וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת נתניה: "בעולם העסקים אין מקום לרגש"

אריק רחמיאן

21.3.2008 / 11:30

אוהדי מכבי נתניה נסערים מהחלטה לוותר על שטראובר. יאמר סופג ביקורת, הצוות המקצועי חושש, אבל ההנהלה סיפקה את הציטוט שבכותרת

הרוחות במכבי נתניה עדיין סוערות בעקבות ההחלטה לסיים את ההתקשרות עם השוער לירן שטראובר בתום העונה הנוכחית. כזכור, ההחלטה התקבלה בעקבות השתתפותו של השוער בקמפיין הפרסומי של חברת הביטוח "9 מיליון" וההתקפלות של ראשי מכבי נתניה לדרישה של חברת "כלל ביטוח", הספונסרית הראשית של הקבוצה בשנים האחרונות, להעניש את השוער.

כבר בתחילת השבוע התנצל שטראובר ואמר שהכל נעשה בתום לב, אך הפרשה כבר עוררה גל של ביקורת. גורם בנתניה הגיב בזעם על ההחלטה ובעיקר על העיתוי, ואמר "זוהי החלטה אומללה בעיתוי שלה שתיגמר בסופו של דבר בהתנצלות פומבית של שטראובר, שיכנס מסיבת עיתונאים. מדובר בפגיעה קשה בשוער בקבוצה, ובעיקר מלמדת על סגנון של ניהול מהבטן ולא מהראש".

עיקר הכעס מופנה כמובן לעברם של נשיא המועדון, עו"ד גיל לב, וחבר ההנהלה קובי בלדב, שלמעשה טיפלו מתחילת הדרך בפרשה. השניים זימנו אמש בדחיפות למשרדי המועדון את סוכנו של השחקן, רונן קצב, ובסיום השיחה הודיעו לקצב על ההחלטה לוותר על שירותיו של שטראובר לעונה הבאה. מאוחר יותר זומן גם שטראובר עצמו למשרדים ונמסר לידו חוזה הוויתור. לדברי מקורביו, שטראובר לא הוציא הגה מפיו, לקח את החוזה ויצא מהמשרד.

יאמר על הכוונת

ביקורת חריפה לא פחות סופג גם הבעלים דניאל יאמר שנתן יד להחלטה. "דני כנראה לא קיבל לידיו את מכלול הפרטים סביב הפרשה, ולכן נתן את הסכמתו למהלך המטורף הזה", סיפר גורם בקבוצה, "אחרת קשה להבין איך הוא הסכים לוותר על שוער מצטיין שאחראי ישירות להצלחת הקבוצה בשנתיים האחרונות, שוער המשחק למעלה מחצי שנה פצוע וגם מחר הוא אמור לשחק עם תרופות ומשככי כאבים".

הרבה גבות הורמו כלפי יאמר גם בהיבט של "שפיכת המים עם התינוק", שכן יאמר ושטראובר מצויים בקשרי חברות החורגים מקשרי בעלים-שחקן. עיקר הביקורת, כאמור, היא על העיתוי של ההודעה. רבים בנתניה, כולל חלק גדול מהשחקנים, סבורים שההחלטה הייתה חייבת להימסר רק בתום העונה. "איך שלא תסתכל על הטיפול בפרשה, תגלה בעיקר בילבול ואיבוד עשתונות", אומר שחקן בקבוצה, "מוזר שזה מגיע דווקא עכשיו, כשאנחנו בעיצומו של מאבק על המקום השני ומספר ימים לפני רבע גמר גביע המדינה. מה בער להם כל כך?".

הפרסום אמש הביא לגל מחאה חריף גם מצדם של אוהדי הקבוצה, שגם אינם חוסכים בדברי ביקורת כלפי ההנהלה. כבר אתמול בערב פתח חוג האוהדים מאתר "הקופסא" בקמפיין למען שטראובר שכותרתו "לירן שטראובר יישאר בנתניה ולא ננטוש את הקפטן שלנו, חצי שנה שלירן משחק פצוע עבורנו ,עכשיו אנחנו נעמוד לצדו". עד עתה נאספו למעלה מ-600 חתימות של אוהדים, כשהשאיפה היא שעד תחילת השבוע ייאספו עשרת אלפים חתימות.

בשעת לילה מאוחרת הוציאה מכבי נתניה הודעה, לפיה בשבוע הבאה תתקיים פגישה בין ההנהלה לחברת "כלל-ביטוח", שבה יהיו נוכחים לירן שטראובר סוכנו רונן קצב ועורך דינם "כדי למצוא פתרון לסוגיית שטרואבר", כהגדרתם. ההערכה היא שהפרשה תסתיים בהתנצלות פומבית של שטרואבר, כשרק הטעם המר ייוותר.

עם או בלי קשר, אתמול סיכמה מכבי נתניה את תנאי העסקתו של השוער הצעיר דניאל ליפשיץ לארבע השנים הבאות ובימים הקרובים ייחתם ההסכם בין הצדדים. גם בצוות המקצועי מודאגים מההשלכות של פרשת שטראובר והיום ינסו עטר ועוזריו לנטרל את השחקנים מהסיפור ולנסות ולמקד את הקבוצה בהערכות לקראת המשחק החשוב מחר מול מכבי פ"ת. בצהריים תקיים הקבוצה את האימון המסכם, כששטראובר - שלא התאמן גם אתמול בעקבות הפציעה בשריר הירך - צפוי לערוך אימון מלא היום ולפתוח במשחק. החלוץ איתי שכטר ייעדר בשל צבירת כרטיסים צהובים. אתמול צפו השחקנים בקלטת ערוכה ממשחקה של מכבי פ"ת וגם היום יקיים עטר אספה טקטית לפני האימון .

"מי שמתחייב על חוזה חייב לעמוד בו"

ממכבי נתניה נמסר בתגובה לדידעה: "כל אנשי מכבי נתניה אוהבים ומעריכים מאוד את השוער לירן שטראובר ואת תרומתו למועדון. בעולם העסקים אין מקום לרגש, ומי שמתחייב על חוזה חייב לעמוד בו. זה כמה שנים שחברת כלל ביטוח מאמצת את מועדון הכדורגל מכבי נתניה ומעבירה בכל שנה סיוע במיליוני שקלים, ובתמורה המועדון מתחייב להיות לויאלי לספונסר שלו. כמועדון אנו חייבים לעשות כן למי שנותן לנו כל כך הרבה תמיכה.

"למרות זאת, המועדון לא הוציא שום הודעה רשמית שחוזהו של לירן שטראובר יתבטל בשנה הבאה, ואין אנו אחראים לפרסומים האחרים. בשל הערכתנו לשחקן ומתוך רצון להתחשב ברגשות האוהדים ועל מנת למצוא פתרון לסיטואציה שנוצרה - תתקיים בשבוע הבא ואנו מאמינים שבתום הפגישה כל הבעיות ייפתרו".
השוער וסוכנו בחרו שלא להגיב לפרשה ובסביבתו של שטרואבר אומרים:"מה שחשוב ללירן זה להתעסק אך ורק בכדורגל ולהתכונן למשחק מחר מול מכבי פ"ת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully