וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מינהל הספורט מקשה עלינו את ההכנות לבייג'ינג"

26.3.2008 / 18:26

יו"ר הוועד האולימפי, צבי ורשביאק, תקף במסיבת עיתונאים את משרד הספורט, שאמור להעביר 15 מיליון שקלים. 34 ספורטאים כבר בפנים

"אנחנו די מרוצים ממה שקורה בשדה, אבל אם יש נושא כאוב זה שרבע שנה עברה, ועדיין לא קיבלנו אגורה ממינהל הספורט לטובת ההכנות האולימפיות". כך פתח היום יו"ר הוועד האולימפי, צבי ורשביאק, את מסיבת העיתונאים לסיקור ההכנות של המשלחת הישראלית לאולימפיאדת בייג'ינג.

למזלו של הוועד האולימפי, הוא נתמך בכספי תרומות בעיקר מהקרן על שמו של סידני פרנק ז"ל, אלא שלפי ורשביאק, גם לכספים האלה יש גבול. "מדובר ב-15 מיליון שקלים ועדיין לא קיבלנו כלום. בינתיים אנחנו צריכים לשלם למאמנים, נסיעות וכו'. אם בחודש הבא לא יתחילו להזרים כספים, תהיה פגיעה בהכנות האולימפיות. הבירוקרטיה לא תעזור לנו לקבל מדליות, ואני לא רוצה לחזור לתקופת אטלנטה 96", אמר היו"ר. מבחינת שביעות הרצון של הוועד מהספורטאים אמר ורשביאק: "אנחנו מצפים לשתי מדליות, אבל אפשר כבר לדבר על לפחות שתי מדליות". ורשביאק אגב, יקבל בתחילת החודש הבא עיטור כבוד מהוועד האולימפי הבינלאומי על תרומתו לספורט, בטקס שיתקיים בבייג'ינג.

מנהל היחידה לספורט הישגי, גילי לוסטיג, סקר את מצבה של משלחת הספורטאים: "נכון להיום יש לנו 34 ספורטאים בבייג'ינג, אם לוקחים בחשבון גם את הטניסאים אנדי רם ויוני ארליך, וגם שחר פאר - שאין סיכוי שלא יגיעו. יש עוד מספר ענפים שאנחנו מקווים שיגיעו מהם ספורטאים נוספים כמו: אתלטיקה, קיאקים, ג'ודו, התעמלות אומנותית, האבקות, שחיה במים פתוחים, טניס וטריאלתון".

מנכ"ל הוועד האולימפי, אפרים זינגר, התייחס לקריאות שונות של פוליטיקאים וידוענים להחרים את טקס הפתיחה של האולימפיאדה ואמר: "אנחנו נגד החרמות, ורואים סכנה גדולה בשילוב של פוליטיקה וספורט. קשה לי לראות מצב שבו ועד אולימפי לאומי כלשהו, יחליט שלא להשתתף. יתכן שיהיו כמה מנהיגים שיחרימו את טקס הפתיחה, אבל זה לא אומר שהמשלחות של המדינות שלהם לא ישתתפו". זינגר התייחס גם לשמועות לפיהן ספורטאים שונים בעולם מתכוונים לבצע פעולות מחאה כמו סרטים ירוקים על הזרוע והנפת דגלי טיבט: "יש כללים מאוד נוקשים באולימפיאדה, וחל איסור חמור על כל שימוש לצרכים פוליטיים ומסחריים במתקנים האולימפיים".

הנהלת הוועד האולימפי הישראלי החליטה לזמן למשחקים בבייג'ינג שני נציגים ממשפחות י"א חללי מינכן. הכוונה היא שנציגי המשפחות ישתתפו בטקס האזכרה שיקיים הוועד בבייג'ינג ב-17 באוגוסט, וכמו כן יצפו בתחרויות בענפים של יקיריהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully