וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות ספורט הנכים נגד ההקצבות לאולימפיאדה

אברהם תשובה

31.3.2008 / 15:29

הוועד הפראלימפי הגיש עתירה לבג"צ, במטרה לעצור את התקציב שמועבר מהמדינה לוועד האולימפי, בטענה לקיפוח

ההתאחדות הישראלית לספורט נכים והוועד הפראלימפי הישראלי, הגישו היום (שני) תביעה לבג"צ נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר המדע, התרבות והספורט, ראלב מג'אדלה והוועד האולימפי של ישראל, בטענה לאפליה בתקצוב ההכנות למשחקים הפראלימפיים. הטענה העיקרית בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד גדיאל בלושטיין היא הקצבה מזערית של 900 אלף שקלים, לעומת 10 מיליון שקלים שמוקצבים לטובת ההכנות למשחקים האולימפיים.


עוד נטען בעתירה כי ממשלת ישראל מתירה אפליה פסולה תוך פגיעה אנושה בשלטון החוק ובשיווין בין אזרחי המדינה בכל הקשור להקצבת כספים לספורטאים נכים. התובעים מציינים כי מדינת ישראל הייתה בין יוזמות אמנת האו"ם לזכויות אנשים מוגבלים, המצווה על המדינות השותפות לה לתת לבעלי המוגבלות הזדמנויות שוות לעסוק בספורט.


התובעים מבקשים מבג"צ לתת צו על תנאי וצו ביניים כדי למנוע העברת ההקצבות לטובת ההכנות האולימפיות ובכלל זה ההקצבות המופנות, הן אל הועד האולימפי והן אל התאחדויות הספורט השונות וזאת עד למועד הדיון.


לטענתו של משרד הספורט, נאמר בתביעה, תקציב ההכנות האולימפיות מועבר מזה כעשור ממשרדו של ראש הממשלה אל התאחדויות הספורט השונות, באמצעות משרד הספורט, מבלי יכולת של המשרד לנתב את התקציב על פי ראות עיניו. זו הסיבה שהעותרים מבקשים מבית המשפט להוציא צו על תנאי במעמד צד אחד ולעשות את הצו להחלטי.

ממשרד התרבות, המדע והספורט נמסר בתגובה: "אנחנו ודאי ערים לעניין ומגבשים פתרונות בשאלות הנוגעות לספורט הנכים ולתקצובו, ותשובת המדינה בנושא תוגש לבג"צ כמקובל".

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully