וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חידת שכטר

אריק רחמיאן, קרן שמש ואיציק סולומון

13.4.2008 / 19:26

אלי גוטמן, מוטי איוניר, יניב כהן ואופיר חיים מנסים להסביר מה חסר לאיתי שכטר כדי לשחזר את ההצגה שלו מול הפועל תל אביב

ההצגה של איתי שכטר מול הפועל תל אביב, חידדה מחדש לא מעט שאלות בנוגע לכדורגלן המוכשר של מכבי נתניה. סוכנים רוצים להעביר אותו לחו"ל, בית"ר רוצה לרכוש אותו, אבל האם שכטר בכלל מוכן לאתגר הזה. במכבי נתניה הוא הבריק ונעלם, כידרר ואיבד, עד כי נדמה שלא קיבלנו את התשובה המספקת עד לאן הוא יכול להגיע. פנינו לארבעה אנשי כדורגל שמכירים אותו טוב מכולם, ושאלנו אותם 3 שאלות זהות בנוגע לשכטר. דווקא מאמנו הנוכחי, ראובן עטר, בחר להימנע מהשאלון, ורק אמר: "איתי חייב לשמור על יציבות ולהביא את היכולת הטובה שלו בתדירות גבוהה הרבה יותר".

מוטי איוניר, מאמנו בנצרת עילית

מה צריך להיות השלב הבא בהתפתחות של שכטר - האם הוא בשל לקבוצה גדולה, אירופה, או שעדיף לו להישאר בחממה בנתניה?

"קודם כל, אנחנו חייבים להבין שקבוצה שמסיימת שנה שנייה במקום השני היא קבוצה גדולה. למי מתכוונים כשאומרים קבוצה גדולה? למכבי והפועל תל אביב, שעדיין לא סיימו את מאבקי ההישרדות שלהן? או למכבי חיפה, שלא תגיע אפילו לאירופה? ובכל זאת, אם נשאלת השאלה האם שכטר יכול לשחק במכבי חיפה או בית"ר, התשובה היא כן. בהחלט. הוא יכול לשחק שם, משום שלדעתי היום אין שם שום שחקן שהוא יותר מוכשר וטוב ממנו. שכטר עם היכולות שלו מצוי ברמות הגבוהות ביותר בארץ, וחו"ל מבחינתו הוא השלב הבא. אבל פה שכטר צריך וחייב להבין שהוא מחויב לשנות מספר אלמנטים במשחק שלו, משום שדברים שהוא יכול לעשות בארץ לא תמיד טובים לאירופה. הוא יהיה חייב לשנות את הגישה על מנת שהוא יוכל לשחק באירופה. אין ספק שהסלחנות והוותרנות כלפיו עם טעויות של העבר חוזרות גם היום. לפעמים המשחק האנוכי אצלו בא לידי ביטוי בצורה מוגזמת. כך גם לפעמים בחוסר המשמעת, ואת זה הוא חייב לשנות כדי להתקדם ולהצליח".

איפה אתה רואה את השינוי בין שכטר שהגיע לנתניה לפני שנתיים להיום?

"אני לא רואה שום שינוי ביכולת של איתי מאז התקופה שהוא שיחק אצלי לעומת התקופה האחרונה, מלבד העובדה שהוא התבגר מבחינת הגיל".

מה הוא עוד צריך כדי להיות שחקן גדול?

"שכטר חייב שיהיה לו תמיד מאמן שיכוון אותו ושלא יגביל אותו וההבדל הוא גדול מאוד. שכטר בחור שצריך להשאיר אותו מרוכז, לצערי הוא לפעמים בורח מריכוז. מצד שני, הגדולה שלו כשחקן שהוא יכול לשחק 70 דקות מבלי שירגישו אותו ולשחק הפוך ממה שמצפים ממנו, אבל בשאר הזמן הוא פתאום יכול להגיע לגבהים שמשנים תוצאות של משחק. אין לי ספק ששכטר נמצא רק בתחילת הדרך ויש לו עוד הרבה מה ללמוד ובעיקר מה להראות, וככל שיצבור ניסיון וזמן נראה את היכולות שלו".

אלי גוטמן, מאמנו בעבר בנתניה

מה צריך להיות השלב הבא בהתפתחות של שכטר - האם הוא בשל לקבוצה גדולה, אירופה, או שהוא צריך להישאר בחממה בנתניה?

"אני חושב שבמשחק מולנו הוא הוכיח שהוא מהחלוצים המובילים בארץ, ולכן אני מאמין שכאשר הוא יעבור קבוצה הוא יצליח. לגבי מעבר לקבוצה גדולה או אירופה, את זה הוא צריך להרגיש, אם הוא מוכן או לא".

איפה אתה רואה את השינוי בין שכטר שהגיע לנתניה לפני שנתיים להיום?

"בביטחון ובהכרה ביכולות של עצמו".

מה הוא עוד צריך כדי להיות שחקן גדול?

"לדעת להניע את הכדור בנגיעה".

יניב כהן, מנכ"ל נצרת עילית לשעבר

מה צריך להיות השלב הבא בהתפתחות של שכטר - האם הוא בשל לקבוצה גדולה, אירופה, או שלהישאר בחממה בנתניה?

"לדעתי הוא בשל לקבוצה גדולה בכדורגל הישראלי, עדיין לא לאירופה. הוא עשה התקדמות גדולה בנתניה, שהוא מועדון שנחשב למוביל בכדורגל הישראלי, והוא בשל לעשות עוד קפיצת מדרגה, בדרך לאירופה".

איפה אתה רואה את השינוי בין שכטר שהגיע לנתניה לפני שנתיים להיום?

"השינוי הגדול אצל איתי הוא בתהליך קבלת ההחלטות שלו, שהפך לטוב יותר מבעבר. גם העבודה האישית של ראובן עטר איתו בשנתיים האחרונות עשתה את שלה, והוא עשה התקדמות, מה גם שהוא צבר ניסיון והתחזק פיזית".

מה הוא עוד צריך כדי להיות שחקן גדול?

"מה שחסר לו זה עוד קצת פירגון. לדעת למסור לחברים שלו, לדעת לשחרר כדור ברגע הנכון. זו הייתה הבעייה שלו עוד בקבוצת הנוער, וגם בנצרת עילית. הוא עשה התקדמות גדולה בכל הפרמטרים, אבל בקטע הזה הוא נשאר מאחור. לדעתי עד היום הוא מיצה בין 70 ל-80 אחוזים מהפוטנציאל שלו, אבל את ההפרש הוא ישלים כאשר יגיע למועדון גדול".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

אופיר חיים, שיחק עם שכטר בנתניה

מה צריך להיות השלב הבא בהתפתחות של שכטר - האם הוא בשל לקבוצה גדולה, אירופה, או שכדאי לו להישאר בחממה בנתניה?

"לדעתי, הדבר החשוב ביותר מבחינתו של שכטר הוא לשמור על יציבות לאורך זמן, זה המפתח להצלחה שלו. הוא מוביל את מכבי נתניה שנה שניה ברציפות למקום השני, כך שלדעתי הוא כן בשל גם לאירופה ולכל קבוצה בארץ. אין לי ספק שהוא גם יצליח שם, יש לו את כל הנתונים והיכולות לשחק גם באירופה",

איפה אתה רואה את השינוי בין שכטר שהגיע לנתניה לפני שנתיים להיום?

"כמי שמכיר את איתי מקרוב ציפיתי ממנו העונה להרבה יותר, אבל כמו בעונה שעברה, גם העונה הוא סבל מחוסר יציבות, מה שפגע בהתקדמות שלו ובתפוקה שלו, שהייתה חייבת להיות הרבה יותר גבוהה. אין לי ספק שאם איתי יצליח לשמור על יציבות לאורך זמן הוא יגיע בעתיד לרמות הגבוהות ביותר שאפשר לדמיין",

מה הוא עוד צריך כדי להיות שחקן גדול?

"איתי חייב לדעת לשחרר את הכדור בזמן הנכון, זה משהו שהוא חייב להשתפר בו . אלה דברים שעובדים עליהם באימונים. יש שחקנים שהם פחות או יותר בני גילו, שעשו את הסוויץ ולמדו לשחרר את הכדור בזמן כמו ברק יצחקי ועמית בן שושן. הם עשו את הפריצה הגדולה, למרות ששכטר לא פחות כשרוני מהם. יש לשכטר אחד על אחד שלא נתקלתי בו במהלך הקריירה שלי, משהו שאין להרבה שחקנים בארץ ולא אגזים אם אומר שאפילו בחו"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully