וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי הכי איכותית באירופה

יסמין רפשה

9.4.2008 / 17:36

אפילו יותר מצסק"א. בטופ 16 היא שיחקה את הכדורסל הטוב באירופה, אבל אם היא תאפשר לברצלונה לרוץ, הכל פתוח. יסמין רפשה, מאמן רומא ונבחרת קרואטיה, בטור מיוחד לוואלה! ספורט על יחסי הכוחות מחר בהיכל

בתקופה האחרונה צפיתי בהרבה משחקים של מכבי תל אביב. שמחתי לראות שאחרי פתיחת העונה הרעה, צביקה שרף הצליח לשנות לחלוטין את המנטאליות של מכבי. היא עברה שינוי פסיכולוגי עצום ובשלב מסוים, במהלך הטופ-16, שיחקה את הכדורסל הכי טוב באירופה. בשבועיים האחרונים מכבי בכושר פחות טוב מאשר לפני חודש או חודשיים, אבל זה טבעי. קשה לשמור על כושר כל כך גבוה לאורך זמן.

עבורי, מכבי היא הקבוצה הכי איכותית באירופה. מבחינת כישרון נטו, אני משוכנע שהיא עולה אפילו על צסק"א. ניקולה וויצ'יץ', טרנס מוריס, טל בורשטיין ואחרים – יש בקבוצה הזו המון כישרון. לפעמים אני מרגיש שמכבי לא משחקת עם מספיק משמעת, במיוחד בהגנה. אם היא רוצה לזכות ביורוליג היא צריכה לשפר את ההגנה שלה, האישית והאזורית. זה לא יהיה פשוט כי זו קבוצה שנבנתה בקיץ עם אוריינטציה התקפית, אבל זו המומחיות של צביקה.

גם ברצלונה, עם המאמן החדש שלה, שינתה את צורת המשחק. היום היא רצה הרבה יותר בהשוואה לימים תחת דושקו איבאנוביץ'. הפילוסופיה של בארסה היא לשחק הגנה חזקה, לחטוף כדורים ולשלוט בריבאונד, ואז לרוץ כמה שיותר. נכון להיום, ברצלונה משחקת כדורסל טוב. הסוד שלה הוא בשחקנים הגבוהים, שמאוד מהירים במגרש הפתוח. זה דבר שאין להרבה קבוצות וחשוב במיוחד כשאתה משחק נגד מכבי. מהניסיון שלי עם מכבי למדתי שאם אתה רוצה להתמודד איתם, בטח שביד אליהו, אתה חייב לרוץ. כמעט כל הקבוצות שניצחו את מכבי בתל אביב עשו את זה במשחקים של 80 נקודות ומעלה. כשאתה משחק נגד מכבי, לנסות ולהאט את הקצב יהיה צעד שגוי, כי הם תמיד ימצאו כמה דקות של מומנטום וייעלמו לך באופק. כבר עדיף לרוץ איתם ראש בראש מההתחלה.

לג'יאנלוקה באזילה יש מה להוכיח מול מכבי. כשאימנתי אותו בפורטיטודו בולוניה, הפסדנו למכבי בגמר הפיינל פור בתל אביב. זה היה רגע מאוד לא נעים עבור כולנו. אם באזילה ייכנס למשחק, מכבי תהיה בבעיה. היא כבר חוותה על בשרה את היד המצוינת שלו משלוש וראתה מה קורה כשהוא מאפס את הידית. למרות שלא ראינו את זה במשחקים הקודמים, לבארסה יש עוד הרבה נשקים חוץ מבאזילה. לאקוביץ' נתן שני משחקים חלשים מאוד וקשה לי להאמין שזה יימשך עוד הרבה זמן. גם אלכס אקר, מריו קאסון ואחרים יכולים לגרום נזקים כבדים אם לא פוקחים עליהם עין.

בשבוע שעבר מכבי עשתה עבודה טובה מאוד בהגנה על לאקוביץ', שהוא יותר סקורר מרכז. הם שמרו מצוין את הפיק אנד רול שלו, שהוא מאוד מסוכן. לאקוביץ' אוהב לקחת זריקות שמשנות מומנטום, בעיקר במשחק המעבר. בהיעדרו, פפה סאנצ'ז היה צריך לעשות צעד קדימה ואכן עמד בשבוע שעבר בציפיות. לטעמי מדובר במוסר הטוב ביבשת, וברצלונה היא קבוצה מושלמת עבורו. היא יכולה לרוץ יחד איתו וראינו את זה במשחק בספרד. הוא לוקח החלטות טובות ומנהל מצוין את משחק המעבר. אם מכבי תאפשר לברצלונה לרוץ, אני רואה משחק שווה כוחות. ברור שכשמכבי משחק בבית היא פייבוריטית מול כל קבוצה, אבל ברצלונה הוכיחה שהיא מסוגלת להתמודד איתה. זו קבוצה שלא מוותר על שום פוזשן ובדרך כלל נשארת קרובה עד דקות הסיום. כשכל הלחץ על מכבי, זה יכול להיות משמעותי.

המשחק מחר, לדעתי, פתוח לחלוטין. בארסה קבוצה באמת טובה ויש לה מספיק ניסיון, כישרון ועומק בספסל כדי לאיים על מכבי בתל אביב. אם מכבי רוצה להגיע למדריד היא חייבת לקבל משחק טוב מניקולה וויצ'יץ'. הוא סקורר, פוינט גארד, שחקן פוסט-אפ מצוין, קלעי. הכל יחד. אם הוא נותן משחק טוב, ובדרך כלל הוא מתעלה ברגעים הגדולים, קשה מאוד להתמודד מול מכבי. גם טרנס מוריס הוא כישרון גדול ושחקן נהדר. הפריצה שלו לא הפתיעה אותי. הוא שחקן גבוה, מאוד נייד ואתלטי, שיכול לשחק ליד הטבעות ולזרוק שלשות כמעט באותה הרמה. קשה מאוד לעצור שחקן כזה, וראינו שרוב היריבות של מכבי העונה באמת לא הצליחו למצוא לו פיתרון.

מכבי תצטרך מחר את שניהם ביכולת שיא. אם זה אכן יקרה, ובהתחשב בעובדה שמכבי משחקת מול 11,000 צופים, היא יכולה וצריכה לעשות את זה. יד אליהו הוא המגרש הקשה ביותר באירופה. הקהל הפנטסטי מספק את האווירה הכי טובה ביורוליג, ומההיכרות שלי עם האוהדים של מכבי, הם יגיעו מחר לעבודה. מכבי עבדה קשה לאורך העונה כדי להתייצב למשחק האחרון עם יתרון הביתיות, ועכשיו היא צריכה לנצל זאת. זהו רגע האמת שלה.

אני מאחל הצלחה לשתי הקבוצות, ומשוכנע שמחר נראה משחק כדורסל מצוין.

* יסמין רפשה, בן 46, מאמן כיום את לוטומאטיקה רומא האיטלקית ואת נבחרת קרואטיה. בעבר אימן את ציבונה זאגרב (זכה עימה בשלוש אליפויות קרואטיה ושני גביעים), ספליט, טופאש בורסה (שתי אליפויות טורקיה ושני גביעים), וורוצלאב ופורטיטודו בולוניה (אליפות איטליה, סגנות היורוליג). זכה כעוזר מאמן נבחרת קרואטיה במדליית הארד באליפות אירופה 95'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully