וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקייאקיסטים למדו מגולשי הרוח

16.3.2008 / 9:28

למה רועי ילין יסע לאליפות אירופה אם קולגנוב ניצח אותו? למה יש שמועות שקולגנוב לא התאמץ בקיאק הזוגי? מלחמה במים השקטים

המלחמות שאנחנו מכירים בדרך כלל מהשייטים בכלל ומהגולשים בפרט, הגיעו גם למים השקטים של חותרי הקיאקים. בסוף השבוע התקיימה בכינרת תחרות מבחן לקביעת הנבחרת שתשתתף באליפות אירופה במילאנו. מי שייצג את ישראל, ילחם באליפות גם על הקריטריון לאולימפיאדת בייג'ינג, שהוא קשה אבל אפשרי.

התכנון המקורי של איגוד הקיאקים היה שרועי ילין ישתתף בקיאק יחיד ושהמדליסט האולימפי מיכאל קולגנוב ושותפו ברק לופן, יתחרו בקיאק הזוגי. לזכותו של איגוד הקיאקים יאמר כי בכל הפורומים שהתקיימו לאחרונה בנושא ההכנות לאולימפיאדת בייג'ינג, הוזכר קולגנוב, שזכה במדלית הארד בסידני 2000, כמי שמיועד להתחרות בקיאק זוגי בלבד.

בסופו של דבר הגיעה התחרות בכינרת בסוף השבוע. קולגנוב ולופן היו רחוקים מלשכנע בקיאק הזוגי. בשלב מסויים קולגנוב נטש את התחרות לגמרי, ואפילו יש לא מעט שמועות שהקיאקיסט בחר שלא להתאמץ יותר מדי בתחרות הזוגית. קולגנוב עצמו התלונן על התנאים בתחרות, ובמיוחד על העובדה שהקיאק שלו ושל לופן היה הקיאק הזוגי היחיד. לעומת זאת, בתחרות היחידים ל-1,000 מטר, קולגנוב הקדים את רועי ילין בכ-20 שניות.

אז למה קולגנוב לא ישתתף באליפות אירופה בקיאק יחיד? הבעיה היא תקנונית. בתחילת ההכנות דרשו באיגוד הקיאקים מכל חותר להצהיר על איזה מקצה הוא הולך. קולגנוב לא אהב את הדרישה הזאת, אבל נאלץ להצהיר על הקיאק הזוגי.

למרות הפירסומים השונים, לפיהם קולגנוב איבד כל סיכוי להשתתף באולימפיאדת בייג'ינג, מקווים בוועד האולימפי וביחידה לספורט הישגי, לפתור את הבעיה. מנהל היחידה גילי לוסטיג אמר הבוקר לוואלה! ספורט: " היה תקנון ברור של איגוד הקיאקים, שכל אחד יכול להתחרות במקצה אחד וצריך להודיע מראש. קולגנוב קצת התווכח, אבל הוסבר לו שזה התקנון". לפי דבריו של לוסטיג ניתן להבין כי אין סיכוי שהתקנון ישתנה לטובתו של קולגנוב, אולם יש סיכוי שהוא יורשה להשתתף באליפות אירופה בקיאק הזוגי, למרות שלא עמד בקריטריון. "בסופו של דבר נצטרך לחזור לתכנית המקורית, ואני מאוד מקווה שלמרות הכל, נוכל לשלוח גם את קולגנוב ולופן לאליפות אירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully