וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות תהיו יצירתיים

שמעון שלז

11.3.2008 / 11:53

שמעון שלז בועט בננה שפיץ להצעת החוק החדשה נגד אוהדי כדורגל: אל תכניסו אף אחד לכלא, יש מספיק דרכים מעניינות לטפל בפורעים

נו, אז וועדת החינוך הגישה הצעת חוק לקריאה ראשונה. שנתיים מאסר למכניסי חזיזים וקוראי נהמות באיצטדיוני הכדורגל, ושכחתי - גם המתפרצים למגרשים יקבלו שנה "בהילטון", כלא רמלה בשבילכם. נו, באמת, ביג דיל.

קשה לי להבין את מקבלי ההחלטות בפסטיבל הטימטום הקולקטיבי המתקיים כבר מספר שנים בישראל, וכבר נמאס להקשיב לאוסף שיושב בכנסת וחושב שכל תקיעת נאד היא עילה מספיק טובה למלחמת עולם. אבל אם כבר הכרזתם מלחמה על אוהדי הכדורגל, למה שלא תהיו קצת יותר יצירתיים. כי בינינו, בבור הביוב בו לצערנו אנחנו חיים, כלא זה לא עונש, אלא פרס ניחומים.

אפשר להתחיל עם "הנוהמים". בסה"כ כמה חבר'ה קצת בעייתים, בכל פעם שהם רואים על המגרש שחקן שחור, ערבי או תואם יוסי אבוקסיס, הם נוהמים בהפגנתיות עד שנגמר להם האוויר. בשביל זה שנתיים בכלא? לא חבל על כספי משלם המיסים? אפשר במקום זאת לקחת אותם לטיול מאורגן בספארי, כמה קילו בננות ומימיות עם מיץ פטל. להכריח אותם לנהום בפני כל חי, צומח ודומם. שעתיים בכלוב הקופים כדי להבין מאיפה הם באים ולאן הם הולכים, ונגמר הסיפור.

רק השבוע התבשרנו כי העיתונאי הבלונדיני ארי שמאי הותקף באלות, כנראה על ידי אוהדי כדורגל זועמים שלא ממש מתים על שמאי והפועל תל אביב. ונניח שייתפסו שני שחקני הבייסבול המוכשרים, לא צריך ישר להתלהם ולהתנקם ולשלוח אותם לתאי מעצר מעופשים. בשביל כאלו פרחחים מגיע עונש הרבה יותר חמור. במקום זאת, במשך שלושה חודשים ברציפות הם יהיו חייבים ללבוש חולצה צמודה של האולטראס הפועל תל אביב, וגם לכרוך צעיף אדום לבן סביב צווארם. מבחינתם, זה יותר גרוע מהשבי הסורי, ואחרי עונש כזה אני מבטיח לכם שיקום מובטח.

עדיף כבר שלמה ארצי

נדלג במהירות אל מבריחי האמל"ח, רימוני העשן, נפצים, חזיזים ושאר נפלאות הפירוטכניקה. הח"כ רונית תירוש ממש נרגשת מהאפשרות של "שנתיים בפנים" לכל אותם אמיצים, שלוקחים על עצמם אחריות ודואגים לקצת אווירה בשיממון של הכדורגל הישראלי. למה מייד כלא? למה לא לנצל את הכישרון? אפשר לגייס את אותם "אוהדים סמוראים", לשלוח אותם ללבנון או לעזה. ביחידות המסתערבים רק מחפשים מתנדבים כשרוניים עם יכולת ביצוע, שיחזירו לצה"ל את כושר ההרתעה אחת ולתמיד. אין ספק, שאחת הסיבות לעלייה התלולה באלימות בספורט היא כניסתם של כוחות היס"מ אל המגרשים. מאז "שהבלוז לאפורי המדים" קיבלו מההתאחדות לכדורגל את ההיתר לבוא ולהשתולל במגרשים בכל שבת. מסתבר כי רוב הפצועים ביציעים מגיעים לבתי החולים בעקבות מפגשים מהסוג השלישי עם הבריונים במדים.

כולנו זוכרים את אותו שוטר יס"מ אמיץ ששפך לתינוק החוליגן את בקבוק המים על רצפת יציעי שער חמש בבלומפילד. איזה בזבוז זמן היה לפנות למח"ש, לא חבל על הקרנבל התקשורתי? במקום זה הייתי מביא אותו בפני שופט תורן. שלושה חודשי עבודת שירות במעון של ויצ"ו לתינוקות, עם עבודות פרך של החלפת חיתולים לכל התינוקות ללא שום אפשרות לחנינה. היס"מניק הזה כבר לא יבוא לראות כדורגל, הוא יעדיף לשמור על הסדר במופעי מחול בסוזן דלל במקום.

לא שכחנו את שירי הנאצה, והקללות הנוראיות, באמת חייבים לשים לזה סוף, כבר עדיף להקשיב לדיסק של שלמה ארצי. אולי הכניסה ליציעים תהיה מותרת עם מחסום פה תקני. או אפשר להחתים את האוהדים בקופות על אמנת ז'נבה, או לפחות על טופס של הצטרפות לוויפאסנה המונית בווינטר.

אבל באמת, לכל אותם "פורעי חוק" שלא מצליחים להתאפק, וחייבים בכל משחק לקלל ולנבל, לפצח גרעינים ולעשן סיגריות במרחב הציבורי, לחוליגנים האלו אסור לוותר, הם יקבלו את העונש החמור ביותר. בסיום המשחק הם לא יוכלו להתפזר הביתה, וייאלצו לשבת ביציע ולהקשיב לדליה איציק, שדרך מערכת הכריזה הצרודה, תנאם להם במשך שעתיים ברציפות על עקרונות חופש הביטוי בדמוקרטיה אמיתית. מי שייתפס עם אטמי אוזניים יוגלה ל"אורווה", מי שינסה להתפלח החוצה, במשחק הבא ייאלץ לשבת ללוני הרציקוביץ' על הברכיים.

ההתאחדות לכדורגל החליטה לעשות מעשה, אבי לוזון הקים לובי, וחברי הכנסת המשועממים קפצו על המציאה. "חוק האלימות בספורט" הם קוראים לבדיחה המטופשת שלהם. רק כמה חבל, חוק כל כך חשוב, עם שם כל כך צפוי. אז למה שלא תשנו את השם "לחוק עמוס לוזון", עם "שוס" כל כך מדוייק, החוק יעבור בקריאה שלישית בלי למצמץ. אז בקיצור - 1,2,3,4,5,6,7,8,910 - יאללה הביתה, יאללה הביתה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully