וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: הנסיכים מווילס מחפשים כתר

שחר מור

13.3.2008 / 23:13

לשחקניו של וורן גאטלנד סיכוי טוב לזכות בשש האומות, אם לא יפסידו לצרפת מעל 20 הפרש. ווילקינסון הודח מההרכב לקראת אירלנד

זהו זה. אליפות שש האומות הגיעה לסיבוב האחרון, וההגרלה סידרה לנו את האירועים כך שהמשחק האחרון הוא בעצם משחק גמר. והמשחק הזה ייערך בקארדיף בשבת ב-19:00, כשווילס תארח את צרפת.

ווילס מובילה את הטבלה, משחקת בבית ומפתיעה אפילו את עצמה בכושר שלה. הוולשים אמנם יכולים להרשות לעצמם להפסיד בהפרש של פחות מ-20 נקודות, אבל עדיין מאד רוצים לזכות גם בגראנד סלאם ולהישאר בלתי מנוצחים העונה. לקראת המשחק הם ביצעו רק שני חילופים, כשבעמדת ה"הוקר" ישחק היו בנט במקום מת'יו ריס, וג'יימס הוק יפתח בחולצה מספר 10 במקום סטיבן ג'ונס, בצעד שמראה על הכוונות ההתקפיות של המאמן גאטלנד.

צרפת אמנם ניצחה את אחד המשחקים הגדולים בהיסטוריה שלה באיצטדיון המילניום (רבע גמר גביע העולם נגד האול בלאקס), אבל תצטרך לנצח בלפחות 20 נקודות כדי להניף את הגביע. המאמן ליוורמונט הוכיח שעד עכשיו הוא הרשה לעצמו קצת לזלזל ולנסות שחקנים צעירים. לקראת המשחק הוא החזיר להרכב את ז'אן בפטיסט אליסלד, דויד סקלה, וינסנט קלרק, דמיאן טראייל, ג'וליאן בונייר וטיירי דוזטואה המנוסים.

תחזית: מה שבטוח, יהיה משחק טוב. שתי הקבוצות אוהבות לרוץ ולשחק משחק מהיר ויפה מה שיהיה טוב לצופים. שתי הקבוצות גם נמצאות בכושר טוב והמשחק יהיה תחרותי וצמוד. בשורה התחתונה, קשה לראות את הצרפתים מנצחים ביותר מ-20 נקודות. ווילס אולי לא תיקח את הגראנד סלאם אבל כן את הגביע.

איטליה – סקוטלנד (שבת 15:00)

המשחק על "כפית העץ" (המקום האחרון בטבלה). סקוטלנד המלאה בהתלהבות אחרי הניצחון המפתיע באנגליה תנסה להפוך את התוצאה משנה שעברה, אז איטליה ניצחה בסקוטלנד.

איטליה מגיעה למשחק בלי ניצחון השנה, והמאמן ניק מאלט, שעוד לא ניצח מאז שנכנס לתפקיד, חייב להציג משהו. האיטלקים עד עכשיו (חוץ מבמחצית השניה נגד וויילס) שיחקו טוב והיו קרובים לניצחון, אבל לא הצליחו לחצות את קו הסיום. איטליה תעלה למשחק באותו הרכב שהפסיד לצרפת בסטאד דה פראנס בשבוע שעבר. מאלט רוצה להראות שהוא מאמין בשחקנים שלו ולא מחליף שחקנים על סמך הופעה אחת לא טובה.

סקוטלנד גם היא לא עושה הרבה שינויים, והשניים היחידים הם בעקבות פציעות. בעמדת ה"הוקר" ישחק פרגוס תומסון, שמחליף את רוס פורד הפצוע, את מקומו על הספסל יתפוס סקוט לוסון מקבוצת סייל. סיימון דניאלי יחליפ את ה"ווינג" הפצוע רורי לאמונט, שסובל משבר בעצמות הפנים בעקבות ההתנגשות בינו לבין איאן בולשואו בשבוע שעבר. מעבר לשינויים האלה, המאמן היידן מראה שוב את הביטחון שלו בשחקנים שניצחו את אנגליה.

תחזית: זה יהיה שידור חוזר של הקרב על רבע גמר גביע העולם, משחק מאד דומה לזה שראינו לפני שבוע בין אנגליה לסקוטלנד. קרב פורוורדס איטי ומסודר, שלמרות היכולת הגבוהה של האיטלקים בחלק זה של המשחק, אין להם מתחרה לדיוק של כריס פטרסון בבעיטות העונשין. קשה לראות את האיטלקים מנצחים ביותר מ-5 נקודות כדי לעבור את סקוטלנד בטבלה.

אנגליה – אירלנד (שבת 17:00)

אנגליה עדיין לא התאוששה מההפסד הצורב לסקוטלנד בסיבוב הקודם, וכבר מגיעה אליה אירלנד. המשחק הזה לא משנה כלום לתוצאה הסופית של האליפות, היות ששתי הקבוצות כבר מחוץ למרוץ, אבל עדיין רוב הכותרות מתיחסות דווקא אליו. הסיבה לרעש היא השינוי היחיד בהרכב של אנגליה, דני סיפריאני במקום ג'וני ווילקינסון!

ווילקינסון אמנם שיחק את אחד המשחקים הגרועים בחייו נגד סקוטלנד לפני שבוע, אבל עוד לא נמצא פרשן אחד שהבין את ההחלטה הזאת של המאמן האנגלי אשטון. דני סיפריאני הוצא מחוץ להרכב של אנגליה בשבוע שעבר בעקבות ביקור במועדון לילה לונדוני ותגובה חסרת פרופורציה של אשטון. הוא היה אמור לשחק בעמדה מספר 15 בשבוע שעבר ועכשיו קודם לעמדה מספר 10 שבה הוא אמנם משחק בליגה, אבל עדיין זה נראה שינוי מוזר. לווילקינסון זוהי הפעם הראשונה בה הוא כשיר ולא פותח משחק מאז שהצטרף לנבחרת. אשטון כמובן מלא בהסברים לשינוי המוזר הזה ביחס לסיפריאני, ולנו נשאר רק לקוות שהוא באמת יביא את הברק שכל כך חסר לאנגליה כמו שהוא עושה בקבוצתו וואספס.

השינוי המשמעותי ביותר בנבחרת אירלנד הוא המעבר של סרט הקפטן מבריאן או'דריסקול הפצוע אל זרועו של רונאן או'גארה. או'גארה היה אחד השחקנים הבולטים של אירלנד בטורניר השנה והשבוע הוא יוביל את נבחרתו בפעם הראשונה. מעבר לכך, השינוי היחיד בהרכב הוא חזרתו של ג'ורדן מרפי לעמדת ה"פול באק" מה שגרר סידור מחדש של הקו האחורי כאשר בגדול כולם זזו עמדה אחת פנימה כדי לסגור את החור שגרמה הפציעה של או'דריסקול.

תחזית: קשה לקבוע מי תצא וידה על העליונה במפגש הזה. למרות שהאירים הצליחו בטוויקנהם בשנים האחרונות, יש הרגשה שאנגליה היא הקבוצה הטובה יותר עם או בלי ווילקינסון. האנגלים, כמו אנגלים, ישחקו ראגבי של 10 אנשים כך שאירלנד לא תראה הרבה כדור וגם היכולת של סיפריאני לא ממש תבוא לידי ביטוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully