וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר מתכנן מהפכה עם מינויו של אלישע לוי

2.4.2008 / 17:17

המגמה המרכזית: עידוד צעירים ופרידה משחקנים ותיקים. על הכוונת: רוסו וחרזי. מכבי חיפה תלחץ על לוי להביא איתו לקבוצה את ג'ון קולמה

יח"צ - חד פעמי

צילום ועריכת וידאו: יועד כהן

עכשיו זה רשמי: אלישע לוי מונה למאמן מכבי חיפה. מאמנה של בני סכנין בעונה הנוכחית נפגש היום (רביעי) אחר הצהריים עם יענקל'ה שחר, הבעלים של מכבי חיפה, וסגר עמו סופית את החוזה לעונה הבאה. גיורגי דרסיליה מונה לעוזרו. לוי ישתכר בחיפה 100 אלף דולר לעונה, לא כולל מענקים על אירופה. שכרו עשוי להגיע לכדי 130 אלף דולר לעונה, שדרוג משמעותי ביחס לחוזה שלו בסכנין.

"הכנו רשימה של כמה מועמדים, ואלישע נבחר מכמה סיבות", פתח אחר הצהריים יעקב שחר את מסיבת העיתונאים, "הוא היה שחקן בקבוצה, מכיר את המועדון ואת השחקנים, ותיק בליגת העל והעבודה הטובה שלו בשנים האחרונות לא נסתרה מעיני. אנחנו מאוד מעריכים את ההישגים שלו בליגת העל, ואני משוכנע שהוא יצעיד אותנו להישגים. המטרות של מכבי חיפה לא משתנות, וגם בשנה הבאה עם אלישע ניאבק על כל התארים בצמרת, וניתן לו לשם כך את כל המשאבים".

לוי עדיין לא הגיע למכבי חיפה, אבל לבעלים יעקב שחר יש כבר תוכניות לעונה הבאה, והוא מתכנן מהפך בסגל, בגלל המדיניות החדשה שכוללת מגמה של שיתוף שחקנים צעירים. הבעלים ישוחח עם המאמן החדש, ויבהיר לו כי מדיניות שיתוף הצעירים בחיפה, פירושה שלג'ובאני רוסו ואלון חרזי אין מקום בסגל. השניים צפויים לקבל בקרוב זימון לשיחות עם הבעלים, ולא נראה שיתעקשו להמשיך.

שחר אמר על כך: "אלישע הוא הסמכות המקצועית, ההחלטות יתקבלו בשיתוף איתנו". חרזי עצמו צפוי להתמנות לתפקיד ניהולי, ויכהן מתחת למנכ"ל איתמר צ'יזיק. לחרזי תינתן האפשרות לבחור בין תפקיד מקצועי לניהולי, אבל הוא כבר הבהיר למקורביו שהוא מעוניין בתפקיד ניהולי מאתגר. רוסו צפוי לעזוב את מכבי חיפה ולחפש קבוצה אחרת. הפועל חיפה היא אחת הקבוצות שמועמדות לקלוט אותו. אם רוני לוי יעבור לאירופה או לקבוצה בישראל, הוא ייקח איתו את רוסו.

"זה ג'וב אדיר", אמר אלישע לוי, "אני שמח מאוד שמועדון כמו מכבי חיפה בחר בי, ואעשה כל מה שאני יכול כדי שהמועדון הזה יביא אליפות. כדורגל הוא אותו כדורגל בכל מקום", אמר לוי, שטרם אימן קבוצה גדולה בקריירת האימון שלו, "אני בא עם הרבה ניסיון, אבל לא אכחיש שאני מתרגש. אמשיך להיות אותו אלישע".

"אלישע אומנם לא אימן בעבר בקבוצה גדולה, אבל לכל מאמן יש שנה ראשונה", אמר שחר, "יש מאמנים שלא אימנו קבוצות גדולות, ובכל זאת הצליחו בשנתם הראשונה. החוזה אומנם הוא רק לעונה אחת, אבל אני מבטיח לכם שנלך הרבה מעבר לשנה הבאה".

"גם למאמן צ'לסי אין סמל של המועדון על החזה"

אלישע לוי יתבקש ללחוץ על ג'ון קולמה לעבור לחיפה. אם קולמה יסכים, חיפה תפנה רשמית לסכנין ותבקש לנהל איתו משא ומתן לפני תום העונה. המאמן החדש צפוי לשוחח גם עם מאור בוזגלו ולהבהיר לו שמעברו כדאי. במשפחת בוזגלו לא ממהרים להסכים, אלא אם כן שחר ישדרג את ההצעה הכספית. המנכ"ל איתמר צ'יזיק הציע לבוזגלו שכר חייל והוא מסרב לחתום על חוזה כזה.

בחיפה לא מתכוונים להישאר אדישים בנוגע למצבה של סכנין בעונה הבאה, והם מתכוונים לתת להם שחקנים אם לא יקשו על מעברו של קולמה. אם תומר חמד או עדן בן בסט לא ישתלבו בסגל, הם עשויים לעבור לסכנין. בחיפה מתלבטים בנוגע לרנה לימה, משום שהם יצטרכו לשלם תמורתו כמליון דולר. "קולמה הוא אופציה זולה וטובה לשחר", הסבירו מקורבים לעסקה.

"מאז שהחלטנו על סיום עבודתו של רוני לוי עסקתם בספקולציות", אמר שחר לעיתונאים, "אבל לא פנינו לאף מאמן. אני יכול להגיד שכבר לפני חודשיים התחלנו לדבר בינינו על המשרה, אבל לא פנינו אליו עד לפני המשחק האחרון מול סכנין, אז הודעתי למאזן גנאים על הכוונות שלנו. בגלל זה לא הודענו עד עכשיו, אבל ברגע שיש מאמן אין טעם לשמור את זה בסוד".

"אלישע עשה רק טעות אחת בקריירה שלו", אמר שחר, "כשהצעתי לו את איגביני יעקובו כשהוא אימן בראשון לציון, הוא לא לקח אותו". לוי הנבוך הגיב: "אבל יענקל'ה, הוא התאמן אצלי רק יומיים".

"אלישע קיבל את האמון שלנו ביושר ובעמל רב", המשיך שחר, והגיב לשאלת העיתונאים מדוע הסמל הגדול של המועדון, ראובן עטר, לא מונה לתפקיד: "גם למאמן צ'לסי אין סמל של המועדון על החזה. אנחנו לא ממנים מאמנים על פי סמלים, למרות שאנחנו לא גורעים מיכולתו של אף מועמד אחר שהוזכר לאמן אותנו".

אלישע לוי הוא שחקן עבר נוסף שמקבל את מושכות המאמן במועדון הירוק, אחרי אוטו שלפנברג , אברהם מנצ'ל, ג'וני הרדי, שמעון שנהר, אלי פוקס, דניאל בריילובסקי ורוני לוי. בסיום מסיבת העיתונאים אמר שחר לעיתונאים בקריצה: "אם יש לכם השגות על המינוי, תגידו את זה עכשיו, ולא אחר כך".

בני סכנין ממתינה להתפתחויות בין נתניה לעטר

מאמן מכבי נתניה, ראובן עטר, מועמד להחליף את אלישע לוי בבני סכנין. גורמים במועדון אישרו כי עטר הוא אחד המועמדים, וכי בעוד שבועיים צפויה ההנהלה להתחיל משאים ומתנים עם מספר מאמנים. בסכנין מעריכים מאוד את עבודתו של מאמן מכבי נתניה, שהוביל אותה שנתיים ברציפות למאבקים על כרטיס לאירופה. "רק בעוד שבועיים תדעו מי יאמן", אמר גנאים לוואלה! ספורט. "אלישע לוי רק עזב, כך שעדיין לא הספקתי לשבת עם מאמנים".

בסכנין ממתינים כעת להתפתחויות בגזרת עטר-נתניה, וההערכה היא שהוא לא ימשיך במועדון של דניאל יאמר. "אנחנו מחפשים מאמן שקט וצנוע שימשיך את דרכו של אלישע", אמר גנאים. שאר המאמנים הפנויים בשוק: ניר קלינגר, יוסי מזרחי וגיא לוי, עשויים אף הם לקבל פניה מגנאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully