וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלפרין: "אנחנו יותר טובים, בטח שבבית"

יותם הלפרין הביע הרבה ביטחון לקראת המפגש המכריע מול ברצלונה. רפי גינת, שחוזר להיכל: "לא יכולתי לסרב לפניות המרגשות"

מערכת וואלה!

את הפצצה הגדולה של הערב הטיל קצין העיתונות של מכבי תל אביב רק לאחר שסיים מאמן ברצלונה את דבריו במסיבת העיתונאים הרשמית. "לבקשת הקהל ולאור חשיבות המשחק, רפי גינת יחזור וישמש ככרוז", הודיע. מי צריך את טרנס מוריס כשרפי המיתולוגי שוב אוחז במיקרופון?

דקות קודם לכן, במהלך נאומו של צביקה שרף, פרץ וויכוח משעשע בינו ובין מספר העיתונאים. הסוגיה שעל הפרק הייתה האם אמש שודרה או לא שודרה מהדורת 'חדשות הספורט', לאור משחקי רבע גמר ליגת האלופות. זר לו נקלע למקום ולאווירה המבודחת, היה מתקשה להאמין כי מחר תפגוש מכבי את ברצלונה למשחק של להיות או לחדול. המנצחת תמשיך לפיינל פור במדריד, המפסידה תסיים את עונת היורוליג.

שרף: "כולם דרוכים ומרוכזים"

"כבר לא יכולתי לעמוד בזה", אמר גינת לגלי צה"ל, "כל ההנהלה פנתה אלי, אבל הפניות של האוהדים היו מרגשות באופן מיוחד. אמרתי שאבוא לעזור באופן חד פעמי. מכבי זו קבוצה מקצוענית, שעושה הכל כדי להגיע מוכנה למשחק. לדעתי הגזימו תמיד בחשיבותו של הכרוז. בואו נסכם שהקול שלי הרבה פחות חזק מהרגליים והידיים של השחקנים. אני דווקא נהניתי לשבת בבית ולראות את המשחקים, אבל במשחק הקודם נגד ברצלונה הייתי בהיכל, ופתאום חזרה לי ההנאה".

"זה משחק חשוב, ואני מקווה שאחריו נגיע לעוד ערבים חשובים", אמר שרף לקראת המשחק. "יש לחץ חיובי. כולם חולמים ועובדים קשה כדי להגיע למשחקים האלו. פגשנו את ברצלונה פעמיים בשבוע שעבר. אנחנו מכירים אותם והם אותנו. האפשרויות לשלוף שפנים הן מצומצמות מאוד. צריך הרבה סבלנות, הרבה לב ומשמעת בהגנה והתקפה. כל שחקן שיעלה למגרש ייתן את המקסימום. אני חי את הקבוצה וכולם דרוכים מרוכזים ומוכנים. עבדנו קשה כדי להשיג את יתרון הביתיות. אנחנו לא מזלזלים בברצלונה, שלא הפתיעה אותנו ברמת הכדורסל שהציגה. הלחץ יהיה על שתי הקבוצות. כל 24 הקבוצות שפתחו את העונה ביורוליג רצו להגיע לרגע הזה".

על ניקולה וויצ'יץ', ששותף לזמן מועט בהפסד לבני השרון, סיפר המאמן כי "ניקולה שחקן מאוד חשוב למערך שלנו. הוא לא יכול לעמוד בשלושה משחקים בשישה ימים, בטח לא מול קבוצות עם גבוהים שיותר אתלטיים ומהירים ממנו כמו שיש לבני השרון. בכל מקרה, המשחק מחר יהיה אופרה אחרת והוא לא קשור למשחק הקודם".

כשנשאל באשר לקבלת הפנים שערכו אמש אוהדי הקבוצה בנתב"ג לשחקני ברצלונה, השיב שרף בתמימות. "ההתנהגות של האוהדים אתמול לא תואמה עם מכבי. הם לא הלכו לאיים, הם רק הלכו להציג תמיכה בקבוצה שלהם, כפי שיעשו בהיכל". אם לא היה נקטע בשאלה נוספת, אולי אף היה ממשיך ואומר כי האוהדים למעשה הגיעו למקום כדי לעזור לאנשי ברצלונה עם המזוודות.

ביינום: "אין לחץ מיוחד"

"אני מרגיש טוב, אין לחץ מיוחד", טען וויל ביינום. "למדתי מהניסיון שלי במכבי ואני יודע מה צפוי במשחק מבחינת האווירה. באופן אישי אני תמיד עולה לכל משחק כאילו זה משחק של לחיות או למות. ברצלונה לא יותר טובה מאיתנו ואני מקווה שנעשה את זה".

עומרי כספי, שהיה מצוין במשחק השני בסדרה והשתלט בשבועות האחרונים על עמדת הסמול פורוורד הפותח, מוכן גם הוא לרגע האמת של קבוצתו. "אין ספק שג'יאנלוקה באזילה היה מעולה בשני המשחקים נגדנו, אבל אני לא יודע אם הוא יוכל לחזור על התצוגה מהמשחקים הקודמים. אנחנו גם מקווים שיאקה לאקוביץ' לא יתעורר. צריך להכריח אותם לזרוק זריקות קשות דרך הגנה אגרסיבית. אנחנו מאוד שמחים לשחק מול הקהל הביתי שלנו, שהוא הכי טוב באירופה. זה המבצר הכי ביתי שיש".

"אנחנו מגיעים אחרי שני הפסדים רצופים וצריכים לחזור ולשחק יחד כמו שאנחנו יודעים", סיכם אסטבן באטיסטה. "אם נשחק עם הלב, ננצח. ברצלונה קבוצה טובה ובשביל לעצור אותם נצטרך להיות חכמים. האפקט של האולם הביתי חשוב מאוד. בזכות הקהל נשחק שישה נגד חמישה".

"זה תלוי בנו", יודע יותם הלפרין, "אנחנו משחקים מול הקהל שלנו, עם האנרגיות שאנחנו מביאים לנוקיה, ואם נבצע את כל מה שעבדנו עליו - יש לנו סיכוי טוב לנצח.

"שכחנו כבר מההפסד הקודם לבני השרון. היום זה המשחק הכי חשוב שלנו העונה, וכל מה שקרה עד עכשיו לא חשוב.

"אני יודע שמתחילת העונה אני די יציב, ברור שכולם מצפים ממני לתת היום תפוקה. אני אהיה חייב להיות טוב אם אנחנו רוצים לנצח".

"ברצלונה היא לא רק באזילה ולאקוביץ'", התייחס הלפרין ליריבה, "ברור שאת עיקר העבודה נצטרך לשים עין בעיקר על שני אלה, אבל יש להם הרבה כלים. אני חושב שברצלונה היא יותר מדי טובה כדי שנוכל להכריע את המשחק כבר בפתיחה. אף אחד לא רוצה להגיע למשחק צמוד בסיום, אבל יכול להיות שזה יקרה. הלחץ תמיד גדול בנוקיה, לכיוון השלילי והחיובי. אבל ברור שאנחנו שמחים שהמשחק נערך בנוקיה, כי הקהל יהיה לטובתנו".

"אנחנו יותר טובים, בטח שפה בנוקיה", סיכם הישראלי, "עבדנו קשה כדי להבטיח את יתרון הביתיות, ועכשיו נצטרך לתת את הפוש האחרון כדי להבטיח את הניצחון. ראינו כבר השנה למה מכבי מסוגלת, לטוב ולרע".

פסקוואל: "אנחנו מוכנים לנצח"

ברצלונה הספיקה לערוך היום (רביעי) אימון בוקר, וערכה את האימון המסכם בשעות הערב. גם ארסן אילייסובה הטורקי, שנפצע במשחק הקודם מול מכבי והחמיץ את משחק הליגה האחרון, ערך אימונים קלים. אילייסובה, שעדיין סובל מכאבים בברכו השמאלית, יעבור בסמוך למשחק מבחן כשירות, אם כי בקבוצה מאמנים שיעמוד לרשותו של המאמן צ'אבי פסקוואל.

פסקוואל עצמו נשמע בטוח במיוחד במסיבת העיתונאים. "אמרתי בתחילת הסדרה שמי שתהיה חזקה יותר מנטלית, היא זו שתעפיל לפיינל פור. אנחנו יודעים שיהיה קשה מאוד. שתי הקבוצות משחקות כדורסל נהדר. עכשיו נראה מי טובה יותר. אני לא חושב שיהיו הפתעות. שתי הקבוצות מכירות היטב האחת את השנייה, אבל יש דברים קטנים שאפשר לשנות שיכולים בסופו של דבר להביא את הניצחון. המשחק הזה הוא כמו גמר ואנחנו מוכנים לנצח אותו.

"נכון שבמשחקים האחרונים לאקוביץ' לא היה טוב כמו שהיינו רגילים, אבל אני חושב הוא יהיה מוכן למשחק מחר", המשיך המאמן ואמר. "אנחנו מגיעים בכושר טוב יותר מאשר הגענו למשחק הקודם בתל אביב. היה לנו זמן לנוח, להתאמן ולהתכונן טוב יותר. אין לי ספק שמכבי יהיו מרוכזים יותר מתמיד בגלל ההפסדים האחרונים שלהם. מוקדם עדיין לומר מה יהיה עם אילייסובה. במשחק הקודם הוא לא שיחק הרבה, ועדיין ניצחנו. מחר נצטרך להסתדר עם מה שיש, ולנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully