וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לבדוק את האפשרויות למקם איצטדיון נוסף"

1.4.2008 / 17:04

בדיון סוער בוועדת החינוך, התרבות והספורט נדונה הקמת איצטדיון טניס חדש ברעננה. הוועדה שלחה חיצי ביקורת כלפי משרד התמ"ס

בדיון סוער שנערך היום (שלישי) בוועדת החינוך, התרבות והספורט נדונה הקמת איצטדיון טניס חדש ברעננה. חברי הכנסת מיכאל מלכיאור, רונית תירוש, אלכס מילר, מרינה סולודקין וחנא סוויד, הצטרפו לאיאן פרומן, אסף חפץ, משה חביב וג'נין שטראוס אשר הניחו את הסכסוך המתוקשר בניהם על שולחן הועדה.

הועדה החליטה כי יש לבדוק מחדש את האופציות למיקום האיצטדיון וביקרה את התנהלות משרד התרבות המדע והספורט על כי לא בדק כראוי את כל הנתונים בטרם גיבש את עמדתו בנושא.

יו"ר הוועדה, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור: "משרד הספורט חייב לקחת את המושכות לידיים ולבדוק האם ניתן לחבר בין הצורך הלגיטימי של האיגוד לבית משלו ובין ההשקעה רבת השנים של מרכז הטניס ברמת השרון. בראייה אסטרטגית, השקעה כזו דורשת מחשבה ותכנון מעמיקים ויש צורך ביהדברות כדי לגשר על הפערים".

ח"כ רונית תירוש: "משרד הספורט התרשל במילוי תפקידו כאשר התעלם ממרכז הטניס ומעיריית רמת השרון. אם יש משהו שאנחנו צריכים להצטער עליו הוא שאנו מבזבזים את זמננו במלחמות אגו. יש צורך שמשרד הספורט יבדוק מחדש את הפרויקט".

ח"כ מרינה סולודקין התייחסה לדבריו של איאן פרומן כי אין קהל לטניס בפריפריה: "אני לא מאמינה לכך שלא יבואו אנשים למגרשים. במדינה שגודלה חצי ממוסקבה רבתי, אין צורך שיהיו כאלה פערים ובניית האיצטדיון באזור המרכז רק מעצימה אותם. למה שלא יקימו את האיצטדיון בירושלים או בב"ש?

ח"כ חנא סוויד שאל: "האם נשקלו אלטרנטיבות? זו הזדמנות למשוך את הפיתוח לפריפריה ואנו מחמיצים אותה. להגיד שמשקיעים במגזר ובפריפריה זה טרנד ואני אומר לכם – זה לא קורה".

מנכ"ל איגוד הטניס, משה חביב, פירט את הבעיות שבשימוש במגרש ברמת השרון: "עולה לנו כסף רב לשחק ברמת השרון. אני חייב להעביר כרטיסים בעלות של מאות אלפי שקלים למרכז הטניס בתמורה לאירוח משחקי הדיוויס. זהו המקום היחידי שיכול כיום לארח את המשחקים וראוי שתהיה אלטרנטיבה. התורמים מורים לנו: או שתבנו ברעננה או שלא ניתן את הכסף".

מנכ"ל המרכז לטניס ג'נין שטראוס: "כבר לפני ארבע שנים התחלנו לעבוד על קירוי האצטדיון ולהתאימו לתקנים הבינלאומיים. זול יותר לשדרג את האיצטדיון שלנו מאשר להקים איצטדיון חדש. במשך 30 שנה השקענו 150 מיליון דולר ולא ביקשנו אגורה מהציבור". בהתייחסה לדבריו של חביב, אמרה שטראוס: "ההוצאות של מרכז הטניס על משחקי הנבחרות כוללות תפעול צוותים מבעוד מועד ותפעול המתקן במהלך התחרויות. הן הרבה יותר גבוהות מעלות הכרטיסים שאיגוד הטניס מעביר".

ראש עיריית רמה"ש יצחק רוכברגר: "השטח לשדרוג המרכז ברמת השרון אושר כבר על ידי הועדה המחוזית ויוקם שם פארק של 2,500 דונם, שהעוגן המרכזי שלו הוא מרכז הטניס. הקמת מרכז חדש תפגע גם במרכז הקיים, גם במרכז וגם בחדש".

וועדת החינוך התרבות והספורט החליטה להטיל אחריות גדולה על משרד התרבות מדע והספורט, שלא בדק כלל את האפשרויות השונות להקמת איצטדיוני טניס בישראל. הועדה קראה למשרד המדע, התרבות והספורט להביא את הצדדים להידברות ולבחון כיצד ניתן לגשר בין הרצונות הלגיטימיים של האיגוד ומרכז הטניס ולחבר ביניהם. כמו כן, המשרד ידווח לוועדה בתחילת חודש מאי על התקדמותו בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully