וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים זה לא רק בית"ר

28.3.2008 / 17:13

ביג בלו ירושלים זכתה באליפות ליגת הפוטבול הישראלית, לאחר ניצחון בהארכה על חיפה, 18:24. המאמן: "השחקנים נתנו את הנשמה"

לבית"ר ירושלים תהיה השנה אליפות שניה ברציפות, הפועל ירושלים כבר לקחה גביע בכדורסל וכעת גם בפוטבול עלתה העיר על מפת המנצחות. קבוצת ביג בלו ירושלים ניצחה היום (שישי) את ריל האוסינג חיפה 18:24 (18:18, 12:6) וזכתה באליפות הראשונה בפורמט החדש של ליגת התאקל הישראלית.

300 צופים הגיעו לאיצטדיון "קראפט" בירושלים וחזו במשחק הפכפך ומרתק. הירושלמים הגיעו להתמודדות כפייבוריטים ברורים, ועלו ליתרון חמש דקות מהפתיחה, לאחר ריצה של יונה משען ל-19 יארד וטאצ'דאון - 0:6. רועי זיו השווה בגיחה משלו בדקה ה-15 ל-6:6, וליאור סובוטניק הבליח לריצה של 35 יארד, כדי להוריד את חיפה ליתרון בהפסקה - 6:12.

ירושלים נראתה מוכנה יותר בפתיחת המחצית השניה, כשהמאמן מיכאל מקגלוטן עשה את השינויים הנדרשים ועצר את החיפאים. משה הורביץ, ה-MVP של הליגה, רץ לטאצ'דאון של 28 יארד והשווה ל-12:12, ולאחר מכן העלה את ירושלים ליתרון 12:18 בריצה מיארד אחד. המהלך שקדם לטאצ'דאון היה שנוי במחלוקת, כשבדאון רביעי ועשרה יארד לעבור שרקו השופטים להפרעה למסירה מצד הגנת חיפה, מה שהעניק לירושלמים סט חדש של דאונים, למורת רוחם של החיפאים.

כף המאזניים נטתה בבירור לטובת ירושלים, אבל באחד ממהלכי המשחק, בדאון רביעי תפס עידן מאור כדור כמעט בלתי אפשרי, והשאיר את חיפה בחיים, חמש דקות לסיום. המהלך הזה איפשר לסובוטניק להגיח ולרשום טאצ'דאון שני במשחק - 18:18. כאן החליטו החיפאים ללכת על ניסיון לבעיטת בונוס במקום ניסיון המרה (שתי הקבוצות נמנעו מלבעוט לאחר טאצ'דאונים), אך הניסיון נכשל והקבוצות הלכו להארכה.

חוקי ההארכה זהים לאלה שבמכללות. כל קבוצה מקבלת בתורה את הכדור על קו ה-30 יארד ומנסה להתקדם אתו לאנדזון. אם הצליחה, הקבוצה השניה חייבת להבקיע. ירושלים פתחה את ההארכה בהתקפה, ומסירה אדירה של הקוורטרבק אריה באומן מצאה את התופס גיא ון סטראטן, שנכנס מצוין לאנדזון וקבע 18:24. החיפאים התקרבו בניסיון שלהם עד למרחק שלושה יארדים מהאנדזון, אבל נבלמו בדאון רביעי והתואר הלך לירושלים.

בסיום אמר מקגלוטן: "השחקנים כמעט עשו לי התקף לב היום, אבל בסוף זכו בתואר, והגיע להם, כי לכל אורך העונה הם נתנו את הנשמה".

לאנשי חיפה היו טענות קשות כנגד השיפוט בסיום, אבל אורי שטרנבך, הקוורטרבק החיפאי שהוא גם אחד משני מאמני הקבוצה (יחד עם שחקן הקו בן פרידמן), העדיף להתייחס דווקא לצד המקצועי במשחק: "היינו צריכים לקחת את המשחק הזה, עוד לפני ההארכה. ירושלים הוחזקה בפעם השלישית העונה על פחות מ-30 נקודות, וגם בשתי הפעמים הקודמות אנחנו היינו אלה ששיחקו מולם. החבר'ה נתנו את הלב, וחבל שהפסדנו".

במשחק על המקום השלישי הכניעה מייקס פלייס תל אביב את דנסינג קאמל השרון 20:40 (12:28). אסף כץ רץ לשלושה טאצ'דאונים וג'וש קליין הבקיע טאצ'דאון וסיים עם שלושה תיקולים. שניהם זכו במשותף בתואר ה-MVP של המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully