וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר לשחקני חיפה: "תחזירו על התנאים שאתם מקבלים פה"

יעקב שחר דרש משחקני מכבי חיפה ניצחון בשמינית גמר הגביע מול מכבי נתניה, שמעולם לא ניצחה את הירוקים בגביע המדינה בעבר

במכבי חיפה לא מאמינים בסטטיסטיקה, אבל הנתונים הסטטיסטיים לקראת המפגש בהחלט מותירים מקום לאופטימיות לקראת המפגש מחר (רביעי, 20:15) מול מכבי נתניה. מתברר כי בכל שבעת המפגשים בגביע בין נתניה לחיפה, מאז קום המדינה, חיפה ניצחה. בכל שבעת המפגשים גם התערר מעמדו של מאמן חיפה, וגם הפעם רוני לוי הודיע על סיום תפקידו בתום העונה לפני המשחק בנתניה. מאזן השערים במפגשים היה מדהים, 3:20 לחיפה.

לפי הנתונים, שאותם היה אפשר למצוא באתר הבית של הקבוצה, בעונת 1956/57 פוטר מאמן חיפה, אלי פוקס ואת מקומו תפס ההונגרי, אנדריי קיש. חיפה ניצחה אז את נתניה בתוצאה 1:4. בעונת 1959/60 אימנו בחיפה, כחלק מפשרה מסוימת, אריה קוך ודוד פרקש. חיפה ניצחה את מכבי נתניה 0:1. בעונת 1961/62 הודח מאמנה הסקוטי של חיפה, אלכס פורבס (התנהגות בלתי הולמת) ואת מקומו תפס אוטו שלפנברג. חיפה ניצחה את נתניה 1:3. בעונת 1990/91 חיפה הפסידה פעמיים לחיפה בתוצאה זהה (1:0) ואת חיפה אימן שלמה שרף. האחרון עזב את הנבחרת האולימפית לטובת חיפה.

בעונת 1997/98 חיפה הביסה את מכבי נתניה 0:5 ובמהלך העונה פוטר גיורא שפיגל. את מקומו תפס דניאל בריילובסקי. בעונת 2001/02 הודיע המאמן אברהם גרנט שהוא עוזב לטובת אימון הנבחרת. חיפה הביסה באותה עונה את נתניה 1:5. מתוך שבעת הניצחונות הללו, בארבע עונות חיפה הגיעה לגמר הגביע. שלוש פעמים היא ניצחה. בחיפה בהחלט יכולים להיות גאים בנתונים הללו.

על הדשא, הנשיא יעקב שחר ביקר היום באימון הקבוצה, טרם יציאתה למלון דן בקיסריה, שם היא מתכוננת למשחק מול נתניה. שחר אמר לשחקנים: "אני מצפה שתעלו שלב ותתנו הכול. אל תשכחו עבור איזה מועדון אתם משחקים. אז הגיע הזמן שתחזירו על כל התנאים הטובים שאתם מקבלים פה. יש לכם צ'אנס להציל את העונה הזאת". שחקנים בחיפה אמרו: "נהיה חייבים לתת הכל בשביל רוני לוי. הוא עשה בשבילנו שלוש שנים, ניתן לו בחזרה את הגביע, הוא יעזוב אבל יקבל את הכבוד שמגיע לו".

הרכב משוער: ניר דוידוביץ'; אייל משומר (עומרי אפק), אלון חרזי, דייגו קרוסה, פיטר מסיללה; רנה לימה, בירם כיאל, עומרי אפק (ליאור רפאלוב), ג'ובאני רוסו, יניב קטן; ת'מבינקוסי פאנטיני (רנאטו).

בנתניה עדיין לא מתעסקים בסוגיית המאמן

אם יש משהו שהכי מטריד את ראובן עטר ואנשי צוותו ערב המשחק הכי חשוב של מכבי נתניה העונה, היא העובדה שלראשונה אחרי הרבה מאוד שנים נתניה ניצחה העונה פעמיים בליגה את מכבי חיפה. "אין מה לעשות, כולנו מכירים את הראש של השחקן הישראלי". מסביר גורם בקבוצה. "צריך לעבוד קשה בעיקר בקטע התודעתי אצל השחקנים שמחר זה סרט אחר לגמרי ולא ניתן יהיה לתקן. אם חלילה נפסיד והמשימה של ראובן היא להחליף אצל השחקנים את הדיסקט ולהביא אותם מוכנים ודרוכים למשחק".

לפני האימון ערך עטר אספה טקטית מסכמת במהלכה ראו גם היום השחקנים קטעי וידאו מנצחונה של מכבי חיפה בסיבוב הקודם של הגביע על מכבי פתח תקוה. עטר שב ודרש מהשחקנים: "בשבועות האחרונים איבדנו את כח ההרתעה והיריבות לא התקשו להתמודד מולנו. אנחנו חייבים לחזור ולשחק עם אותם אלמנטים שהביאו אותנו להיות מתחילת העונה במקום השני". שחקנים בקבוצה אומרים הערב: "אנחנו יודעים עד כמה חשוב המשחק מחר לראובן, לאוהדים ולמועדון ומחר נצטרך לעלות למגרש נחושים על מנת לנצח את המשחק ולא לאכזב אף אחד".

על פי האימון המסכם נראה שאצל עטר נפלה ההחלטה לפתוח עם החלוץ הקמרוני פרנסיס קיויו, שחוזר מפציעה שהשביתה אותו בשבועיים האחרונים. קיויו יפתח בחוד של נתניה בצוותא עם איתי שכטר ואוקוצ'ה, כשהאחרון, שאיבד את מקומו בהרכב בשבת האחרונה, עדיין לא הבטיח את מקומו בהרכב מחר וסיכוי טוב שדלה ימפולסקי יפתח במקומו. בקישור חוזר אלמוג כהן להרכב, לאחר שלא שיחק בשבת האחרונה בשל כרטיסים צהובים. לצידו בקישור יפתחו טל מעבי והקולומביאני חורחה לופז קאבז'רו.

כ-1,500 כרטיסים נמכרו עד הערב בנתניה וכ-900 כרטיסים נמכרו בחיפה. בנתניה מעריכים שעד מועד שריקת הפתיחה האיצטדיון יהיה מלא. כוחות המשטרה ואנשי האבטחה יהיו פרוסים סביב לאיצטדיון כבר משעות הצהרים המוקדמות והרחובות המובילים לאיצטדיון יהיו חסומים.

לנוכח גל הספקולציות והספינים סביב המשך עבודתו של עטר בקבוצה אומר גורם בכיר במועדון: "ערב משחק כל כך חשוב מחר ומפגש נוסף ביום ראשון מול מכבי חיפה שהוא לא פחות חשוב, עבורנו בליגה אנחנו כלל לא עוסקים בנושא וזה גם לא הוגן כלפי ראובן שהוא האדם שהכי נפגע מהעניין. כולם יצטרכו להמתין בסבלנות להחלטה של דניאל וחבל לעסוק במועמדים שמחפשים לעצמם סידור עבודה לעונה הבאה".

ההרכב המשוער: לירן שטראובר, דדי בן דיין, אבי סטרול, לואיס מרין, קלמי סבן, אלמוג כהן, טל מעבי, חורחה קאבז'ארו (יחיאל צגאי), איתי שכטר, פרנסיס קיויו, אוקצה (דלה ימפולסקי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully