וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה הרבה יותר נפלא ממה שחשבתי"

8.4.2008 / 8:01

ביל סלף התמוגג מהמלחמה של חניכיו בניצחון של קנזס על ממפיס בגמר המכללות. קאליפרי: "עשר שניות לסיום חשבנו שאנחנו אלופים"

עונה נהדרת נוספת של כדורסל מכללות הגיעה הלילה (בין שני לשלישי) לסיומה באלמודום של סן אנטוניו, עם גמר מותח במיוחד שחיפה על טורניר צפוי ברובו, שהסתיים בניצחון של קנזס 68:75 על ממפיס אחרי הארכה.

בעונה שעברה הודחה קנזס על ידי UCLA בשלב האליט אייט, ועמדה להיפרד מכוכבה ברנדון ראש שכבר נרשם לדראפט, אבל פציעה איומה בברכו אילצה אותו לעבור ניתוח ולדחות את חלום ה-NBA בשנה. העונה חזר ראש כשהוא טוב מתמיד, והוביל את הג'ייהוקס למאזן של 3:31 בעונה הרגילה, בסיומה זכו באליפות חטיבת הביג 12 ודורגו כאחת מארבע המדורגות הראשונות בטורניר המכללות.

אחרי שניפנפה את פורטלנד סטייט הקטנה 61:85 בסיבוב הראשון, את UNLV הקצת פחות קטנה 56:75 בסיבוב השני, ואת וילאנובה המפתיעה 57:72 בסוויט סיקסטין, נתקלה קנזס באליט אייט בדייוידסון, הסינדרלה הרשמית של הטורניר שהונהגה על ידי סטפן קרי הנפלא, והתגברה עליה בשיניים עם ניצחון 57:59. דווקא בחצי הגמר מול צפון קרוליינה, המועמדת הבכירה לאליפות, זה הלך להם קל הרבה יותר, ולמרות שכמעט ושמטו יתרון בן 28 נקודות במחצית הראשונה הצליחו לנצח בסיום 66:84, בדרך לניצחון המתוק על ממפיס בגמר הלילה.

שתי דקות לסיום המשחק היה נדמה שממפיס תהיה זו שתזכה באליפות הראשונה בתולדותיה כשהטייגרס הוליכו בבטחה בפער של תשע נקודות, אבל קאמבק מהסרטים של הג'ייהוקס, כולל שלשה מדהימה של מריו צ'אלמרס שתי שניות לסיום ששלחה את המשחק להארכה, הביאו לקנזס את האליפות השלישית שלה, והראשונה מאז 1988.

באותה עונה קסומה לפני 20 שנה כיכב דני מאנינג כמעט לבדו במדי קנזס, כשעל הקווים עמד לארי בראון. בתחילת שנות השמונים שימש ג'ון קאליפרי כעוזרו של בראון, ולאחר עזיבתו הצטרף ביל סלף לצוות העוזרים של בראון. הלילה נפגשו קאליפרי וסלף בגמר הריקוד הגדול, כשכל אחד מהם רושם הופעה ראשונה במשחק הגמר, אבל רק סלף זוכה לחייך בסיום.

"עשר שניות לסיום חשבנו שאנחנו אלופים"

"שמנו את הכדור בידיים של שחקן הקלאץ' הטוב ביותר שלנו, והוא סיפק את הסחורה", אמר סלף המאושר לאחר המשחק. "זה היה מאוד שקול, ואם היינו משחקים את המשחק הזה עשר פעמים, כל קבוצה היתה מנצחת חמישה משחקים. היה לנו פשוט יותר מזל לקראת הסיום.

בימים האחרונים עסקה התקשורת האמריקאית באפשרות שסלף יעזוב את קנזס בסיום העונה לטובת אוקלהומה סטייט, המכללה בה למד בעצמו ובה תמיד ראה את ביתו האמיתי, שעל פי הפרסומים היתה מוכנה לשלם לו סכום עתק, אבל הוא לא הסכים להתייחס לנושא רגע אחרי המשחק הגדול בקריירה שלו, ורק אמר: "חשבתי שזה יהיה נפלא, וזה הרבה יותר נפלא ממה שחשבתי שזה יהיה".

עבור ממפיס היתה זו הופעה שניה בלבד במעמד הגמר, אחרי שהפסידו ל-UCLA הגדולה ב-1973, ומאז ביקרו בפעם אחת בלבד בפיינל פור, בשנת 1985 בה הפסידו לוילאנובה בחצי הגמר. קאליפרי המאוכזב ניסה להסביר מה השתבש לקבוצתו, שהפסידה את משחקה השני בלבד העונה, אבל בזמן הגרוע ביותר מבחינתה: "עשר שניות לסיום חשבנו שאנחנו אלופים, ופתאום הילד הזה קובר שלשה, ואנחנו כבר לא אלופים. לא עשיתי יותר מדי חילופים כי רציתי לנצח את המשחק בזמן החוקי, ובהארכה הם שלטו בנו לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully