וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר לצפות שזה יקרה בכל פעם"

גם באזילה, שחקן שאוהב הגנה, הופתע מיכולתו ההתקפית מול מכבי ת"א. בראיון לוואלה! ספורט הוא מנתח את סיכויי ברצלונה בחמישי

לא מעט שעות מחשבה הקדישו בשבוע האחרון אנשי מכבי תל אביב לג'יאנלוקה באזילה. שחקנה של ברצלונה, שכפה כמעט לבדו משחק שלישי ומכריע בסדרת רבע גמר היורוליג, קלע בצמד המשחקים 25.5 נקודות בממוצע (52.4% מחוץ לקשת), אותם תיבל בשני אסיסטים. בזמן שיאקה לאקוביץ' ואלכס אקר לא פוגעים, הפך באזילה לשחקן המפתח בקו האחורי של הקטאלונים. כאשר לוקחים בחשבון כי גם ארסן אילייסובה פצוע בברכו ושיתופו במשחק הקרוב מוטל בספק, חשיבותו של באזילה עולה שבעתיים.

לא שכובד האחריות מאיים להצר את צעדיו של הגארד האיטלקי, שכבר רשם במהלך הקריירה שני ניצחונות על מכבי בהיכל (פעמיים במדי פורטיטודו בולוניה). אם כי לצד אותם משחקים גדולים, באזילה גם ספג כמה מפלות משפילות במיוחד מידיהם של הצהובים-כחולים – בראשן משחק גמר הפיינל פור 04' בתל אביב (74:118). מי כמוהו יודע מה דרוש כדי לחזור לספרד עם ניצחון, שיקנה לברצלונה את כרטיס הכניסה למדריד. "קשה מאוד לשחק ביד אליהו", מספר באזילה לוואלה! ספורט. "האוהדים של מכבי מתחילים לשיר הרבה לפני הטיפ-אוף, האווירה תמיד מדהימה, ובמשחקים מכריעים ברור שלקבוצה הביתית זה מעניק יתרון משמעותי. כל שחקן רוצה את האוהדים שלו מאחריו, ואת זה יהיה ביום חמישי לשחקני מכבי. למרות זאת, אנחנו יכולים לנצח את המשחק. היינו קרובים מאוד במשחק הקודם בהיכל ואצלנו בבית ניצחנו. אם נישאר מרוכזים ונשחק את הכדורסל שלנו, יש לנו סיכוי טוב. אין ספק שמכבי קבוצה טובה, טובה מאוד, אבל גם להם יש נקודות חולשה. אני מקווה שנוכל לנצל אותן".

בטופ-16 קלעת 7.3 בממוצע, ב-28% מטווח השלוש. הופתעת מהיכולת ההתקפית שלך בצמד המשחקים מול מכבי?

"אני מכיר את עצמי. ברור לי שאני יכול לעשות את זה, אבל גם אי אפשר לצפות שזה יקרה בכל פעם. אני לא שחקן שקולע 30 ומשהו נקודות בערב. אני אוהב להתרכז בהגנה טובה, באסיסטים ואם אני מקבל זריקה פתוחה, אני לא מתבייש לזרוק".

בעבר נחשבת לאחד החודרים הטובים באירופה, אבל בשנים האחרונות אתה מעדיף לזרוק יותר שלשות.

"שמע, אני מזדקן וזה כבר לא פשוט לחדור מול שחקנים כל כך גדולים ואתלטים. סתם, אני צוחק. באמת שיניתי קצת את סגנון המשחק שלי ושיפרתי את הקליעה. זה מה שהקבוצה שלי רוצה ממני. ברור שכשיש לי את האפשרות להגיע לטבעת, אני אעשה זאת".

רשמת כבר שני פיינל פורים, עם פורטיטודו וברצלונה. בגביע עדיין לא זכית. עד כמה זה חסר לך?

"ברור שאני כבר לא צעיר (בינואר מלאו לבאזילה 33, א.ג). אני מאוד רוצה לזכות בתואר, אבל אף אחד לא יודע מה טומן בחובו העתיד ואני מעדיף שלא להעסיק את עצמי בזה יותר מדי. אני לוקח את זה צעד אחר צעד. לזכות ביורוליג זה חלום, אני עובד קשה בשביל זה, יום-יום. אחרי שהייתי פעמיים בפיינל פור, אני רוצה לעשות את הצעד הנוסף. כמובן שאני מאוד רוצה לזכות גם באליפות הליגה הספרדית, והעונה אנחנו יכולים לעשות זאת".

בקיץ הקרוב אתה מסיים חוזה בברצלונה. עולות מחשבות על פרישה?

"תן לי קודם לסיים את העונה ואז נראה. אני רוצה לקוות שעדיין נותרו לי כמה שנים בענף".

ohadgreenwald@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully