וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרף: "הם לא קבוצה של פראיירים"

20.3.2008 / 22:24

אחרי הניצחון על ז'לגיריס, הראש של מאמן מכבי ת"א, צביקה שרף, ממוקד על היריבה הבאה, ברצלונה. הלפרין: "אנחנו קרובים מאוד ורחוקים מאוד"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן

רבות דובר בחודשים האחרונים על הבעיות המגוונות מהן סובלת מכבי תל אביב: מכת הפציעות, היכולת החלשה של שחקני החוץ וההתפרקויות ברבעים האחרונים. הקריסה הסופית כבר נראתה באופק. אך כידוע, עם תוצאות לא מתווכחים, ואחרי הניצחון 66:80 על ז'לגיריס קובנה, שהבטיח למכבי את המקום הראשון בבית ו' של היורוליג ואת יתרון הביתיות בשלב רבע הגמר, כבר ברור כי הניתוח הצליח, והחולה מרגיש הרבה יותר טוב. מעבר לכך: מדריד כבר מעבר לפינה.

"אנחנו קרובים מאוד ורחוקים מאוד"

מאמן הקבוצה, צביקה שרף, נשמע מרוצה בסיום מהשמירה על ראשות הבית. "לסיים במקום הראשון זה הישג יוצא מהכלל", אמר שרף. "זה היה בית קשה ומלא תהפוכות. מי שראה את הגופיות של השחקנים שלי בסוף המשחק, ובעצם בסופי כל המשחקים, ראה כמה מאמץ השקענו בעניין הזה. במחצית השנייה הערב שיחקנו יותר שקול, שלטנו בקצב. העלנו את התוצאה לאט לאט, וברבע האחרון המשחק כבר היה בידיים שלנו".

כשנשאל שרף מה בכוונתו לקחת מהניצחון הנאה, השיב כי "קודם כל אני לוקח את דרק שארפ, שבחצי השני נגד האיזורית עשה כמה קליעות חשובות. אני לוקח את וויציץ' שמשתפר ממשחק למשחק, ואני לוקח את יותם הלפרין, שחזר ונתן משחק טוב". בנוגע להלפרין, הרחיב שרף ואמר: "היו ליותם שבועיים קשים מאוד. ובמדינה שלנו, שחקן כבר פותח עיתון בבוקר ורואה מודעות אבל. היה חשוב מאוד שיותם יקבל ביטחון, כי אנחנו צריכים אותו".

ברבע הגמר תמתין למכבי ברצלונה, שגברה הערב 62:64 על צסק"א מוסקבה. "נלמד אותם כרגיל, כמו שאנחנו לומדים את כל הקבוצות. לא יצא לי לראות את ברצלונה הרבה. יש להם סגל טוב, והם לא קבוצה של פראיירים, אבל נעשה הכל כדי לנצל את הביתיות שיש לנו כדי להעפיל לפיינל פור. אם נעבור את ברצלונה, נראה מה יקרה בפיינל פור. נעשה הכל כדי שלא לזלזל".

הלפרין, המצטיין במשחק, אמר בסיום: "עשינו מה שהיינו צריכים לעשות. אנחנו שמחים שעלינו עם יתרון ביתיות. אנחנו קרובים מאוד ורחוקים מאוד, אבל אנחנו צריכים לעלות. אנחנו לא מכירים את ברצלונה, אבל נלמד אותם". ניקולה וויצ'יץ' הוסיף כי "עכשיו יש לנו זמן להתכונן לברצלונה, כדי להעפיל לפיינל פור. היום לא היינו צריכים ניסים. לא היה משחק מיוחד, אבל זה הספיק כדי לנצח".

וונטיגו קאמינגס: "ידענו שאנחנו רוצים לסיים ראשונים, ושאנחנו שולטים בגורל שלנו. רצינו לשחק אגרסיבי וטוב יותר מאשר בקובנה. יתרון הביתיות חשוב מאוד עבורנו. יש לנו הרבה ביטחון כשאנחנו משחקים פה. טוב שיש שני משחקי בית. אנחנו יכולים לסיים את זה בשני משחקים, אבל תמיד טוב לדעת שהאחרון אצלך בבית". עומרי כספי הודה כי "לא רצינו לקבל את צסק"א בשלב הבא. הניצחון הזה היה סופר-חשוב עבורנו. אנחנו צריכים להמשיך בקו העליה שלנו ולהגיע לפיינל פור".

מוריס: "הפעם רצינו לסיים את המשחק כמה שיותר מהר"

המצטיין הקבוע של הצהובים-כחולים, טרנס מוריס, אמר: "בסך הכל היה משחק טוב. יוצא שאנחנו מפסידים לפעמים ברבע האחרון, אבל הפעם רצינו לסיים את המשחק כמה שיותר מהר. יתרון הביתיות משמעותי מאוד עבורנו, כי קשה ליריבות לשחק פה. אנחנו צריכים לבוא למשחק הראשון מול ברצלונה ולתת הצהרה". ביציעי ההיכל, אגב, ישבו גם סוכניו האמריקאים של מוריס, שידונו במהלך סוף השבוע עם ראשי מכבי על המשך דרכו של האמריקאי במועדון. מוריס מעדיף שלא להתייחס לכך כרגע, ואמר בעניין: "נדבר על זה בסוף העונה, ורק אז נחליט".

"כולם רוצים את טרנס מוריס", אמר שרף. "לא מנהלים משא ומתן דרך העיתונים, ועצם זה שהסוכנים שלו הגיעו לארץ מראה את הכבוד שנותנים למכבי תל אביב. אני סומך עליהם שיעשו עבודה טובה".

מאמן ז'לגיריס קובנה, רימאנטס גריגאס, אמר בסיום: "מזל טוב למכבי על הניצחון. הם הגיעו לטופ 8 של היורוליג ואנחנו מאחלים להם בהצלחה בעתיד. האם למכבי יש סיכוי לזכות ביורוליג? לכל קבוצה יש אפשרות. מכבי, עם וויצ'יץ' שחזר, משחקת טוב מאוד, עם הגנה טובה והתקפה חזקה. ברור שיש לה סיכוי לקחת את התואר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully