וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן בבית"ר: "הבנו שאין טאבו על ההרכב"

אסף שקד

16.3.2008 / 13:32

יצחק שום הבטיח לשחקני בית"ר ירושלים שהוא לא יקבע את ההרכב לפי שמות, וקיים. "נוצרה רוטציה בריאה", אומרים בקבוצה

שעה לפני שריקת הפתיחה אמש במשחק בין מכבי פתח תקוה לבית"ר ירושלים, בחדר ההלבשה של בית"ר קיבלו בהפתעה את העובדה שמלך השערים של הקבוצה, אנטונלי רומולו, פותח על הספסל. לא, הברזילאי לא היה חולה וגם לא פצוע, הוא היה כשיר במאת האחוזים וכולם היו בטוחים שהוא יפתח בהרכב, אבל התכניות של שום היו אחרות ובראייה לאחור מסתבר שגם נכונות.

לפני כחודשיים לאחר התיקו המאופס של בית"ר ירושלים מול מכבי ת"א באצטדיון בלומפילד, הבהיר יצחק שום לשחקניו כי שמות לא ישחקו אצלו יותר, ורק מי שיהיה טוב יפתח בהרכב. הרבה גבות הורמו וגם שחקנים בקבוצה לא האמינו שבאמת כך יהיה. "אני זוכר את אותה שיחה בחדר ההלבשה, שום אמר לנו שמעכשיו שמות לא ישחקו אצלו והיו כמה שחקנים שחשבו שזה לא יתממש", מספר אחד השחקנים בקבוצה. "אבל מרבית השחקנים הבינו שאם הם לא ילחמו על התחת שלהם הם ימצאו את עצמם על הספסל ובשלב כזה של העונה אף אחד לא רוצה לחמם את הספסל".

כשהיה נראה כי המאמן ימשיך לתת קרדיט בלתי נגמר לשחקני ההרכב הקבועים, חלה תפנית. שחקני מפתח בקבוצה התחילו לראות ספסל והשיא היה אתמול עם סיפסולו של רומולו. "בחודשיים האחרונים התחלנו להבין שאין דבר כזה מקום בטוח בהרכב", מספר שחקן בכיר בקבוצה, "פתאום אתה רואה שחקנים שהיו בטוחים בהרכב כמו יואב זיו, רומולו, זנדברג, גרשון ואלברמן יושבים על הספסל ואתה מבין שאין טאבו. כשזה קורה אוטומטית המוטיבציה של כל השחקנים בקבוצה עולה באופן משמעותי ואתה מתחיל להפנים שאם לא תהיה טוב, אתה תמצא את עצמך על הספסל".

ה"מהפכה" בהרכב החלה עם סיפסולים של מיכאל זנדברג ושמעון גרשון, שסבלו תחילה מפציעות ואיבדו את מקומם בהרכב, אך גם לאחר שחזרו לכושר מלא, טעמו קצת ספסל. במשחק הגביע בשבוע שעבר מול אחי נצרת, היה זה יואב זיו שלא שותף ולו לדקה אחת למרות שהיה כשיר לחלוטין. גל אלברמן ואבירם ברוכיאן כבר הספיקו לעשות רוטציה על הספסל ואתמול היה זה רומולו שהרגיש מקרוב את המחיר שמשלם מי שלא מספק את היכולת שרוצה המאמן.

"מה שמפתיע מאוד זה שגם השחקנים שמודחים מההרכב, יודעים לקבל את ההחלטה בכבוד ולא עושים בלגן", מספר שחקן וותיק, שכבר ראה שחקנים בכירים שמוחים על סיפסולם. "למעשה, נוצרה רוטציה בריאה ששולחת לספסל מי שמגלה יכולת פחות טובה ופותחת הזדמנויות לשחקנים שבדרך כלל רגילים לשבת על הספסל. על המגרש אפשר לראות את התוצאות בצורה הטובה ביותר, אתה רואה שחקנים כמו תומר בן יוסף שחשבת שהם גמורים, נותנים משחקים טובים מאוד. הפריחה של אבירם ברוכיאן היא גם חלק מהתהליך הזה והגדולה שלנו כקבוצה זה שאף אחד לא מוציא את הכעס שלו החוצה ומקבל את ההחלטות בהבנה".

שחקן אחר מספר על השינוי הטוב שעברה הקבוצה בתקופה האחרונה, "כשאתה עולה למשחק בידיעה שאם לא תיתן משחק טוב אתה עלול לשבת מחזור הבא על הספסל, אתה שורף את הדשא בשביל להוכיח שהמקום שלך בהרכב. מישהו האמין שרומולו יפתח אתמול על הספסל? אם היו מהמרים על זה כולם היו נופלים. זה רק מראה שגם אם אתה מלך השערים של הקבוצה, אין לך מקום בטוח בהרכב וזה נותן לך המון התלהבות ומוטיבציה להצליח. אנחנו נמצאים בשלב של העונה בו אנחנו נהנים מכדורגל. את האליפות כמעט הבטחנו בוודאות ומה שנשאר לנו זה באמת ליהנות מכדורגל. כמה הזדמנויות יש לך בקריירה ליהנות מהמשחק בלי לחץ ובלי דאגות? עכשיו יש את ההזדמנות הזאת וכל אחד רוצה להיות חלק מהחגיגה".

המאמן יצחק שום זוכה גם הוא לשבחים רבים משחקניו וגם אלה שזכו לטעום את טעם הספסל, יודעים לפרגן לו. "כששום התחיל לספסל שחקני הרכב, הוא החזיר אליו באופן טבעי את המשמעת והכוח שיש לו כמאמן". מספרים שחקנים בקבוצה. "הוא לא מפחד לעשות חילופים "משוגעים" ובעצם בגלל זה הקבוצה כל כך מצליחה. לפעמים שינויים כאלה הופכים קבוצה טובה לקבוצה עם עניין ויותר התלהבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully