וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבירם משנה אווירה

אסף שקד

14.3.2008 / 11:12

הכושר המצוין שמפגין ברוכיאן בחודשים האחרונים, כששיאו בשער המרהיב שכבש בנצרת, הוכיח לראשי בית"ר כי משהו מתחיל לנבוט באחיינו של אורי מלמיליאן

למרות שהוא כבר חתום אצלה, בבית"ר ירושלים עובדים על חוזה ארוך טווח, כנראה לארבע שנים, עבור אבירם ברוכיאן. המסר מכך ברור: הכושר המצוין שמפגין ברוכיאן בחודשים האחרונים, כששיאו בשער המרהיב שכבש בנצרת, הוכיח לראשי הקבוצה כי משהו מתחיל לנבוט באחיינו של אורי מלמיליאן: יציבות, תכליתיות, נשכנות. יכולת הרי תמיד היתה לו. בחודשים האחרונים, מרגישים בקבוצה, צצים להן התוספות שרבים חיכו להן. "אבירם השתנה מאוד השנה והתחיל לקחת אחריות", מספר יואב זיו, מגן האלופה. "הוא התחיל להפיק מעצמו את המקסימום, זה בא לידי ביטוי ביותר כניסות לרחבה וכמובן בעובדה שהוא עושה הרבה יותר הגנה. אלו דברים של אחריות ומנהיגות".

גם לאיציק קורנפיין, מנכ"ל הקבוצה, הפריצה שברוכיאן החל מאמצע העונה, אז הפך לשחקן הרכב, באה די בהפתעה. המהפך המתהווה הזה הזכיר לקורנפיין כיצד ברוכיאן נהג בצעירותו להסתודד באימונים עם הצעירים מאור מליקסון וברק יצחקי, והסביר לאנשים שעמדו סביבו כי דווקא העזיבה של חבריו הישנים, כל אחד וגורלו השונה, פתחה לקשר בית"ר את הראש. משהו בסגנון של: כולם הלכו, רק אני נשארתי, זה הזמן שלי לעשות משהו עם עצמי, אחרת... ובאמת, מאז שיצחקי עזב את העמדה בקו ימין, נכנס אליה לאט לאט ברוכיאן. היום כבר יש לו 5 שערים ושלושה בישולים, ללא ספק מספרים של שחקן מתבגר.

ההארה של ברוכיאן

ברוכיאן יחגוג השבוע 23, משמע הוא עדיין רחוק מהשיא, אבל בקיץ האחרון הוא היה קרוב מאוד לתחתית. הקשר שתואר במחברות של לואיס פרננדז כ"ברוכיאן ועוד 10", נקבר תחת מסעו הסיזיפי של יוסי מזרחי לאליפות. מזרחי לא האמין ששחקנים צעירים יוכלו לעמוד בלחץ, וכך ברוכיאן הגיע לאליפות אירופה עם הנבחרת הצעירה בכושר בינוני למדי. שם פגש ברוכיאן מאמן לחוץ אחר, גיא לוי, ונפל לפרשת מטופשת על משחקי קלפים. ברוכיאן ניסה להגן על חבריו בשידור ישיר בערוץ הספורט ולהכחיש את המקרה, אבל אלו בחרו להודות בשאר כלי התקשורת ולשרוף את אמינותו ואת שארית מצב רוחו. ברוכיאן בחר להחרים את התקשורת, לשתוק ולעבוד. בדיעבד, טוענים בבית"ר, הסטירה שהוא קיבל העירה אותו. אולי גם קצת ביגרה אותו.

עמית בן שושן, אחד מחבריו הטובים של ברוכיאן הן בנבחרת והן בבית"ר ירושלים, מספר: "התקשורת התנהגה באבירם בצורה לא הוגנת. הוא נפגע מאוד מכל הקטע של הנבחרת האולימפית, שהוא הקריב למען כל השחקנים ויצא לתקשורת במטרה להגן על חברים שלו. המעשה היה אצילי מאוד, אבל בסופו של דבר הוא ספג את כל האש".

ברוכיאן התחיל לקבל החלטות חשובות, והראשונה שבהן לעבוד על הגוף שלו. באליפות אירופה הוא נתקל בשחקנים פחות מוכשרים ממנו, אבל יותר חסונים – בעיה שהעיקה מאוד על קשרים מהסגנון שלו, הסגנון של פעם. הסגנון שנדחק לטובת הפיזיות והאתלטיות. יוסי מזרחי, למשל, סבר שברוכיאן לא מסוגל לחלץ כדור, ולכן הימר על מילובאן מירוסביץ', שהיום בכלל משחק בארגנטינה. מאמן הכושר, דרור שמשון, המליץ על איש מקצוע בשם רוני הלל, וזה החל לעבוד עם ברוכיאן באופן אישי. התוצאה ניכרת לאט לאט בשטח. ברוכיאן נכנס ליותר קרבות מגע, מחלץ יותר כדורים, ומשתמש יותר טוב בגוף שלו גם בחלק ההתקפי.

דוד אמסלם: "ברגע שאבירם התחיל לעבוד בחדר כושר, הוא נהפך לשחקן הרבה יותר פיזי. זה גם בא לידי ביטוי בצורת המשחק שלו, בפעולות ההגנתיות שהוא מבצע ביחס לשנים הקודמות והכי חשוב, הוא נהפך לשחקן הרבה יותר תכליתי – מבשל יותר, מבקיע יותר ומבצע פעולות הגנתיות רבות יותר".

"עד היום אבירם היה שחקן טוב מאוד, והשנה הוא החליט להיות מצוין", מספר עמית בן שושן. "אבירם לקח את עצמו בידיים. הוא נהיה יותר פיזי, והביא לידי ביטוי את היכולות שהיו מעט חבויות עד עכשיו. לא היה לי ספק שהפריצה תגיע. אבירם הרבה זמן בבית"ר, והשנה נותנים לו יותר קרדיט וזה מאפשר לו להוכיח את היכולת שלו. הוא גם לא מפסיד אימונים בחדר כושר, לוקח הכל ברצינות, זה שינוי גדול שהוא עובר".

"ההבנה של ברוכיאן שהוא צריך לעבוד על הפיזיות שלו, מלמדת על חשיבה יותר בוגרת", אומר גורם בצוות המקצועי של האלופה. "הוא פיתח את השרירים שלו וכתוצאה מכך גם נפטר מהפחדנות שהייתה לו על הדשא. היום הוא משחק עם המון ביטחון, ולא מפחד להיכנס לתיקולים עם שחקני היריב. אם פעם הוא היה חושב פעמיים, היום יש לו את כל הביטחון שבעולם בגלל הכוח הפיזי שצבר".

העצות של עידן טל

לתובנות החשובות של ברוכיאן נוספו גם שני תנאים חשובים. תחילה, תיק האליפות מאחוריו. בית"ר, העונה, הרבה יותר רגועה, הרבה יותר בטוחה בעצמה, משופעת בשחקני מצוינים ורגועים שנותנים לו השקט. לא הכל נופל עליו, ושנית, כמובן, המאמן החדש יצחק שום. אי אפשר להצליח בלי הגב מהמאמן. לשום יש שם של מרים שחקנים מהקרשים, היו לו כמה הצלחות נאות בעבר, בעיקר כשמדובר בשחקנים יצירתיים. שום נותן חופש. אמנם בתחילת העונה הוא לא נתן לברוכיאן הרכב, אבל בחודשים האחרונים הוא התחיל להבין שלזכות באליפות רק עם כוכבים, מבלי לטפח שחקנים אחרים, זה לא מספיק.

"השנה אבירם מקבל קרדיט גדול יותר מהמאמן וזה גורם באופן טבעי לביטחון שלו לעלות", אומר יואב זיו. "בשנים הקודמות הוא היה עולה לכמה משחקים ואז היה יורד לספסל. זה הקשה עליו להראות את הכישרון האדיר שלו". "הביטחון שהוא מקבל מהמאמן מאפשר לו לבוא לידי ביטוי", ממשיך דוד אמסלם. "אני גם חושב שהזכייה באליפות בעונה שעברה עזרה לו מאוד, ונתנה לו המון ביטחון ואנרגיות. כשאתה זוכה בתארים הרעב שלך נהיה גדול יותר וכך גם הביטחון והיכולת".

בבית"ר כבר תופרים חליפות לשינוי שעבר ברוכיאן. אפילו חליפות של מנהיג, תכונה שלא בטוח קיימת בקשר המחונן שלה. "לא להאמין כמה אבירם רוצה פתאום להצליח, הוא כל הזמן רוצה ללמוד, שואל עוד ועוד שאלות, מתעניין, רוצה להשתפר. הגישה שלו נכונה", אמר השבוע עידן טל בשיחה חברית עם אחד מחבריו, בסיום המשחק בנצרת. לא רק טל סבור כך, וגורמים בהנהלה רותמים את העניין גם לעתיד. "אבירם יודע להתמודד יפה מאוד עם לחץ העונה", מספר גורם בצוות המקצועי של הקבוצה. "היו משחקים השנה שבהם הקבוצה הייתה צריכה מישהו שינהיג אותה ואבירם לא פחד לקחת את זה על עצמו. מנהיגות לא מקבלים ולכן יכול להיות שאבירם היה צריך לחכות עד העונה בשביל להבין את זה. בוא נגיד שעד עכשיו הוא לא מימש אפילו 60% מהיכולת שלו".

ההחלטה של שום

גם דוד אמסלם אומר "שלפי דעתי תוך עונה-שתיים ברוכיאן צריך להיות המנהיג בבית"ר ירושלים", אבל המבחן האמיתי של המהפך יגיע בקיץ. למעשה, באביב. אז בית"ר תצטרך להחליט האם בעמדה שלו היא הולכת להביא זר ברמה גבוהה בתקווה שהוא יעלה אותו לליגת האלופות, או באמת להמשיך לבנות את ברוכיאן. התשובות לכך נמצאות אצל שום, שעדיין לא אמר האם הוא מתכוון להביא זר שינגוס בדקות המשחק של ברוכיאן ויגיע במקומו של ג'וניור ויסה, שאמור לעזוב.

בכל מקרה, בהנהלת בית"ר מתעקשים כי העתיד הוא ברוכיאן, השחקן הכי ותיק בקבוצה אחרי דוד אמסלם. אם, כמובן, הוא רק ימשיך להבין זאת, כפי שעשה בחודשים האחרונים. "אם ברוכיאן לא יהפוך למנהיג שלנו בשנים הקרובות זה יהיה פשוט פשע", אומר גורם בכיר בבית"ר. "הוא הפך העונה לשחקן הדומיננטי ביותר בשורות הקבוצה והכוונה היא לבנות עליו את הקבוצה בשנים הבאות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully