וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט סוהיל דאוד התמוטט במהלך משחק הוותיקים

אייל בן יעקב

19.3.2008 / 9:30

השופט הבינלאומי לשעבר צנח לפתע אל הדשא במהלך משחק ותיקים חגיגי ופונה לבית החולים שם עבר צינתור, מצבו עדיין קשה

אתר רשמי

הוידאו באדיבות sport5.co.il

סוהיל דאוד, השופט הבינלאומי לשעבר, התמוטט אמש (שלישי) במהלך משחק ליגת הוותיקים בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים. דאוד שפט את המשחק החגיגי בין שחקני העבר של שתי הקבוצות שנערך בנשר, ובדקה ה-27, במצב של 0:1 לטובת חיפה, צנח לפתע אל הדשא והתמוטט. ד"ר עמי ברבר, רופא מכבי חיפה, רץ לעבר סוהיל והשתמש במכשיר החשמלי שבו משתמשת הקבוצה. הרופא הבחין שסוהיל קיבל פעמיים דום לב ובעזרת המכשיר החזיר לו את הדופק, כך שאנשי מד"א הגיעו ומיד המשיכו בטיפול.

אחרי שנלקח לבית החולים אמר ד"ר ברבר לאתר הרשמי של מכבי חיפה, כי המכשיר החשמלי הציל את חייו של סוהיל ואיפשר לצוות הרפואי לקבלו להמשך הטיפול.

המשחק לא חודש בעקבות המקרה, אבל מארגני הטורניר החליטו להמשיך ביתר המשחקים המתוכננים כרגיל. מאוחר יותר, הבינו מארגני הטורניר את טעותם, תיקנו את החלטתם וקבעו כי הטורניר יידחה למועד אחר.

דאוד, בן 58 מכפר יסיף, שימש במשך שנים ארוכות כשופט בליגות הבכירות וכשופט בינלאומי והוא עובד כיום כמנהל תיכון. מבית החולים רמב"ם, אליו פונה דאוד, נמסר כי מצבו של שופט העבר קשה, אך יציב. לאחר מכן עבר דאוד בהצלחה צינתור. הדובר, דוד רטנר, אמר: "השופט נכנס לחדר הלם לקבלת טיפול וכרגע מונשם. מצבו קשה אבל יציב. טמפרטורת גופו הורדה ל-32 מעלות, כדי למנוע פגיעה במוח. במשך היום (רביעי) יעלו את טמפרטורת גופו. מצבו יציב, ורק ביום חמישי נדע אם נגרם לו נזק בלתי הפיך". רופאי בית החולים מסרו כי מדובר בהפרעת קצב שנבעה מחסימה של אחד מעורקי הלב.

אבי קסב, כתבנו בחיפה, מוסיף כי לאחר הכנסתו של דאוד לחדר הניתוח, הגיעו לבית החולים בני משפחתו ומספר חברים באיגוד השופטים, בהם השופט אשר כהן וחבר האיגוד חיים שפר, שאמר כי דאוד לא שפט במשחק כבר יותר מחמש שנים.

ירון מיכאלי, דובר ארגון השחקנים, אמר מיד לאחר האירוע: "היה צוות מד"א צמוד במגרש שעט עליו מיד כשהוא התמוטט, כמו גם הרופא של מכבי חיפה. היינו ערוכים מבחינת כל מה שצריך, הכל היה במגרש ולצערנו בא לידי שימוש. מה שלקח זמן היה הכניסה של הניידת טיפול נמרץ".

המשחקים נמשכו כרגיל, חצאי הגמר נדחו

אריה אלטר, נציג ארגון השחקנים, התכוון תחילה להמשיך ולקיים את המשחק כרגיל, אבל רק לאחר התנגדותם של שחקני בית"ר ירושלים הסכים להפסיק את המשחק. את יתר משחקי הטורניר, לעומת זאת, החליט אלטר להמשיך ולשחק כרגיל. לאחר סיום המשחקים הוחלט לדחות את משחקי חצי הגמר, שהיו מתוכננים להתקיים מחר, למועד אחר.

"כל השופטים הראו אישורים רפואיים שהם תקינים", אמר אלטר. "אני שמח שהוא נושם בכוחות עצמו ויש לו דופק. היות והוא נכנס לאמבולנס עם דופק, אומנם מונשם אבל עם דופק יציב, אני לא חושב שצריך להפסיק את הטורניר. זה בנאדם חי, שקרה לו אירוע, ואני חושב שזה מה שהוא היה רוצה שיקרה. יש פה סוג של הלם, אבל מכיוון שאנחנו יודעים שחלילה לא קרה כאן אסון, אנחנו נמשיך את המשחקים כרגיל".

יושב ראש ארגון השחקנים, אבי כהן, חיזק את דבריו של אלטר: "עבדנו על הטורניר הזה ימים כלילות, והאירוע הזה נפל עלינו כרעם ביום בהיר. אם חס וחלילה היה קורה משהו גרוע יותר, היינו מפסיקים את הטורניר למרות העבודה הקשה שעשינו גם אני וגם אריה בכל החודשים האחרונים".

אורי מלמיליאן ייצג את שחקני בית"ר ירושלים שלא הסכימו להמשיך ולשחק לאור המקרה: "באנו ליהנות, אבל מבחינתי הניצחון יהיה ברגע שהוא יקום. אי אפשר לשחק ככה. אני מבחינתי סיימתי, אנחנו מתעסקים בכדורגל, לא בדברים אחרים. בלי הנאה אי אפשר לשחק".

בתוך כך, מלבד משחקן של חיפה שניצחה 0:1 את בית"ר, הטורניר נמשך כרגיל: הפועל פתח תקווה ניצחה 1:2 את מכבי נתניה, ומכבי תל אביב הדיחה בדרבי את הפועל תל אביב, אלופת העונה שעברה, בניצחון בפנדלים אחרי 0:0 בתום 30 הדקות. בני יהודה השלימה את תמונת חצי הגמר כשניצחה בפנדלים את הכח רמת גן אחרי שגם הן סיימו בתיקו 0:0.

עדכון ראשון 18.3.08 18:56
עדכון אחרון 19.3.08 09:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully