וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתח גדול, הרצון גדול"

31.3.2008 / 19:47

צביקה שרף כבר מוכן לסדרת רבע גמר היורוליג מול ברצלונה, ולא מזלזל ביריבה: "זה מועדון עם הרבה כוח ומסורת". שארפ: "אולי הלילה אחלום על לאקוביץ'. מקווה שזה לא יהיה סיוט". צ'אבי פסקוואל: "תהיה סדרה מעניינת"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

כאשר מדריד כבר נראית בבירור באופק, תפתח הערב (20:45, ערוץ 10) מכבי תל אביב את סדרת רבע גמר היורוליג מול ברצלונה, יריבתה האחרונה על כרטיס הכניסה לאירוע השיא של הכדורסל האירופאי. המשחק הראשון ייערך בהיכל, כאשר הגומלין ייקח חלק ביום חמישי ב"פלאו בלאוגראנה" של בארסה. במקרה של שוויון, ייערך משחק שלישי ומכריע בשבוע הבא, ביד אליהו.

"עולים מדרגה"

מוזר ככל שזה יישמע, למעט מרכוס פייזר הפצוע יעמוד לרשותו של צביקה שרף סגל מלא לחלוטין. טל בורשטיין, שקיבל דקות ראשונות העונה במשחק הליגה האחרון מול עירוני רמת-גן, יירשם בטופס ועשוי לזכות גם במספר דקות יורוליג.

"אחת לכמה שבועות אנחנו נפגשים פה לפני כל משחק חשוב, והפעם אנחנו עולים מדרגה", אמר הערב שרף, במסיבת העיתונאים. "מתחילים סדרה מול ברצלונה על העלייה לפיינל פור, שכולם עובדים כל כך קשה ורוצים להגיע אליו. מיד אחרי שסיימנו את המשחק מול רמת גן התחלנו לעבוד לקראת המשחק. אנחנו מוכנים ודרוכים לקראת המשחק. כרגיל, המתח במועדון גדול, הרצון גדול. אני רואה ושומע את כל הקולות, גם של השחקנים, גם של ההנהלה וגם של האוהדים. בכלל, האוהדים קיבלו הרבה פוש מזה שמתכוננים אליהם. אז הם ינסו להיות בכושר אפילו יותר טוב.

"יהיה מאבק בין שתי קבוצות טובות", המשיך שרף ואמר. "מיד אחרי שהתברר שנפגוש את ברצלונה אמרתי את זה, ועוד יותר אחרי השבועיים האלה שלמדנו אותם. יש לבארסה סגל טוב, שחקנים עם הרבה ניסיון. זה מועדון עם הרבה כוח ומסורת, ועם כל זה אנחנו כאן, בבית, יודעים מה החשיבות של הבית ושהמטרה הגדולה שלנו היא לנצח. יש כמה מפתחות שסימנו לעצמנו, אבל לא נדבר עליהם עכשיו. אנחנו יודעים מה הכוח של ברצלונה. זה לא נכון שרק יאקה לאקוביץ' הוא שחקן מסוכן. יש מספר שחקנים שמושכים פחות תשומת לב, אבל במהלך העונה יש להם כמה משחקי שיא לצד משחקי שפל. השאלה באיזה כושר הם יגיעו".

באשר לקצב המשחק הצפוי הוסיף שרף כי "ברור שבאופן טבעי הם ינסו להוריד את הסקור שלנו. היינו קבוצת ההתקפה הטובה ביותר ביורוליג בטופ-16 וברצלונה הייתה רחוקה מהמספרים שלנו. קבוצות באות אלינו ומנסות להוריד את קצב המשחק מצד אחד, ומצד שני מנסות לעצור אותנו. אנחנו צריכים להתמודד עם זה. עשינו בימים האחרונים הרבה מאוד פעולות כדי לשפר את הנקודות שחשבנו שהיו לנו ליקויים בהן".

כאשר נשאל שרף לגבי מד ההתרגשות לקראת המשחק המכריע, הוא השיב ש"ברגע שאין התרגשות, יש בעיה. מתבגרים ומקבלים ניסיון, רוכשים עוד דקות כאלה תחת לחץ ממשחק למשחק, מעונה לעונה, משבוע לשבוע. יש אצלנו התגבשות והתבגרות. החזרה של ניקולה (וויצ'יץ') לכושר עוד יותר טוב נותנת הרבה מהניסיון שלו לכל הקבוצה. הוא מלמד ודוחף את הצעירים. אני וגיא גודס עושים את כל מה שצריך בשיחות אישיות וקבוצתיות. זה חלק מהמהות של המועדון הזה, שרוצה לשאוף כמה שיותר גדול וחזק, למרות כל הקשיים שישנם".

"כל משחק הוא בשבילנו מאני טיים", אמר קפטן מכבי, דרק שארפ. "כל השנה עובדים בשביל זה ואנחנו יודעים מה צריך לעשות. היינו קרובים בשנה שעברה ויש לנו הרבה מה להוכיח לעצמנו. נילחם עד הסוף כמו שעשינו כל השנה. לאקוביץ'? עוד לא חלמתי עליו, אולי היום בלילה. אני רק מקווה שזה לא יהיה סיוט".

ניקולה וויצ'יץ', לו תהיה זו סדרת רבע גמר היורוליג הרביעית במספר, נשמע דרוך. "כולם מבינים שזה משחק קריטי עבורנו. חשוב לנו לנצח את המשחק הראשון בבית. יש להם שחקנים גבוהים טובים ויהיה משחק קשה. אין זמן לבכות, צריך לתת כל מה שיש לך ואפילו יותר".

עומרי כספי משוכנע כי "המשחק הזה יכול לקבוע את גורל הסדרה. לחץ? אני לא חושב שאנחנו בלחץ, אולי התרגשות היא המילה הנכונה. מכבי רגילה לדברים האלו".

"יהיה קרב על הקצב"

ברצלונה נחתה בתל אביב אחה"צ, ועורכת בשעה זו אימון מסכם. במהלך סוף השבוע התלוננו בקבוצה כי בעוד מכבי התכוננה למשחק בעשרת הימים האחרונים, הם יכלו להתפנות לו רק אתמול בבוקר, בשל לוח זמנים צפוף בליגה הספרדית. חאבייר פסקוואל, מאמן הקבוצה, יחזיק בסגל מלא.

"תהיה סדרה מעניינת", אמר הערב פסקוואל. "אין לנו אשליות, ננסה לנצח כאן בתל אביב. אני חושב ששתי הקבוצות בכושר טוב. אולי אין לי ניסיון כפי שיש לצביקה שרף, אבל אני מקווה שזה לא ישפיע על הסדרה. ברור שארצה לנצח מאמן מנוסה ממני. מכבי, מן הסתם, מרגישה יותר בנוח כשהיא קולעת הרבה. אנחנו מרגישים בנוח במשחק ההגנה. יהיה קרב על הקצב, נראה מי ינצח אותו. בחודש האחרון שיחקנו עשרה משחקים, בימים האחרונים שלושה משחקים. עשינו רק אימון אחד כהכנה למכבי, הערב יהיה השני. בליגה הספרדית, אם אתה מגיע למשחק לא מרוכז, אתה מפסיד. יש לנו הרבה פרטים קטנים לעבוד עליהם לקראת הסדרה הזו, אבל יהיה מסובך לעשות את זה בזמן הקצר שנותר".

פסקוואל נשאל, בין היתר, האם העפלה לפיינל פור במדריד, זאת בזמן שריאל הודחה בשלב הקודם, תיחשב להישג מיוחד. "בוודאי שיהיה מיוחד לקטאלונים אם נשחק במדריד, יותר מכל מקום אחר", השיב המאמן.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully