וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארזי: "הפסד אחד לא הורס עונה שלמה"

אסף שקד

7.4.2008 / 17:11

אוהדי בית"רירושלים בכו אחרי ההפסד להפועל ת"א, היו"ר ארזי החזיר דברים לפרופורציה. שחקן בקבוצה: "גרשון לקח קשה את ההפסד"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

"להפסיד להפועל תל אביב זה הדבר הכי קשה שיכול להיות"

שחקני בית"ר ירושלים קמו אל בוקר לא קל, לאחר שנחלו אמש (ראשון) הפסד שני העונה, ועוד מול היריבה הגדולה ביותר, הפועל תל אביב. אווירת נכאים שררה בחדר ההלבשה, מיד לאחר שריקת הסיום, אך ההפסד הצורב לאדומים מתל-אביב לא יפגע בתוכניות לחגוג את האליפות לפני תום העונה. אבל האכזבה מהיכולת ובמיוחד מהעובדה שזאת הפועל תל אביב, גרמה לשחקנים רבים להיות במצב רוח שפוף מאוד.

מספר שחקנים מובילים בקבוצה, ביניהם גם מיכאל זנדברג, ניסו עוד להרים מעט את המצב רוח של השחקנים, אבל זה לא ממש עזר. אחד השחקנים שלקח את ההפסד בצורה הקשה ביותר היה שמעון גרשון, שלאורך כל המשחק ספג קללות מאוהדי הפועל תל אביב וכל-כך רצה לחגוג מולם את הזכייה באליפות, אבל חבריו לשעבר תכננו לו הפתעה. "שמעון לקח קשה מאוד את ההפסד", מספר אחד מחבריו לקבוצה, "הוא כל כך רצה לנצח במשחק הזה, שבהתקפות רבות הוא עלה וניסה לכבוש, והיו לו גם את הכוחות לרדת מיד להגנה. אני יודע כמה הניצחון הזה היה חשוב לו, ולכן האכזבה הענקית שלו מובנת".

טברקטו קאלה שגרם לפנדל בשער השוויון, נראה גם הוא שפוף מאוד מיד כשיצא מחדרי ההלבשה. "יש לנו חוב ענק לאוהדים", הוא אמר מיד לאחר סיום המשחק, "אני יודע כמה הניצחון על הפועל תל אביב היה חשוב ונצטרך להחזיר עכשיו לקהל שלנו ובגדול". השוער הקרואטי שספג ביקורות על היכולת שלו, מנסה להיות אופטימי, "יש לנו אומנם מספיק נקודות בקופה בשביל להבטיח את האליפות כבר במחזור הבא, אבל להפסיד להפועל תל אביב זה הדבר הכי קשה שיכול להיות".

מיד לאחר שריקת הסיום ברחו מרבית שחקני בית"ר לחדרי ההלבשה, והתביישו לפנות לקהל ולהודות לו על התמיכה במשחק. עידן טל היה אחד מהבודדים שניגש לקהל להודות לו ואחרי הפסד ראשון עם בית"ר מול הפועל תל אביב, הוא מבין את משמעות המפגשים בין הקבוצות. "שמעתי תמיד שזאת היריבות הכי גדולה בכדורגל הישראלי, אבל רק עכשיו אחרי שהפסדנו להם אני מבין כמה היריבות הזאת עצומה", אומר הקשר, "הרבה אוהדים ניגשו אליי בסיום המשחק עם דמעות בעיניים, ואמרו לי שהאליפות לא שווה בלי ניצחון על הפועל תל אביב, וזה גורם לך להבין שלפעמים ניצחון על קבוצה ספציפית חשוב יותר מזכייה בתואר".

על האווירה בקבוצה אמר טל: "האווירה לא נעימה. באנו עם המון ציפיות ועם רצון לחגוג עם האוהדים ולשמח אותם וכגודל הציפייה כך גודל האכזבה, אתה מוצא את עצמך מאכזב את הקהל וגורם לו ללכת לבית עם דמעות בעניים, זאת לא הרגשה קלה. רצינו לסגור את הסיפור כבר עכשיו, אבל לצערי זה לא הלך. אנחנו כבר שני משחקים לא מרוכזים ועכשיו שילמנו על זה ביוקר. במשחק הקרוב מול מכבי הרצליה נצטרך לתקן את ההפסד הזה, ניתן מולם את כל הנשמה וננסה להחזיר לקהל את האושר".

אצל האוהדים האווירה הייתה קשה מאוד. 5 דקות לפני שריקת הסיום, החלו אלפי אוהדים לנטוש את המגרש עקב האכזבה הגדולה. "האליפות הזאת לא שווה כלום אם 2 ההפסדים היחידים שיש לנו העונה הם מול סכנין והפועל ת"א", טען אחד האוהדים לאחר המשחק, "השחקנים צריכים להבין שדווקא במשחקים האלה הם צריכים להתאבד על המגרש. מצידי להפסיד חמישה משחקים יותר ולא להפסיד להפועל תל אביב. המחויבות לבית"ר ולסמל היא בעיקר לנצח משחקים מול הפועל תל אביב. המזל שלנו שבמחזור הבא נחגוג אליפות, ככה הדיכאון ירד מעט".

"זה בסך הכל ספורט"

למרות התכנון הראשוני לתת לשחקנים יום חופשי מאימונים, החליט אמש יצחק שום לקיים היום אימון כרגיל. לפני תחילת האימון כינס היו"ר אלי ארזי את שחקני הקבוצה וניסה לעודד אותם. בין היתר אמר היו"ר לשחקנים: "תרימו את הראש, זה לא אסון, מי שלא יודע להפסיד לא יודע לנצח. זה בסך הכל ספורט. כל העונה גיליתם עליונות מעל כל הליגה, ובגלל הפסד אחד לא צריך להוריד את הראש".

הנהלת הקבוצה החליטה להוזיל את מחירי הכרטיסים לקראת המשחק הקרוב מול מכבי הרצליה. כרטיס מבוגר יעלה 60 שקל במקום 80 שקל ואילו כרטיס נוער יעלה 30 שקל במקום 40 שקל. מכירת הכרטיסים החלה כבר הבוקר ולמרות ההפסד להפועל ת"א, אצל האוהדים נרשמת התעניינות גדולה לקראת המשחק.

בקבוצה פוסלים נכון לעכשיו את האפשרות להקים במות לחגיגות האליפות. העובדה שהפער צומצם ל-15 נקודות, גורם לכך שבית"ר תלויה בתוצאות של קרית שמונה ומכבי נתניה בלי קשר למשחק שלה, וגם במידה ושתי היריבות שלה יפסידו והיא תנצח, בית"ר תהיה זקוקה לנקודה נוספת שתבטיח באופן רשמי את האליפות.

יואב זיו צפוי לחתום עד סוף השבוע על חוזה חדש בבית"ר ירושלים. במהלך הימים הקרובים צפויה פגישה בין סוכנו רונן קצב לבין הנהלת הקבוצה, בה יסגרו כל הסעיפים בחוזהו של השחקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully