש סיכוי טוב לשחזר זאת גם במכבי תל אביב.

פרדי דוד

אופציות: מכבי הרצליה, בני סכנין, אחת הקבוצות שיישארו בליגה

מה השיקולים המקצועיים שצריכים להנחות אותו?

איך לעזאזל להיפטר מהתדמית האפורה, הפקידותית, שדבקה בו.

פיתרון אידאלי:

אומרים שלום למכבי הרצליה, קבוצה בה מיצה את עצמו, ומנסים להוכיח שמה שהיה שם לא היה מקרי. דוד, מאמן מוכשר לכל הדעות, חייב להיפטר מתדמית פקיד הבנק האפור, חייל נאמן של הבוס הגדול. בסכנין הצבעונית דוד יכול לצאת מהמשבצת הקיימת. הוא תפור לקבוצה הזאת: היכולת שלו לקחת שחקנים קטנים ולטפח אותם, הכישרון למצוא זרים זולים וטובים, הצורך האנדרדוגי להוכיח כל הזמן שאתה קיים ומצליח, הם בדיוק מה שמאזן גנאים מחפש. דוד צריך קהל להצלחות שלו ובהרצליה אין את זה. המשוואה פשוטה: אין תקשורת, אין עניין, אין דיבידנדים. בסכנין דוד יכול למצוא בדיוק את מה שחסר לו כדי להרים את הקריירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully