וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו יריבה עדיפה למכבי?

14.3.2008 / 12:56

אחרי הניצחון במדריד, מכבי תל אביב בעמדה מצוינת למשחקי ההצלבה. אלו יריבות היא תרצה לפגוש ואלו לא? אוהד גרינוולד מנתח

למרות הניצחון הגדול במדריד, חשוב לזכור שמכבי תל אביב טרם הבטיחה את יתרון הביתיות במשחקי רבע הגמר (אם כי כן הבטיחה את העליה לשלב הבא). במקרה של ניצחון על ז'לגיריס קובנה, חניכיו של צביקה שרף ימשיכו לשלב הבא מהמקום הראשון בבית ו', כשיתרון הביתיות בידיהם. במקרה של הפסד ביתי, הם יסיימו בכל מקרה במקום השני, ויפגשו את צסק"א מוסקבה. מי הן היריבות האפשרויות של מכבי בשלב הבא, ואיזו מהן עדיפה? כל התשובות לפניכם.

צסק"א מוסקבה

ביתיות: לא.

איך זה יקרה: מכבי מפסידה בבית לז'לגיריס ויורדת למקום השני בבית. המנצחת במפגש בין אולימפיאקוס לריאל מדריד עולה למקום הראשון.

סיכויים להגיע לפיינל פור: קלושים עד אפסיים.

הסבר: בהתחשב בתהפוכות ובשינויים שעוברות בחודשיים האחרונים קבוצות היורוליג הבכירות, היציבות של סגנית אלופת אירופה נראית ככלי הנשק החשוב ביותר שלה. בזמן שפנאתינייקוס וריאל מדריד קרסו ברגעי האמת, המפלצת של אטורה מסינה נזקקה להמון אופי כדי להילחץ מהמיני-משבר שתקף אותה בתחילת הטופ-16, והבטיחה מוקדם מאוד את מקומה ברבע הגמר. גם העונה בנתה צסק"א סגל עמוק ביוחד, עמוס בכישרון, עם ספסל בלתי נגמר הכולל שמות גדולים כמו תיאו פפאלוקאס, ניקוס זיסיס, ויקטור חריאפה, מרכוס גורי ואחרים, שיכול להרכיב בעצמו קבוצת צמרת. מתיאז' סמודיש, הפורוורד הטוב באירופה בשנתיים האחרונות, חוזר מפציעה שהשביתה אותו ממשחק בחודשים האחרונים. רמונאס שישקאוסקאס נחלץ ממשבר הקליעה שפקד אותו, בעוד שטרייג'אן לנגדון, ג'יי אר הולדן ודיוויד אנדרסן ממשיכים לשמש באנקרים.

על כולם מנצח מסינה, מאמן העל האיטלקי, שממשיך לחדש ולהפתיע, ומנווט את קבוצתו אל עבר הישג נדיר: פיינל פור שישי ברציפות. צסק"א בלתי מנוצחת במוסקבה, וגם כאשר הפלא כמעט והתרחש, במחזור הראשון של השלב הנוכחי מול רומא, הקיצה לפתע אלילת המזל וניתבה את שלשת ההתאבדות של לנגדון לטבעת, מה שהבהיר סופית ליריבות: לא משנה באיזה יום תתפסו את צסק"א, מרוסיה תחזרו מאוכזבים. כרגע, צסק"א שוב נראית כמועמדת הבכירה לזכייה נוספת ביורוליג. אם זה לא היה מפחיד, זה היה מפחיד מאוד.

ברצלונה

ביתיות: כן.

איך זה יקרה: מכבי מנצחת את ז'לגיריס ומבטיחה את המקום הראשון, ברצלונה מנצחת בבית את צסק"א, שכבר הבטיחה את המקום הראשון בבית ז', ומסיימת במקום השני.

סיכויים להגיע לפיינל פור: גבוהים.

הסבר: ברצלונה שוב לא מצליחה להעמיד סגל יציב וממשיכה להתנדנד, בכל המסגרות. הקטאלונים נפרדו לפני כחודש ממאמנם בשנתיים וחצי האחרונות, דושקו איבאנוביץ', כאשר את מקומו תפס עוזרו הצעיר והבלתי מנוסה בעליל, חאבייר פסקאל. אלכס אקר, בו הושקעו סכומי כסף גדולים, רחוק מלממש את ההבטחה; מריו קאסון, מהבולטים שבשחקנים הקבוצה בשלב המוקדם, חזר לסורו בחודשיים האחרונים; פפה סאנצ'ז לא מוצא את מקומו בהיררכיה; ומי שלמעשה מחזיקים את ברצלונה בחיים הם יאקה לאקוביץ' וג'יאנלוקה באזילה הבלתי נגמרים, אם כי גם להם היסטוריה של נפילות קשות בתל אביב. ג'ורדי טריאס ורוג'ר גרימאו משלימים את שורת שחקנים המפתח בברצלונה, שהפסידה ביורוליג שישה מתשעת משחקיה האחרונים, כולל תבוסה במוסקבה.

מאזן החוץ של ברצלונה העונה כולל ארבעה ניצחונות מול שישה הפסדים, וכולם מול הקבוצות החלשות יותר במפעל. בשבועות האחרונים הוכיחה ברצלונה מדוע היא נחשבת ללוזרית הגדולה בכדורסל האירופאי, עם הפסדים במלאגה (62:61) והשבוע ברומא (68:63). זה אולי ייגמר במשחק שלישי בהיכל, אבל לטובת מכבי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אוניקאחה מלאגה

ביתיות: כן.

איך זה יקרה: מכבי מנצחת את ז'לגיריס ושומרת על המקום הראשון בבית ו', ברצלונה מפסידה לצסק"א, מלאגה מנצחת בבית את רומא.

סיכויים להגיע לפיינל פור: גבוהים.

הסבר: מכבי ומלאגה מכירות היטב, לאחר שנפגשו פעמיים בשלב המוקדם. את המשחק הראשון, בתקופתו של עודד קטש, ניצחו הספרדים בקלילות, עם 70:93 כואב. בתל אביב הירוקים לא היוו יריב, והובסו 87:68. גם העונה בנה סרג'יו סקאריולו סגל שמורכב ברובו מפועלים שחורים, וקיבץ שחקנים מכל קצוות תבל: סרביה, ספרד, קרואטיה, פולין, צ'כיה, סנגל, ברזיל, בוסניה, פורטו-ריקו וארה"ב. כור ההיתוך של המאמן עשה את העבודה ומלאגה העפילה לטופ-16 מקבוצת האיכות השנייה, בדומה למכבי, אם כי בשלב הנוכחי, לצד ניצחונות בית דחוקים על צסק"א (67:72) וברצלונה (61:62), כשלה מלאגה בכל משחקי החוץ, לרבות הפסד צורב ברוסיה.

12 שחקנים זוכים מסקאריולו לממוצע דקות דו-ספרתי ביורוליג, החל ממלווין סאנדרס (15:00) ועד ליירי וולש (27:00). מרכוס הייסליפ ממשיך לשלוט ברחבות, אולם פרט לו ולקרלוס קאבזס אין למלאגה שחקן נוסף שקולע ביורוליג מעל 10 נקודות בממוצע. כוחה של מלאגה בקו הפנים האיכותי והמאסיבי – פרט להייסליפ החתולי, גם דניאל סנטיאגו, בוניפאס נ'דונג והרמן גבריאל רואים לא מעט פארקט ובדרך כלל עושים את העבודה. מכבי אולי לא תנצח בספרד, אבל חייבת לנצל מול מלאגה את הביתיות ולנצח פעמיים בהיכל, בדרך למדריד.

לוטומאטיקה רומא

ביתיות: כן.

איך זה יקרה: מכבי מנצחת את ז'לגיריס ומסיימת ראשונה, ברצלונה מפסידה לצסק"א, רומא מנצחת בחוץ את מלאגה. טיפ קטן: אל תהמרו על הסצנריו הזה, אף שהוא אפשרי.

סיכויים להגיע לפיינל פור: גבוהים מאוד.

הסבר: הסטטיסטיקה אומרת שרומא היא אחת הקבוצות החלשות בטופ-16, ובמקרה הזה היא בהחלט לא מרמה. את השלב המוקדם סיימה רומא במאזן שלילי (8:6) והשתחלה להגרלת השלב הנוכחי רק ברגע האחרון. לפני כחודש היא כמעט והדהימה את אירופה, כשהייתה מרחק שניות מסנסציה אדירה במוסקבה, אולם סדרה של שגיאות ברגעי הסיום ושלשה גדולה של לנגדון השיבה את הסדר על כנו.

קבוצתו של יסמין רפשה ניצחה העונה רק פעמיים מחוץ לאיטליה, ובדרך כלל חזרה הביתה מוכה וחבולה. רואן, פנרבחצ'ה-אולקר ואחרות לא התקשו לנצח בביתן את רומא, שנסמכת על ארבעה שחקני מפתח וצוות מסייע בלתי מוכשר בעליל. דיוויד הוקינס, רוקו לני-אוקיץ' וג'ון סטפנסון האיסלנדי, שהגיע לקבוצה במהלך העונה שעברה, נותנים את הטון בקו האחורי, בעוד שארזם לורבק, גיבורו של תיק לורבק שהכה גלים אשתקד באיטליה, משתדל להחזיק את הקו הקדמי. רומא עברה העונה מספר זעזועים מקצועיים, שחררה והחתימה לא מעט שחקנים, וכרגע מחזיקה בסגל הכולל עשרה שחקנים כשירים בלבד. העפלה תיחשב להישג אדיר עבור האיטלקים, ושם, מול מכבי, ריאל או אולימפיאקוס, עם ביתיות או בלעדיה, זה ייגמר – כנראה שבשני משחקים בלבד.

פיינל פור? ביום בהיר רואים את הגמר

תוצאות המחזור האחרון קבעו מספר דברים נוספים. צסק"א מוסקבה, כידוע, הבטיחה את מקומה בראשות בית ז'. גם טאו ויטוריה, היחידה שטרם הפסידה בטופ-16, תסיים ראשונה בבית ה'. בית ד' הוא המעניין מכולם: סיינה יכולה הייתה להבטיח אמש את המקום הראשון עם ניצחון באתונה, אלא שפאו נשארה בחיים לאחר דרמה גדולה וניצחה 76:77. בכל מקרה, ניצחון ביתי של סיינה בשבוע הבא על אפס פילזן החבולה, שסיימה את דרכה במפעל, יסדר לה את ראשות הבית.

כפי המסתמן, בשלב הבא יתקיימו שתי סדרות רבע גמר שעשויות להאפיל על הפיינל פור: טאו ויטוריה, עם יתרון הביתיות, צפויה לפגוש את פנאתינייקוס או פרטיזן בלגרד (שיאבקו בשבוע הבא בסרביה על הכרטיס לרבע הגמר), וצסק"א את המנצחת בין ריאל מדריד לאולימפיאקוס (בהנחה ומכבי תנצח בבית את ז'לגיריס). מכבי, כאמור, תפגוש ככל הנראה את מלאגה או ברצלונה, בעוד שניצחון נוסף יזכה את סיינה ביריבה נוחה יחסית – ריטאס וילנה או פנרבחצ'ה-אולקר.

גם השיבוצים בפיינל פור ברורים וידועים כבר כעת: המנצחת בקרב בין טאו לפנאתינייקוס או פרטיזן תפגוש את המנצחת בסדרת הגמר בה תיקח חלק צסק"א. המנצחת בסדרה בה תיקח חלק מכבי (במקרה ואכן תסיים ראשונה בבית ו') תפגוש את המנצחת בין סיינה (אם לא תפסיד לפילזן) לפנרבחצ'ה-אולקר או ריטאס וילנה. משמע, ניצחון של מכבי בשבוע הבא, ולא רק הפיינל פור יראה באופק: גם משחק הגמר.

ohadgreenwald@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully