וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרף: "אחד הניצחונות הגדולים בקריירה"

צביקה שרף היה מאושר אחרי הניצחון הענק של מכבי ת"א על ריאל במדריד ואמר לוואלה! ספורט: "זה היה מצב של לחיות או למות. כל השבוע האמנתי שנעשה את זה". שארפ: "אחד המשחקים הגדולים בהם לקחתי חלק". הספרדים עדיין מנסים לעכל

"זה היה עבורנו משחק של לחיות או למות", אמר לוואלה! ספורט מאמן מכבי תל אביב, צביקה שרף, לאחר הניצחון הגדול במדריד (100:103 אחרי הארכה), שהבטיח לקבוצתו את הכרטיס לרבע גמר היורוליג. "אין ספק שזה היה ניצחון גדול נגד קבוצה טובה ומוכחת. כולם ידעו מה המשמעות של המשחק הזה. שיחקנו הערב עם הרבה לחימה, חוכמה, רצון ויכולת של כל השחקנים. כולם ביצעו את התוכנית הטקטית ברמה הגבוהה ביותר. חזרנו ממצב מאוד קשה, עם כל מה שקרה לנו בשבוע שעבר, ולא התעלמנו מזה. אנחנו שמחים מאוד, אבל צריכים להיות מאוד מרוכזים וחדים ולהגיע למשחק בשבוע הבא מול ז'לגיריס בכושר טוב, כי שם באמת שאסור לנו לעשות יותר שגיאות.

"כל השבוע האמנתי שאנחנו הולכים לעשות את זה", המשיך שרף ואמר. "הפחתתי השבוע בכמות הדיבורים, הורדתי את מספר הראיונות, אבל לשחקנים ולאנשים סביבי אמרתי שאנחנו הולכים לנצח. ניסיתי להכניס להם את זה טוב-טוב לראש. בשבוע שעבר מול אולימפיאקוס עשינו שגיאה גדולה. יכולנו לשלם עליה ביוקר, ולכן ידענו שאין לנו ברירה אלא לנצח את המשחקים שנותרו. אם היינו מפסידים גם הערב היינו בבעיה גדולה, אבל הניצחון הזה גדול, גדול מאוד, והבונוס הוא שהמשחק הזה החזיר לנו את הסיכוי לסיים במקום הראשון".

למה בחרת דווקא הערב לערוך זעזוע מקצועי ולבצע שלושה שינויים בחמישייה (וויל ביינום במקום יותם הלפרין, עומרי כספי במקום דיוויד בלות'נטאל, ניקולה וויצ'יץ' במקום אסטבן באטיסטה)?

"היו כל מיני שיקולים שונים. כמו שאומרים, זה מצב קלאסי של צל"ש או טר"ש. בכל מקרה, אני מעדיף לשמור את השיקולים לעצמי, כי יכול להיות שאצטרך להשתמש בזה עוד כמה פעמים נוספות העונה".

מי שהשאיר אתכם בחיים לקראת הסיום היה דווקא הלפרין. הופתעת?

"בשבועות האחרונים, ולמעשה מאז משחק החוץ בקובנה, יותם נכנס למשברון קטן, אבל הערב הוא עשה את זה בגדול. היכולת שלו גם חסרה לנו בשבוע שעבר מול אולימפיאקוס. גם ניקולה היה גדול, למרות ששיחק על רגל אחת. עם כל המגבלות שיש, לא הפסקנו לרגע להאמין. הלכנו על רוטציה רחבה וכל שחקן עלה ונתן כל מה שיכל. טרנס מוריס שיחק הערב 38 דקות אבל הוא היה יכול לשחק עוד שתי הארכות. טוב, הפעם הוא צבר רק 31 נקודות מדד".

אתה מסכים שמדובר באחד הניצחונות הגדולים ביותר שלך כמאמן מכבי?

"בהחלט כן, אבל יש לי עוד הרבה לתת. לא אפסיק לנצח. גם אחרי ההפסד בשבוע שעבר קיבלתי עשרות הודעות SMS מכל ארגוני האוהדים, שאמרו לי שהם עומדים מאחורי. אני מקווה שהם ימשיכו לעמוד מאחורינו גם ביום חמישי הבא, כי עדיין לא סיימנו את העבודה".

"היה משחק קשה ומאוד אינטנסיבי, עד השניות האחרונות", הוסיף טרנס מוריס (23 נקודות, 13 ריבאונדים, 2 חסימות). "אני שמח שהצלחתי לשחק טוב לאורך כל המשחק, אבל הכי חשוב זה שעזרתי לקבוצה. עכשיו אנחנו מגיעים למשחק האחרון בטופ-16 עם סיכוי גבוה לסיים במקום הראשון, אפילו שאולימפיאקוס ניצחה את ז'לגיריס ואיזנה את הבית. ניצחנו הערב את אחת הקבוצות הטובות באירופה".

דרק שארפ סיכם ואמר כי "זה היה משחק גדול שהוכרע דרך זריקות גדולות. היינו חזקים מנטאלית. אני חושב שמדובר באחד המשחקים הטובים ביותר שלקחתי בהם חלק".

"הניצחון כבר היה בידיים שלנו"

אנשי ריאל מדריד התקשו לעכל את ההפסד, שסיים עבורם רצף של 21 ניצחונות ביתיים באירופה. ניצחון נוסף היה מקרב אותם מרחק נגיעה מהמקום הראשון, שמוביל לרבע הגמר עם יתרון ביתיות, אלא שכעת – הפסד בשבוע הבא ביוון, ומארחת הפיינל פור תישאר מחוץ לשמונה הגדולות. "היה משחק קשה, עם סיום מותח ומאוזן", סיפר המאמן המפסיד, חואן פלאזה. "מכבי קלעה את כל הזריקות הגדולות ברגעי הסיום, אבל גם צריך לומר שהם ניצחו בגלל השגיאות שלנו בדקות המכריעות. אני רוצה לברך את מכבי על הניצחון הזה, כמו גם את השחקנים שלי על העבודה הקשה שהם נתנו הערב. המשחק הזה יכול ללמד אותנו הרבה דברים. למרות שכולנו עצובים, יש לי את כל הביטחון בקבוצה הזאת לקראת המשחק מול אולימפיאקוס".

אקסל הרוול, שבלט בשורות הספרדים עם דאבל-דאבל של 20 נקודות ו-11 ריבאונדים, הכה בסיום על חטא. "הניצחון כבר היה לנו בידיים. עשינו כמה טעויות בדקות האחרונות, בעוד שמכבי שיחקה טוב. הניסיון הגדול שלהם היווה מפתח חשוב. עכשיו נצטרך לנצח את אולימפיאקוס, שהיא קבוצה מצוינת. נהיה חייבים לשחק כמו במשחק מול ז'לגיריס, ולהראות שאנחנו באמת רוצים להיות בשלב הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully