וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלוף של ראובן עטר

יניב בינו

27.3.2008 / 16:44

נתניה ממשיכה לשעמם ולהיראות רע, אבל מאמנה זוכה להילה אטרקטיבית. יניב בינו לא מבין למה מכבי חיפה בכלל צריכה אותו?

לאחרונה נכתבו ונשמעו דעות רבות על כך שראובן עטר חייב לרשת את מקומו של רוני לוי כמאמנה הבא של מכבי חיפה. ייתכן שזה נבע מהתרפקות על גדותיה של הנוסטלגיה, ייתכן מהרצון לראות את הילד המתולתל, שגדל בטירת הכרמל ועשה את מירב שנותיו היפות במועדון, שב הביתה. מלבד הצד הרומנטי, מקסים ומרגש עד כמה שיהיה, קיים גם הפן הרציונלי, זה שמכוון על ידי ההיגיון ולא על ידי הרגש.

הספין התקשורתי שנרקם בטובתו של עטר שכח מספר נתונים סטטיסטיים על צד הדרך - שעומעמו כאילו לא היו. העובדה שנתניה לא כבשה בעשרה משחקים העונה לא הושמעה. העובדה שהיא מלכת התיקו המאופס עם שבעה משחקים כאלה לא הוזכרה. העובדה כי מלבד שני משחקיה מול מ.ס אשדוד לא הצליחה לכבוש יותר משני שערים העונה באף משחק ליגה לא נחקקה בזיכרונם של רבים. ולחשוב שבנתניה התרפקו על זיכרונות העבר מימיו הגדולים של עודד מכנס ושותפיו.

משחק הניצחון מול מכבי תל אביב במחזור ה-17 היה אחד המחרידים בליגה. שער הניצחון בתוספת הזמן ושלוש הנקודות לא יכלו לחפות על היכולת המחפירה והדלות בהתקפה. אפילו המאמן הנתנייתי התייאש מהתצוגה המשמימה. הוא החליט לשנות שיטת משחק ולעבור למערך בן שלושה חלוצים. חרף השינוי הקוסמטי, השינוי האמיתי לא הגיע על המגרש, נתניה ממשיכה לשעמם ולהיראות רע.

מה עם הזרים?

לא רק הדלות ההתקפית בעוכריו של מאמן נתניה, גם טביעת העין שלו בנושא הזרים טעונה שיפור מיידי. כמות הזרים שהגיעה לישראל במהלך חלון ההעברות באמצע העונה יכולה הייתה לאייש נושאת מטוסים אמריקנית. סכומי הכסף שהושקעו במימונה של הרכבת האווירית יכולים היו להביא שני זרים ברמה גבוהה. לבסוף, תפס עטר מרובה לא תפס. הוא החתים שני חלוצים בינוניים ומטה (קיויו וטאזמטה) וקשר אחורי, חורחה קאבז'רו, שאם מישהו יודע דבר על מקום הימצאו במהלך משחקי הקבוצה, מוזמן לפנות לתחנת המשטרה הסמוכה.

מזלו הגדול של עטר והבאזז סביבו נקנו לו עם שלושת ניצחונותיו על רוני לוי ומכבי חיפה. אלמלא אותו ניצחון אישי על לוי, ובעזרת הפיקנטריה שנסובה סביב המפגשים הללו, ייתכן ששמו של עטר עדיין היה מוזכר בקרב אנשי חיפה, אך לא הופך מועמד כל כך בכיר לתפקיד. אפשר לומר שבהתמודדות האחרונה בין שני המאמנים הושג סוג קטן של צדק כאשר מכבי חיפה ניצחה. לא רק הרושם הראשוני קובע, אלא גם הזיכרון האחרון.

ההחלטה בידיים של שחר

הקהל התובעני של מכבי חיפה כבר החליט מבעוד מועד את מי הוא רוצה לראות על הקווים בעונה הבאה בקרית אליעזר. לפני שהם ממשיכים בלחץ על הבעלים יעקב שחר, מוטב אם יעשו חושבים וישאלו את עצמם האם הם מעוניינים לראות את אותו כדורגל משעמם, שנצפה העונה במשחקיה של נתניה. בשורה התחתונה, תמיד טוב שאדם שב מן הגלות אל חיק משפחתו. הבית של עטר היה ונשאר הכרמל. יהיו לו מספיק הזדמנויות לקבל את התפקיד הנחשק. כרגע, הוא רחוק מלהיות מתאים למועדון הירוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully