וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאסטרו בוחר בקוסם

20.3.2008 / 10:21

ה-11 שלי, הפעם עם ראובן עטר, מגדולי הוירטואוזים שידעה מדינת ישראל, שלא שוכח את המורשת של מכבי חיפה ואת אייל ברקוביץ'

תמונת ה-11 של כל הזמנים הולכת ותופסת כיוון, אך גם השבוע אנחנו מצפינים כדי לבדוק זווית ראייה שונה, חוץ תל אביבית, על הכדורגל הישראלי. מאמן מכבי נתניה כיום ושחקן נבחרת ישראל ומכבי חיפה בעבר, ראובן עטר, נבחר אמנם רק פעם אחת עד כה בפינתנו, אך אין ספק שהכישרון שלו והיכולות על המגרש הן דבר נדיר, גם לזקני השבט שעברו דרך כל הכשרונות.

רוב השחקנים שבחר עטר אם לא כולם שייכים לשנות ה-80 וה-90, כאשר עם לא מעט מהבחירות שלו הוא שיתף פעולה וההיכרות שלו עימם היא עמוקה. למרות זאת, יש לא מעט בחירות שעשויות לגרום להרמת גבה, כמו הבחירה באיל ברקוביץ', איתו אף פעם לא היו לו יחסים קרובים, מה שמראה בכל זאת על שמירה על אובייקטיביות. עטר, חשוב לציין, הקפיד לבחור את השחקנים הכי טובים ששיחקו איתו, והיו הרבה כאלה בנבחרת ובשלל הקבוצות ששיחק בהן (מכבי חיפה, הפועל חיפה, בית"ר ירושלים, הפועל פתח תקווה, מכבי נתניה). כזכור, בסוגריים מצוין מספר הבחירות המצטבר של כל שחקן.

שוער

אבי רן (3)

אולי השוער המבטיח ביותר שגדל כאן, אך תאונה בכינרת ב-1987 קטעה את הקריירה של שוער מכבי חיפה ונבחרת ישראל. ב-1983/4 הוביל את חיפה לאליפות הראשונה בתולדותיה, אחרי שספג 28 שערים בלבד. רן רשם גם תשע הופעות במדי הנבחרת. "אבי רן הוא הכי גדול שהיה, הייתה לו יכולת מדהימה, ואפילו באימונים היה קשה להכניע אותו".

הגנה

איתן אהרוני (מגן ימני, הופעת בכורה)

גדל במחלקת הנוער של מכבי חיפה והיה שותף בה לחמש אליפויות ולשני גביעים, מה שהוביל בין השאר לזימונו לנבחרת. מעבר לירוקים, שיחק אהרוני גם בהפועל כפר סבא (זכה עימה בגביע) וסיים את הקריירה דווקא בהפועל חיפה. "הוא השחקן הכי מקצוען שיש, עובד קשה, רץ ללא הפסקה, ווינר, משחק טוב גם בהגנה וגם בהתקפה".

אריק בנאדו (בלם, 3)

בלמה של בית"ר ירושלים, שאת מרבית הקריירה שלו עשה במכבי חיפה, איתה זכה בשש אליפויות, גביע מדינה אחד ושלושה גביעי טוטו. בשורות הירוקים הוא רשם 375 הופעות, ואף הפך לשיאן ההופעות במדים הלאומיים (95 הופעות). "בנאדו הוא הבלם שהכי קשה לשחק נגדו. יש לו הבנת משחק גבוהה, הוא שומר נהדר ושחקן אחראי".

אלון חרזי (בלם, הופעת בכורה)

הכלבויניק של מכבי חיפה, שמשחק במגוון תפקידים, זכה עימה כבר בשבע אליפויות, שלושה גביעים (דאבל אחד) וארבעה גביעי טוטו. בין השאר שיחק גם עונה אחת בבית"ר ירושלים, איתה גם זכה באליפות, ועד שהגיע לחיפה הוא שיחק בהכח רמת גן. רשם 89 הופעות במדים הלאומיים. "חרזי הוא שחקן מאוד יציב, מאוד אחראי, כזה שמשחק בכל העמדות".

ציון מרילי (מגן שמאלי, 2)

מכיוון שגדל בקטמון, מרילי החל את הקריירה בהפועל ירושלים, אך אחרי מספר שנים עבר לכרמל, שיחק במכבי חיפה והפך בה לכוכב גדול. עם 20 שערים בליגה ב-176 הופעות, מרילי הפך לאחד המגנים השמאליים הטובים ביותר שגדלו כאן. "יש למרילי טכניקה גבוהה, הייתה לו את ההרמה הכי טובה שהייתה למגן שמאלי אי פעם בארץ".

קישור

טל בנין (קשר אחורי, אמצע-שמאל, 2)

החל את הקריירה המקצוענית בהפועל חיפה, אך נדד מאז גם למכבי חיפה ואף שיחק בקאן ובברשיה האירופאיות. בין השאר בנין שיחק גם במכבי תל אביב, בני יהודה, בית"ר ירושלים ומכבי נתניה. בשורות הנבחרת הוא ערך 80 הופעות וכבש 12 שערים. "בנין הוא שחקן עקשן, אחד שאוהב לעבוד בשביל אחרים ומסוגל לעשות גם הגנה וגם התקפה".

ג'ובאני רוסו (קשר אחורי, אמצע-ימין, לא נחשב, למרות התעקשות עטר להכיס אותו)

השחקן הקרואטי, שנחשב כיום תושב קבע, הגיע אלינו ב-1996 ומאז הוא לא מפסיק לככב בליגה. עם הפועל באר שבע הוא זכה בגביע, עם הפועל חיפה הוא עשה הקפת אליפות ובהמשך הגיע למכבי חיפה, והיה שותף לעונה אירופית מושלמת בליגת האלופות. אחרי תקופה קצרה במכבי תל אביב, הוא שב ללבוש ירוק. "אני יודע שרוסו הוא לא ישראלי מלידה, אבל אני מתעקש להכניס אותו. הוא הזר הכי צבעוני שהיה כאן והוא הצליח בכל הקבוצות בהן שיחק".

אלון חזן (קשר ימני, הופעת בכורה)

במשך שמונה שנים שיחק חזן בהפועל פתח תקווה והביא לה אף גביע (ב-1991), אך משם עבר לשחק במכבי חיפה וכיכב בה תוך שהוא זוכה באליפות ובשני גביעים. בהמשך הוא שיחק גם בהפועל תל אביב, עירוני אשדוד, גיחה קצרה לווטפורד וסיים את הקריירה באשדוד. בנבחרת הוא היה שותף ב-72 משחקים. "שחקן הכנף הכי טוב שהיה בישראל. הייתה לו יכולת מכל דבר, הוא גם רץ מהר על הקו וגם הייתה לו טכניקה מאוד גבוהה. הוא אירופי לכל דבר".

יוסי בניון (קשר אמצע, 5)

מי שנחשב לכדורגלן המוכשר ביותר בדור הנוכחי, משמש בימים אלה כקפטן נבחרת ישראל ומשחק בליברפול באנגליה, אחרי שהגיע אליה דרך מועדונים אירופאים באנגליה ובספרד, כמו סנטאנדר ו-ווסטהאם. בארץ הוא כיכב במכבי חיפה (איתה זכה בשתי אליפויות), אחרי שהגיע אליה מהפועל באר שבע, הקבוצה בה גדל. לאחרונה חצה את גבול 50 ההופעות בנבחרת. "בניון הוא ווינר, יש לו יכולת אישית גבוהה מאוד ויכולת סיום מול השער, הוא שחקן שמרבה להבקיע שערים".

איל ברקוביץ' (קשר אמצע, 7)

אחרי קריירה עשירה במכבי חיפה, ברקוביץ' השתדרג לאירופה ושיחק באנגליה ובסקוטלנד בין השאר בווסטהאם, סלטיק ומנצ'סטר סיטי. את הקריירה סיים במכבי תל אביב ובנבחרת ערך 79 הופעות וכבש תשעה שערים. "ברקוביץ' הוא המוסר הטוב ביותר ללא מתחרים בכלל. שחקן ווינר, תחרותי, בעל יכולת אישית גבוהה מאוד".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

התקפה

אלון מזרחי (2)

מזרחי הוא מלך השערים של כל הזמנים בכדורגל הישראלי (207 שערים) ושיחק בלא פחות משמונה קבוצות, אך את מרבית הקריירה עשה במכבי חיפה, כשהיה לו גם ניסיון קצר בניס הצרפתית. בנבחרת הוא היה שותף ל-38 משחקים וכבש 17 שערים. "מזרחי הוא שחקן רחבה מושלם, כזה שכובש שערים יוצאים מן הכלל. הוא היה השחקן הכי נוח לשחקני קישור, כי הם ידעו למי למסור כשהוא תמיד היה עושה את התנועה".

מאמן

יעקב גרונדמן (1)

אחרי שהקריירה נקטעה בשל פציעה, גרונדמן אימן את מכבי תל אביב, הפועל חיפה, שמשון תל אביב, בני יהודה, הפועל תל אביב, הפועל באר שבע וקבוצות נוספות, אך לשיא הגיע כשהדריך את הנבחרת בין 1988 ל-1992 יחד עם יצחק שניאור והוביל אותה למשחקי ההצלבה מול קולומביה, בהם הנבחרת הייתה קרובה לעלות למונדיאל. "יענקל'ה אימן אותי בנבחרת והוא היה אישיות נערצת. אהבתי מאוד את הגישה שלו: ללא עצבים, ללא טריקים, כזה שיודע להשיג דברים גם בהומור ושחקנים אהבו אותו מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully