וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מספר אחת?

7.4.2008 / 9:12

מכבי ת"א הוכיחה העונה כי היא לא עומדת בלחץ, וכשבני השרון מנצחת אותה 3 פעמים בעונה, האליפות של שרף אינה דבר מובן מאליו

הקלישאה אומרת שמכבי תל אביב לא מפסידה פעמיים באותו שבוע, אבל לכו תשכנעו עכשיו את צביקה שרף באמיתותה, ארבעה ימים לפני משחק ההצלבה נגד ברצלונה - כי מכבי הנוכחית כבר הוכיחה שביכולתה לנתץ כל מוסכמה וחוק טבע שקשורים לקבוצה. הסיבה העיקרית לכך היא ששחקניה לא מסוגלים לעמוד בלחץ. יש סגל ארוך וכישרוני, שילוב של שחקנים ותיקים וצעירים, מאמן מנוסה על הקווים ומערכת משומנת שתופרת את הכל, אבל השלם אינו עולה על סך חלקיו.

לאורך העונה הוכיחה מכבי שברגע האמת היא מסוגלת לכתוב "נח" בשבע שגיאות, ולאבד את שליטתה במתרחש, וזאת עקב היעדר מנהיגות בקו האחורי. אגב, רגע האמת אינו חייב להיות הוצאת חוץ, שניות לסיום, בה ביינום והלפרין מאבדים בשלומיאליות את הכדור, אלא גם חוסר ריכוז בהגנה שמאפשר ליריבה לצאת ממומנטום שלילי עם שתי שלשות מהירות, ולפתוח את המשחק מחדש.

כל זה אינו גורע מההישג של בני השרון, שהפכה ככל שהתקדמה העונה מקבוצה מוגבלת שיש לה את טפירו, לאיום רציני על תואר האליפות. בכל פעם שמכבי חושבת כי עלתה על דרך המלך, מגיע אפי בירנבוים ומציב מראה מול פניה. הסגל אמנם ארוך, אבל כך גם הבעיות של שרף. וויצ'יץ' מתקשה לשלוט במשחק כשמולו קו קדמי חזק ואתלטי; הלחימה של כספי והנוכחות של מוריס לא תמיד מספיקים; קאמינגס הוא עוד שחקן ספסל זניח, באטיסטה לא מודע למקומו בהיררכיה ההתקפית, אליהו הפך לצל של עצמו ואפילו ידו של שארפ רעדה בסיום. חוסר הביטחון זועק לשמים, ובמצב כזה גם הניסיונות של שרף לשחק עם הרכב נמוך והגנה אזורית עולים בתוהו. ככה זה כשהברכיים רועדות.

אז אחרי שמכבי הוכיחה בפעם המי יודע כמה כי היא לא עמידה תחת לחץ, הכדור עובר ליריבותיה. ניצחונה המשולש העונה של בני השרון על שחקניו של שרף, העלה אותה למקום הראשון ומסמן אותה כמועמדת בכירה לתואר. עכשיו יהיה מעניין לראות איך אפי והחבר'ה יתמודדו עם ערימת הציפיות.

מכבי חסרה את העוצמה והדורסנות כדי להכריע משחקים, ולכן הישגיה בהמשך הדרך, בליגה וביורוליג, יהיו תלויים גם בקור הרוח של יריבותיה, ולא רק ביכולת שחקניה. זו בוודאי לא האלופה המרשימה לה פיללו פדרמן ומזרחי בתחילת העונה. אבל אם נזכרים איך הכל התחיל, אפשר לומר שגם הם לא בדיוק עמדו בלחץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully