וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק: "הם עוד יצטערו"

אסף שקד

18.4.2008 / 8:01

ארקדי גאידמק זועם על העונש שספגה בית"ר ירושלים והוסיף: "הוענשתי פעמיים - פעם על ידי האוהדים ופעם על ידי ההתאחדות". ארזי: "עכשיו אני מבין את ההשפעה של השר מג'אדלה". האלופה תערער

יותם רונן

"אני חושב שהעונש הוא חסר פרופורציה גם ביחס לקבוצות אחרות בעונות האחרונות, שביצעו עבירות דומות", כך הגיב הערב מנכ"ל בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין, למשמע העונש שהטיל בית הדין של ההתאחדות על קבוצתו. בית הדין קבע כי בית"ר תספוג הפסד טכני (2:0) למכבי הרצליה, וזאת בעקבות התפרצות אוהדי האלופה לכר הדשא בטדי, במהלך המשחק. פיצוץ המשחק גרם לבית הדין להעניש את בית"ר בהפחתת 2 נקודות ליגה בפועל, וכן הוסיפו הדיינים כי כל משחקי הבית של בית"ר העונה ישוחקו ללא קהל. בית הדין חתם את עונשו בקביעה כי האלופה תפתח את עונת 2008/09 במינוס 4 נקודות. ליל הסדר טרם נערך, אבל בבית"ר כבר טעמו את טעמו של המרור.

"חלק מהקבוצות הללו לא עמדו לדין", המשיך קורנפיין, "וכאלה שכן עמדו לדין קיבלו עונש מצחיק לעומת מה שקיבלנו. העונש לא פרופורציונלי גם לעומת מה שהתובע דרש. כשיצאנו מהדיון לא חשבנו שנקבל עונש כזה. הדרישה הייתה, בדיעבד, הרבה פחות חמורה. נראה לי שמשום מה דבריו של כבוד שר הספורט, ואני לא יכול לקרוא לו מג'דלה, השפיעו".

"כנראה שאנשים חושבים שהכסף של גאידמק הוא הפקר", המשיך קורנפיין, "אני לא חושב שקבוצות אחרות היו יכולות להחזיק מעמד ככה לאורך כל העונה. פגעו בנו מאוד קשה גם העונה וגם בעונה הבאה, השפיעו באופן נחרץ על היורדות, במצב הזה הכדורגל שלנו נראה מגוחך".

"בית"ר ירושלים מתכוונת לערער על העונש. את האליפות אנחנו ניקח, וההתאחדות לא תשפיע על זה, אבל שחקן שצריך לשחק בלי קהל כל כך הרבה משחקים אני חושב שזה מוריד הרבה מהחשק, כל המשחק הזה נועד לגרום לציבור הנאה, זה עונש ואני בורר מאוד את מילותיי, עונש הזוי".

זנדברג: "בית"ר מופלית לרעה, לא יודע מאיזו סיבה"

מיכאל זנדברג ההמום הגיב מיד לאחר ששמע על ההחלטה, ואמר לאתר הרשמי: "אני חושב שבית הדין הגזים לחלוטין, אין אח ורע לעונש הזה בארץ ובעולם, וכבר קרו מקרים שאוהדים פרצו. אני חושב שבית"ר מופלית לרעה, לא יודע מאיזו סיבה. העונש לא תואם את המעשה, הדיינים מנסים לפגוע בסיכויים שלנו לזכות באליפות בעונה הנוכחית וגם בעונה הבאה, אני בהלם מההחלטה הזו ואני מקווה שישנו אותה".

יו"ר בית"ר ירושלים, אלי ארזי, אמר בתגובה לעונש: "עכשיו אני מבין את ההשפעה של השר מג'אדלה על בית הדין של ההתאחדות. זה עונש חסר פרופורציות לעומת כל המשחקים שהופסקו ב-20 השנים האחרונות. אין ספק שנערער, אני מודיע שאבדוק חוקית את העניין, ואם זה יתאפשר לא אתן לשדר את משחקי בית"ר, אם לא יהיה בהם קהל. החבורה הזו לא מבינה ולא יודעת מה היא עשתה. כדאי שכולם ישימו לב מה קורה בבית הדין כשמדובר בבית"ר. אם הם חושבים שזהו דרך לשנות את בית"ר, אז יש להם טעות גדולה. שיבדקו מה ההנהלה הנוכחית עשתה עם הקהל עד היום, ויבינו שהדרך שלנו טובה יותר משלהם. אני יודע שכל יפי הנפש ייצאו בשמחה ויסבירו עד כמה נכון העונש, לא בטוח שגם הם מבינים ומחפשים את ההגינות או את ההוגנות. את מה שיש לי עוד לומר אגיד אחרי הגשת הערעור".

גאידמק: "נענשתי פעמיים" (משה בוקר ומתן קרקוב, "הארץ")

מי שנראה שלקח את הדברים קשה יותר מכולם, היה בעלי הקבוצה, ארקדי גאידמק, שאמר: "אין שום הבדל בעיני בין רמת חוסר האחריות הגמורה של האוהדים שפרצו לדשא, לזו של ההתאחדות, שאיבדה את השפיות שלה. כנראה שלאף אחד לא אכפת מהאינטרס של הכדורגל הישראלי.

"בסופו של דבר, מה שקרה זה שרק אני הוענשתי פעמיים - פעם על ידי האוהדים ופעם על ידי ההתאחדות. שניהם צריכים אותי, מקבלים ממני המון ובתמורה מענישים אותי", הוסיף גאידמק.

כשנשאל אם ישקול את עזיבת בית"ר, ענה: "כל אחד יכול לדמיין מה אעשה, אני אדם חופשי. אני משלם מכיסי לכדורגל, שכל הכנסותיו מהטלוויזיה הולכות להתאחדות. אני מציע שיחשבו טוב על מה שהם עושים כי דרך ההשקעה שלי בבית"ר, אני מממן את שכר אנשי ההתאחדות. אלי ארזי נתן 20 דוגמאות של אותו מקרה בדיוק, שהסתיימו ללא עונש. לא אכפת לי, כי הם לא יודעים שהם עוד יצטערו. ההתאחדות צריכה לחשוב מה יקרה אם אנשים כמוני יעזבו, ואז כל קבוצות הכדורגל יהיו מתחת לקו האדום".

עדכון ראשון: 17.4 21:41
עדכון אחרון: 18.4 8:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully