וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב סכינים

17.3.2008 / 10:05

מי "יחתוך" את המים מהר יותר - ואן דן הוחנבנד או מאניני? כמה מדליות תשיג מנאדו ומה עם הישראלים? אליפות אירופה בשחיה יוצאת לדרך

מסתבר שתחרויות שחיה יכולות להיות מרתקות גם ללא הכוכבים מארצות הברית ואוסטרליה, מה גם שמדובר במפגש חימום לפני הדבר האמיתי באולימפיאדת בייג'ינג. אליפות אירופה יוצאת לדרך ביום שלישי הקרוב באיינדהובן, ונראה שההתעוררות של הענף ביבשת שלנו, מבשרת גם על כמה שיאים עולמיים שעומדים להישבר בשבוע הקרוב בבריכה בהולנד.

האירוע המרכזי של האליפות יהיה גמר ה-100 חופשי לגברים. מדובר בקרב ענקים בין פיטר ואן דן הוכנבנד המקומי לפיליפו מאניני האיטלקי. הראשון הוא המדליסט האולימפי פעמיים, כשהמטרה הברורה היא מדליה שלישית באוגוסט הקרוב. השני הוא אלוף העולם ואלוף אירופה פעמיים. לשני אלה יצטרפו סטפן ניסטראנד השבדי, שיאן העולם במשחה הזה בבריכות קצרות וגם אלאין בראנרד הצרפתי, אלוף אירופה ב-100 חופשי בבריכות קצרות. משחה הגמר יתקיים בשבת בערב - יהיה סופר מעניין.

נשים

מבין השחייניות שנראה באיינדהובן, ניתן למצוא כמה אלופות אולימפיות ובינהם לור מנאדו, אוטלייה יידרז'אק ויאנה קלוצ'קובה. מנאדו לא מתכוונת להגן על כל ארבעת התארים שלה מהאליפות הקודמת, ולפי מאמנה היא תשחה 200 ו-800 חופשי, 100 גב, 200 מעורב אישי ו-4X200 חופשי. מנאדו, שהיא האלופה האולימפית ב-400 חופשי ואלופת העולם במשחה הזה וגם בחצי המרחק, תוותר הפעם על משחה ה-400 למרות שהיא מתכוונת לשחות אותו בבייג'ינג.

נראה שהדרך של מנאדו לתואר ב-200 חופשי תהיה קלה יותר, מאחר ואוטלייה ידרז'אק הפולניה, שניצחה אותה בגמר ב-2006, מוותרת הפעם על המשחה. יידרז'אק, לשעבר אלופת העולם ב-200 פרפר, תתמקד ככל הנראה במשחה הזה. כמו כן, גרמניה שולחת הפעם לאליפות משלת מצומצמת של 10 שחיינים, אניקה ליבס (עוד מתחרה של מנאדו ב-200 חופשי) ובריטה סטפן המצויינת לא יהיו בינהם.

מי שתציין סוג של קאמבק לבריכה באליפות הזאת היא יאנה קולצ'קובה האוקראינית, שנעדרה מאליפות העולם האחרונה. קלוצ'קובה כיכבה בשתי האולימפיאדות האחרונות עם דאבל במשחים המעורבים.

ישראלים

מספר שיא של 17 שחיינים ישראלים ישתתפו באליפות הזו, שהיא ההזדמנות האחרונה לקבוע את הקריטריון לאולימפיאדת בייג'ינג. שניים מהם, גיא ברנע (100 גב) ואיתי צ'מה (200 גב) כבר עשו את זה באליפות העולם הקודמת.

הצפי של נבחרת השחיה הוא 5-6 שחיינים ישראלים בבייג'ינג ולשם כך עוד 2-3 שחיינים לפחות יצטרכו לקבוע את הקריטריון באיינדהובן, כלומר לסיים בין 12 הראשונים במשחה שלהם. בהסבר יותר פשוט, מקום בגמר מבטיח אולימפיאדה וכמו כן גם מקום 9-12 בחצאי הגמר (במשחים שאין בהם חצאי גמר, צריך לקבוע את אחד מ-12 הזמנים הטובים ביותר).

ערב פתיחתה של האליפות, המועמדת החזקה ביותר בנבחרת לקביעת הקריטריון היא אניה גוסטמלסקי, שתנסה לעשות את זה בשלושה משחים (100 גב, 100 חופשי ו-100 פרפר). תום בארי ינסה לעשות את זה ב-200 חזה לגברים. במשחי החופשי, שי לבנת ונמרוד שפירא בר-אור ילחמו בינהם וגם מול הקריטריון. יהיה מעניין לעקוב גם אחרי השחיינית הצעירה בנבחרת, יוליה בנך, שכיכבה החורף במשחי החזה בתחרויות בארץ והוכנסה לסגל ברגע האחרון כדי לצבור נסיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully