וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי בית"ר נגד אוהדי בית"ר

הארועים בטדי פערו קרע קשה בין יושבי היציע המערבי ליושבי הצפוני והמזרחי. אוהד מוכר: "כבר בשבוע שעבר ידענו שנפרוץ לדשא"

4 דקות לפני שריקת הסיום אמש (ראשון) באצטדיון טדי, עשו אלפי אוהדים ביציע המזרחי את דרכם לעבר הגדרות המפרידות בין היציעים לכר הדשא. חגורת האבטחה של השוטרים חלמה לרגע ואז זה התחיל. אלפי אוהדים פרצו אל כר הדשא וחיפשו את השחקנים לחגוג עימם את האליפות השישית של המועדון. במקביל עשו את אותה הדרך האוהדים שישבו ביציע הצפוני, במה שנראה כמבצע מתוכנן מראש. התוצאות בסוף היו עגומות: אלון יפת הפסיק את המשחק, על בית"ר מרחף עונש לא קל וחגיגות האליפות שתוכננו - נראות כעת רחוקות מאוד.

"כבר בשבוע שעבר ידענו שאנחנו נפרוץ לדשא", סיפר היום אחד האוהדים המוכרים ביציע המזרחי, "לאף אחד לא היה ספק שלא נישאר ביציעים גם אחרי סיום המשחק. כבר באמצע השבוע דיברנו בינינו לבין עצמנו על המהלכים והחלטנו לפרוץ כמה דקות לפני סיום המשחק עד שיחדשו אותו". התכנון של האוהדים מסתבר, היה במגירות כבר מספר ימים. הגמגום של המשטרה לגבי הפריצה לכר הדשא הוסיף לאוהדים את הביטחון שבפריצה ולאף אחד לא היה ספק שאת הערב הזה לא יסיימו השחקנים על הבגדים על גופם.

"לא הייתה לנו תוכנית רשמית או משהו כזה", מספר אחד ממנהיגי האוהדים, "בגדול כולם ידעו שפורצים לדשא כמה דקות לפני הסיום, חוגגים עם השחקנים ואז חוזרים ליציע עד שהמשחק יגמר". אלא שהתוכניות לא עבדה כמתוכנן. "מה שקרה זה שכל היציע המזרחי והצפוני ירד לדשא, ועל כמות כל כך גדולה של אוהדים קשה מאוד להשתלט", הוסיף האוהד, "ניסינו לדבר עם כל האוהדים שיעלו לדשא, אבל אתה מתאר לעצמך מה זה לדבר עם 10 אלף אוהדים עם כזו התלהבות בעיניים? עובדה שגם ארקדי גאידמק לא הצליח".

באותן דקות היו רגעים בהם היה נדמה כי המשחק באמת יחודש. איציק קורנפיין, בצוותא עם מספר שחקנים ביניהם יואב זיו ודוד אמסלם, הצליחו להדוף את האוהדים אל מעבר לחוץ תחומי המגרש, אבל אז הודיעה מכבי הרצליה שאין בכוונתה לעלות ולשחק. על הדשא זה היה נראה מעט אחרת. "היו כמה דקות שבאמת השתלטנו על כולם", מספר אותו אוהד, "היינו בטוחים שמחדשים את המשחק עד שעברה שמועה בין האוהדים שהשחקנים של הרצליה הלכו הביתה ושהמשחק בוטל. תוך שניות הייתה פריצה נוספת לדשא. זה כבר היה אבוד, כאן כבר ידענו שמשחק לא יהיה".

"קיבלנו סכין בגב מאוהדים במערבי"

השחקנים עצמם נראו מאוכזבים מאוד בסיום. במקום חגיגות האליפות להן חיכו בקוצר רוח, הם ראו את החלום מתנפץ ברגע מול עיניהם. "כל כך חששנו מתסריט כזה", סיפר אחד מהשחקנים בקבוצה, "עשינו הכל בשביל לנסות ולחדש את המשחק, אבל האוהדים הלכו עם הראש בקיר ולא נתנו לנו לסיים את המשחק. עליי אישית קפצו למעלה מ-100 אוהדים וניסו להפשיט אותי. ברגעים כאלה אתה רק חושב איך לברוח מההמולה ושלא ירמסו אותך. אני לא מבין מאיפה מגיע המנהג הזה לפרוץ לדשא ולרמוס שחקנים, הלו -אנחנו בני אדם, טיפה כבוד תתנו לנו. מי שרוצה חולצה אני אקנה לו, למה להתנהג בצורה כזאת?".

אוהדים רבים שפרצו אמש לכר הדשא ספגו קללות מפתיעות מיושבי היציע המערבי ובין הצדדים החלו חילופי דברים. האוהדים ביציע המערבי צעקו "ביזיון" והאשימו את יושבי היציע המזרחי והצפוני בפיצוץ המשחק. חצי שעה לאחר הפריצה, נאלצו כוחות המשטרה להפריד בין הצדדים כשלרגע היה נדמה כי מלחמה פורצת בין שני המחנות. "התביישתי שיש אוהדים כאלה בקרבנו", אומר אחד מהאוהדים שהיו מהפורצים לכר הדשא, "מי שלא מסכים עם המעשים שלי ושל חבריי אני מכבד אותו, אבל שלא יחשוב לרגע לקלל אותי. לא כל האוהדים יכולים להגיע להסכמה מלאה ביניהם, אני רואה לנכון לפרוץ לכר הדשא ולחגוג את האליפות כמו שעשיתי תמיד ואף אחד לא יגיד לי איך להתנהג".

הבוקר קמו אוהדי בית"ר ירושלים לבוקר בטעם מר מאוד. האוהדים שנחשבים לשפויים יותר ניצלו את ההזדמנות להשתלח באותם אוהדים אותם הם מכנים "קומץ", אותם אוהדים שמנו אתמול יותר מרבבת אוהדים. עבור יושבי היציע המזרחי והצפוני המצב ברור: "אנחנו נמשיך בדרך שלנו ונאהב את הקבוצה כמו שאנחנו רוצים. אתמול קיבלנו סכין בגב מאותם אוהדים ביציע המערבי, אבל אף אחד לא יעצור אותנו. את החגיגות האלה נחגוג בכל מצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully