וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכננים את האליפות הבאה

אסף שקד

21.3.2008 / 13:29

בית"ר מתכננת את העונה הבאה עם סימני שאלה: האם בואטנג יאריך חוזה (ניוקאסל פוזלת)? האם אלברמן (אנגליה) ובן שושן (ליאז' וברוז' מתעניינות) יישארו?

בית"ר ירושלים נמצאת רגע לפני זכייה שנייה ברציפות באליפות, אך בצוות המקצועי והניהולי של הקבוצה מסתכלים כבר קדימה, בעיקר למוקדמות ליגת האלופות ולעונה הבאה. בניגוד לעונות הקודמות, בהן התחילו את ההכנות רק מספר שבועות לאחר תום העונה, הפעם החליטו בבית"ר לבנות את הקבוצה חודשיים לפני תום העונה, בעיקר בגלל שמצבה המצוין של בית"ר בליגה אף מאפשר זאת.

כבר לפני חודש התקבלה החלטה בדרגים הגבוהים של המועדון להשאיר את הצמד יצחק שום וגיורא שפיגל, ובכך למעשה התאפשרה הבנייה לעונה הבאה עוד לפני סיום הליגה. הבסיס של שום ושפיגל יישאר זהה לזה שקיים היום. מרבית השחקנים חתומים על חוזים גם לעונה הבאה, ומלבד שיפוצים קוסמטיים לא צפויה מהפכה גדולה.

זרים: ויזה בחוץ, רומולו מתנדנד, בואטנג מחוזר

הגזרה המעניינת ביותר היא זו של הזרים. אם בתחילת העונה הנוכחית החתימה בית"ר שני זרים לאחר שני מחנות האימונים שערכה הקבוצה (מירוסביץ ורומולו), הרי שכעת הלקחים נלמדו וברצונה של הקבוצה לגבש את מצבת הזרים עוד לפני היציאה למחנות האימונים.

השוער טברטקו קאלה, החתום לעונה נוספת, יישאר והאפשרות לאזרח אותו עדיין קיימת. הבעיה המרכזית באזרוחו של השוער היא שיעור המס שהקבוצה תיאלץ לקחת על עצמה ויותר מכך – באישורים ובתהליכים שהשוער עצמו יאלץ לעבור. בכל מקרה, גם אם יקבל אזרחות וגם אם לא, קאלה ימשיך עונה נוספת בקבוצה.

המגן הצ'יליאני כריסטיאן אלברז, שקיבל העונה שכר של כ-250 אלף דולר וסומן כרכש טוב, צפוי לקבל בשבועות הקרובים שדרוג בשכר לכ-375 אלף דולר ולהארכת חוזהו בשלוש עונות נוספות. דרק בואטנג חתום בבית"ר לעוד עונה ונחשב לשחקן החשוב ביותר בקבוצה. הצוות המקצועי, ובעיקר יצחק שום, מעריכים מאוד את הגנאי, ובתום העונה תנסה בית"ר להחתימו על חוזה חדש ובכך לא לאבד אותו לקבוצה גדולה יותר באירופה. בואטנג עצמו מחזיק במספר הצעות, ביניהן מניוקאסל באנגליה ועוד שתי קבוצות מספרד, אך בבית"ר מודעים לסיטואציה ומנסים להחתימו על חוזה ארוך טווח. בבית"ר יודעים שהוא העוגן.

הקשר-חלוץ הפרואני סזאר ויזה, ייחתך בתום העונה לאחר שבצוות המקצועי לא הצליחו להתרשם ממנו לטובה. השחקן זכה למעט דקות משחק, לא מספיק בשביל שיאפשרו לו להראות את יכולתו. בכל מקרה, לליגת האלופות הוא עדיין לא מתאים, ובחודש הקרוב הוא צפוי לקבל את ההודעה על סיום דרכו בקבוצה. במקומו של ויסה, ינסו בבית"ר להחתים קשר-חלוץ ברמה גבוהה יותר ובעל ניסיון רב.

סימן השאלה הגדול ביותר מרחף סביב החלוץ הברזילאי אנטונלי רומולו, שחוזהו מסתיים בתום העונה. "אנחנו מאוד מרוצים מרומולו, הוא חלוץ טוב שיודע את העבודה שלו", אומר גורם בכיר בבית"ר, "אך עם זאת המחיר שדורשים עליו גבוה מאוד ויתכן שבמחיר הזה אפשר למצוא חלוצים טובים יותר". רומולו מחזיק במספר הצעות מהליגה הגרמנית הראשונה והליגה הספרדית ונציגיו לא יעשו לבית"ר חיים קלים במו"מ במידה ואכן היא תרצה אותו לעונה נוספת. כעת מדובר על מחיר כרטיס הנע סביב 3 מיליון דולר בנוסף לשכר של כ-600 אלף דולר לעונה.

"לחפש חלוץ חדש לא יהיה קל", מספר אותו גורם, "עד שהוא יתאקלם יכול להיות שנפסיד שוב את ליגת האלופות. ננסה להשאיר את רומולו בקבוצה, אבל לא בכל מחיר". בצוות המקצועי מודעים לבעיות בהשארתו של רומולו ויצחק שום מקבל מדי יום קלטות די וי די של חלוצים זרים שעשויים להחליף את הברזילאי.

ישראלים: אמסלם כנראה יפרוש, שכטר עשוי לנחות. אלברמן מחוזר באנגליה

בגזרת הישראלים המצב ברור יותר. אף שחקן מהקאדר שיש כיום בקבוצה לא צפוי לקבל שחרור, מלבד שחקנים המחזיקים בידם סעיף יציאה לחו"ל. הדאגה הגדולה ביותר בצוות המקצועי היא מהאפשרות שגל אלברמן יעזוב בתום העונה לקבוצה בחו"ל.

אלברמן, שהגיע לבית"ר לפני שנתיים מטנריפה הספרדית, הפך לאחד השחקנים הישראלים הטובים ביותר כיום בליגה ומספר קבוצות, בעיקר באנגלית וספרד, עוקבות אחריו בכיליון עיניים. אלברמן עצמו הצהיר שבישראל אין לו כוונה לשחק באף קבוצה אחרת מלבד בית"ר ירושלים, אך עם זאת הוא לא יהסס לנסות את מזלו מחדש בחו"ל. "אם גל יקבל הצעה מקבוצה טובה בחו"ל בה הוא יוכל להתקדם, הוא בהחלט ישקול זאת", מספרים בסביבתו של השחקן.

יואב זיו, שהיה השם החם ביותר בפגרת החורף האחרונה, נמצא מזה מספר שבועות במו"מ מול בית"ר, אך בין הצדדים עדיין לא הושגו הבנות לגבי הארכת חוזהו. בקבוצה מאוד רוצים את השחקן ומאמינים שהמו"מ יסתיים בקרוב. "יואב זיו הוא שחקן מאוד מוערך במערכת", מספר גורם בכיר, "מעבר לזה שהוא שחקן הרכב חשוב, הוא גם מנהיג מבחינה חברתית. אני מאמין שהמו"מ איתו יסתיים בקרוב ונחתום על חוזה חדש. הבעיה העיקרית כעת היא סעיף השחרור לחו"ל – אבל אני מאמין שזה ייפתר במהרה".

דוד אמסלם מסיים את חוזהו בתום העונה ויתכן בהחלט שזוהי עונת הפרישה של המגן הוותיק. בצוות הניהולי לא פוסלים אפשרות שאמסלם יצטרף לתפקיד מקצועי או ניהולי בבית"ר, אך שיחות על כך טרם התקיימו. במידה ואמסלם יאריך את חוזהו, העונה הבאה תהפוך בהחלט לעונת הפרישה שלו, אך עם זאת דקות המשחק, בהתאם, ירדו פלאים.

אבירם ברוכיאן הפך בחודשים האחרונים לאחד השחקנים הטובים ביותר בקבוצה, ובצוות המקצועי שמו לב לכך. גם עם ברוכיאן מתקיים בשבועות האחרונים מו"מ על מנת להאריך את חוזהו בארבע עונות נוספות. "אבירם הוא שחקן הציר שלנו", אומרים בקבוצה, "חשוב לנו מאוד להאריך איתו את החוזה ולבנות עליו את הקבוצה לעונה הבאה". השאלה הגדולה תהיה, האם שחקן זר יגיע שוב על המשבצת שלו, כמו שכבר קרה עם מילובאן מירוסביץ.

טוטו תמוז, שהפך בחודשיים האחרונים לשחקן ספסל קבוע, חתום על חוזה גם לעונה הבאה ורק במידה ואכן יביא הצעה מקבוצה בחו"ל כמו שקרה עם יצחקי, הוא יקבל את השחרור. "תמוז נמצא בתקופה לא טובה, אבל אין לנו שום כוונה לשחרר אותו לקבוצה אחרת בארץ", מבהירים בבית"ר.

ומי על הכוונות? מאור בוזגלו בהחלט היה יכול להיות שחקן הרכש הטוב ביותר, אבל הסיכויים שהשחקן יגיע לבית"ר קלושים. מי שכן צפוי לנחות בסופו של דבר בבית וגן זהו חלוץ מכבי נתניה איתי שכטר, שנמצא על הכוונת של הצוות המקצועי מאז עזיבתו של יצחקי. "שכטר חלוץ מצוין ויכול להתאים למשבצת שהשאיר יצחקי. אנחנו גם לוקחים בחשבון אפשרות שעמית בן שושן יעזוב לחו"ל (פ.ז ברוז' וסטנדרטד ליאז' מתעניינות בו – א.ש), ושכטר הוא פתרון טוב". אומר גורם בכיר בקבוצה. הבעיה הכי גדולה עם שכטר היא מחירו הגבוה. דניאל יאמר דורש עליו מיליון וחצי דולר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

עולים כיתה: זדה, הרוש בראשי, ורד ואביינדר בדרך לבוגרים

גזרה נוספת היא מחלקת הנוער, שצפויה לשלוח מספר כישרונות לקבוצה הבוגרת. 3 שחקנים יסיימו בעוד כחודשיים גיל נוער ויעלו אוטומטית לקבוצה הבוגרת. מדובר בבלם מתן בראשי, השוער אריאל הרוש והמגן יונתן זדה. השלושה מסיימים חוזה ויוחתמו לשלוש שנים נוספות. הם גם צפויים לעלות לקבוצה הבוגרת ולאחר מחנה האימונים יוחלט מי מיהם יישאר בקבוצה ומי יושאל לקבוצות אחרות. בנוסף אליהם עוד שני שחקנים מהנוער צפויים לקבל קידום ולטעום מעט מהקבוצה הבוגרת, מדובר בקשרים עידן ורד ודן אביינדר. ורד, שהגיע בתחילת העונה מהכח עמידר רמת גן, היה מבוקש בתחילת העונה על ידי ורדר ברמן הגרמנית ובבית"ר החתימו את השחקן על חוזה ארוך טווח על מנת להשאירו בקבוצה. אייבנדר נחשב לאחד השחקנים המרכזיים בקבוצת הנוער וימשיך שם גם בעונה הבאה, במקביל לאימונים בקבוצה הבוגרת.

לבית"ר יש שחקנים מושאלים שיחזרו אליה בתום העונה. הקשר שי ניסים, שהושאל לאשדוד, חזר כבר לפני כחודש להתאמן עם בית"ר, כשבנוסף אליו גם אבי ריקן ממכבי הרצליה וקובי מויאל מהפועל כפר-סבא צפויים לחזור לאחר שנת השאלה. לגבי האחרון, יתכן כי הוא ימשיך עוד עונה בקבוצה של אלי אוחנה. במקרה של ריקן וניסים – הצוות המקצועי יקבע את גורלם רק לאחר מחנה האימונים בקיץ, כשהתסריט של השאלה לעונה נוספת הוא בעל הסיכויים הגדולים ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully