וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרובוקציה אחת יותר מדי

28.3.2008 / 12:27

הוא התפרסם מעימותים, הפך לאייקון בזכות זידאן, אבל במשחקים האחרונים של אינטר נראה שמרקו מטראצי שכח מהדבר העיקרי: כדורגל

כשבלם סיינה, ברונו צ'ירילו, הופיע בפני מצלמות הטלוויזיה אחרי המשחק של קבוצתו מול אינטר בעיצומה של עונת 2003/4, אף אחד לא הופתע מההסבר שלו לחבלות בפניו. אחרי המשחק פגש צ'ירילו את מרקו מטראצי במנהרת השחקנים, על אף שהאחרון כלל לא היה בסגל של אינטר למשחק, והתוצאות לעימות נראו בבירור סביב אחת מעיניו של בלם סיינה.

מטראצי הורחק לתקופה של חודשיים, אבל עבורו הייתה זו עוד אחת מאינספור תקריות לאורך הקריירה שלו, כשהמפורסמת שבהן היא סחיטת הנגיחה של זינדין זידאן בגמר מונדיאל 2006, שעלתה לכוכב הצרפתי בכרטיס אדום במשחק האחרון בקריירה המפוארת שלו. במחזור ה-21 של העונה שעברה, למשל, הבלם השנוי במחלוקת שוב שימש כמעצור לראשו של שחקן, הפעם לזה של קשר סמפדוריה, ג'נארו דלווקיו, שכמו זידאן, ראה כרטיס אדום.

צביטות, טראש טוק ומרפקים הם מנת חלקם של השחקנים שפוגשים את מטראצי. בעונת 1998/9 עזב את פרוג'יה והצטרף לאברטון האנגלית. ב-27 משחקים במדי הטופיז, ספג 12 כרטיסים צהובים ושלושה אדומים בליגה קשוחה כמו הפרמיירליג. צפייה בקליפים שלו שמסתובבים ברשת צריכים להיות מלווים בהזהרת "קשה לצפייה". חואן פאבלו סורין ירד מדמם מהמגרש אחרי שספג מרפק לפניו במשחק ליגת האלופות בין אינטר לויאריאל ואנדריי שבצ'נקו סבל מרומן ממושך עם הבלם, שלא החמיץ הזדמנות להיכנס בו בכל דרך אפשרית ובכל מקום בגוף.

בד בבד הפך מטראצי משחקן פרוע בלבד, לאחד מהבלמים הטובים באיטליה. כשהיכולת על המגרש כיפרה על הבלאגן והשטויות, הכל היה בסדר. הזימונים לנבחרת איטליה לא איחרו להגיע ואינטר זכתה באליפות, אבל העונה משהו התחיל לחרוק אצל הבלם בן ה-34. הנראזורי הוכיחו עליונות על הליגה לאורך חלקים ארוכים של העונה, אבל דווקא לאחרונה התחילו לגמגם והירשו לרומא להתקרב. הקבוצה הודחה מהצ'מפיונס ליג שהוגדרה כמטרה ומרקו מטראצי הפך בשבועות האחרונים לחולייה החלשה בהרכב של רוברטו מאנצ'יני.

מה עם כדורגל?

הנגיחה של זידאן הפכה את מטראצי מבלם מוביל בכדורגל האיטלקי לכוכב בעל שם עולמי. נייק קפצה על המציאה והבלם הצטלם לפרסומת של ענקית הספורט, כשהוא נראה בולם עצמים שונים בעזרת חזהו, זה שבו נבלם ראשו של זידאן בגמר המונדיאל. "תקרית הנגיחה הייתה הרגע של המונדיאל", הסביר נציג נייק איטליה, כריסטיני מאג'טי, "כששוחחנו על הפרסומת עם מרקו הוא היה מאוד נלהב. הפרסומת תשודר בכל העולם, עכשיו, כשהוא מפורסם כל כך".

מטראצי הוא שחקן קשוח בהגדרת היצרן שלו, אבל לא היה מוכר ככזה בכל העולם עד שעבר לאינטר. במדי הנראזורי ובחולצת נבחרת איטליה עשה לעצמו את שמו הבלתי מתפשר, והפך לשחקן שנוא על ידי רבים, אבל בשלב מסויים נראה שהוא פשוט התאהב במוניטין שיצא לו. כל כך התאהב עד שמצא לנכון לפתוח את הלב דווקא בשבוע האחרון, בתקופה בה אינטר חייבת ניצחון לא רק בגלל שרומא סוגרת עליה בטבלה, אלא בעיקר כדי לצבור ביטחון. "בעבר היו לי ויכוחים שהגיעו להרמת ידיים עם רוברטו מאנצ'יני ", הפתיע הבלם, "אבל אם שנינו עדיין פה סימן שסגרנו את העניינים בינינו". באותו ראיון אף אישר את הסכסוך שהיה לו עם זלאטן איברהימוביץ', אחרי שזה האשים אותו בהפסד לליברפול בליגת האלופות, אבל דאג להסביר שהדברים ביניהם הובהרו.

בתחילת החודש האחרון זכה הבלם במאבק ארוך מול "הדיילי סטאר" האנגלי, שאחרי המונדיאל פירסם שורה של כתבות ספקולטיביות ולא נכונות אודות התקרית בגמר המונדיאל. בין היתר טען העיתון האנגלי שמטראצי השמיע הערות גזעניות כלפי הקשר ממוצע אלג'יראי ובעקבות דיווחים כאלו ודומים לו, נאלץ להסכים להתנצל בפומבי וגם לשלם את הוצאות המשפט של האיטלקי, בתוספת לפיצויים. הבלם ניצח במשפט, ידע להתחבב על התקשורת עם סיפורים מחדר ההלבשה של אינטר והמשיך לעמוד תחת אור הזרקורים, כפי שהוא כל כך אוהב מאז גמר המונדיאל. אבל מה עם הכדורגל?

נשארנו עם החסרונות

העונה הנוכחית נפתחה רע עבור מטראצי, שנפצע במשחק ידידות של הנבחרת מול הונגריה והושבת לתקופה של כשלושה חודשים. מאז שחזר, לקראת סוף נובמבר, הבלם לא הצליח להזכיר את היכולת הטובה שלו מהשנים האחרונות והדבר היחיד שנותר היו החסרונות הבולטים שליוו אותו לאורך הקריירה.

את נשיא פרוג'יה לשעבר, לוצ'יאנו גאוצ'י, לא בטוח שזה מפתיע. מדובר באחד מאנשי הכדורגל הצבעוניים בעולם ובמובנים מסויימים עשה מספר פעולות עסקיות גאוניות. הוא הפך את הידטושי נקאטה לאחד מהיפנים הראשונים בכדורגל האירופאי ולמעשה גילה ליבשת הישנה את יפן כאוצר כלכלי, והוא גם היה זה שמכר לאינטר בלם אלמוני יחסית בכ-10 מיליון יורו. מטראצי התחיל לפרוח בגיל מאוחר יחסית ומעולם לא הגיע לרמות של אלסנדרו נסטה או פאביו קנבארו. באיטליה הוא נודע כשחקן חם מזג שנותן הכל בכל משחק, אבל גם ככזה שמשחק יותר מדי "מהבטן" ופחות מדי "מהראש". טעויות שלו עלו בשערים לכל קבוצה בה הוא שיחק ואת העונה הנוכחית הוא ישמח לשכוח גם אם אינטר תזכה באליפות.

זה התחיל באותה פציעה בתחילת העונה ובינתיים זה הסתיים בהפסד 2:1 ליובנטוס, בה העניק מרכז ההגנה הנראזורי כאב ראש גדול לכל אוהדי הקבוצה. מטראצי וניקולס בורדיסו הציגו מופע אימים, כשהרחבה של ז'וליו סזאר הופכת לטיילת ואלסנדרו דל פיירו משפיל את הבלם הוותיק שוב ושוב. הסצנות האלו כבר לא היו זרות לאוהדי הכדורגל בארץ המגף. בשבועות האחרונים מטראצי הפך לקורבן של אנטוניו קאסנו, אזקייל לאבצי ולמעשה של כמעט כל חלוץ ששיחק מולו. רק יכולת נפלאה של ז'וליו סזאר מנעה מאינטר תבוסה ביתית מול הגברת הזקנה ובימים הבאים, כשהשמועות על הגעה של רונאלדיניו לאינטר בעונה הבאה החלו להציף את כי התקשורת, שמו של מטראצי הוזכר כמי שיעשה את הדרך ההפוכה. ספקולציות או לא ספקולציות, בתוך מספר חודשים הפך הבלם מבאנקר בהרכב, לעוד שחקן שהטעויות שלו גרמו לראשי הקבוצה לחשוב על החלפתו.

צרפת מחכה

גמר מונדיאל 2006 היה כולו מרקו מטראצי. הוא הכשיל את פלורן מאלודה ברחבה ואיטליה נקלעה לפיגור, הוא השווה כעבור 12 דקות בשער אחרי קרן, הוא סחט כרטיס אדום מזינדין זידאן ולבסוף כבש את אחד מהפנדלים שהעניקו לאזורי את הגביע לראשונה מאז 1982. עבור הבלם התמיר היה זה עוד יום עבודה ממוצע. במהלך הקריירה הוכיח את עצמו כאחד מהבלמים ההתקפיים בצמרת העולמית ובעונה שעברה כבש 10 שערי ליגה במדי אינטר, אחד מהם במספרת בלתי נשכחת מול מסינה. במהלך הקריירה כבש שערים בבעיטות חופשיות, בנגיחות ובפנדלים, אבל ביצע לא מעט טעויות קשות, דוגמת הכשלות ברחבה, שער עצמי מרהיב מכחצי מגרש או ספיגת כרטיסים אדומים מיותרים.

אם אינטר חשבה שהיא פייבוריטית לעלייה מהמפגש הכפול מול ליברפול בשמינית גמר ליגת האלופות, הרי שמטראצי היה זה שטרף את הקלפים עבורה במשחק הראשון, שהתברר כזה כמכריע. אפשר להתווכח (ורוברטו מאנצ'יני עשה את זה הרבה) אם לבלם הגיעו שני הכרטיסים הצהובים שספג באנפילד, אבל בסופו של דבר עבירה מטומטמת שלו במרכז המגרש הביאה להרחקתו כבר במחצית הראשונה והשאירה את אינטר להילחם בחיסרון מספרי באחד מהאצטדיונים הקשים בעולם.

אחרי מונדיאל 2002 הביקורות חתכו את פאולו מאלדיני, אבל הכדורגלן הענק הוכיח מאוחר יותר שיש לו עוד שנים רבות לתת ברמות הגבוהות. מרקו מטראצי כבר בן 34, אבל מאלדיני עצמו, ביחד אלסנדרו קוסטקורטה, פרנקו בארזי, ג'וזפה ברגומי ואחרים, הוכיחו שאף פעם אסור להספיד בלמים איטלקים בגלל גילם. מצד שני, הכושר הנוכחי של בלם אינטר הוא לא רק הבעיה של רוברטו מאנצ'יני, אלא גם של רוברטו דונאדוני, שמתכונן ליורו 2008.

איטליה פגשה את צרפת במוקדמות היורו ובמשחק הראשון ביניהן הפסידה 3:1, כשמטראצי מורחק זכר לתקרית מספר חודשים לפני כן בגמר המונדיאל. אחד מהפירושים של הפציעה שלו בתחילת העונה הנוכחית, היה שהבלם שוב לא יוכל לשחק מול צרפת, הפעם במילאנו כשבועיים מאוחר יותר.

"אני מאמין בגורל", הוא אמר אז, "אולי עדיף שאני לא אשחק מול צרפת. זה אומר שההיסטוריה תישאר כפי שהיא, שפגשתי אותה פעם אחת, ניצחתי וזכיתי בגביע העולמי". ההגרלה של היורו עצמו בישרה על כך שאילולא פציעה נוספת או אי זימון, מטראצי דווקא כן יפגוש שוב את צרפת. גורל הוא אמר? השונאים הרבים שהוא רכש עם השנים נהנים לראות את מרקו מטראצי בכושרו הנוכחי ובוודאי מקווים לאותה יכולת מצידו גם ב-17 ביוני השנה, כששתי הנבחרות ייפגשו בציריך.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully