וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע במכללות: ניצחו בקרב, מוכנים למלחמה

10.3.2008 / 22:59

צפון קרוליינה גברה על יריבתה המושבעת דיוק 68:76, ושמרה על הבכורה בדירוג, שבוע לפני פתיחת טורניר המכללות. UCLA ניצחה את סטנפורד

כאילו שהיריבות הגדולה בין דיוק וצפון קרוליינה לא גדולה מספיק, הפך המשחק ביניהן אתמול (ראשון) גם לעימות ישיר על אליפות העונה הרגילה של ה-ACC, ובסיום חגגו הטאר הילס ניצחון שלישי ברציפות בקמרון העוין, והבטיחו לעצמם מקום בין ארבע המדורגות ראשונות בטורניר המכללות, וככל הנראה גם את השיבוץ באיזור שארלוט בטורניר, מה שיהפוך את שני המשחקים הראשונים שלהם בריקוד הגדול לחצי ביתיים.

גם ביתר היבשת נלחמו הקבוצות על הבכורה בחטיבות השונות, ועל המיקום הפנימי בכל חטיבה לקראת הטורנירים החטיבתיים שייפתחו השבוע. כזכור, זכייה בטורניר החטיבתי שווה כרטיס כניסה לטורניר המכללות בלא קשר לתוצאות במהלך העונה, וכמו בכל שנה יהיו מכללות שיאבקו בשבוע הזה בעיקר על הכבוד וינסו לשמור על כושר לקראת הדבר האמיתי, בעוד שעבור אחרות יהיה מדובר בצ'אנס האחרון לתפוס את הרכבת לחגיגה הגדולה.

או, רוי!

דיוק (6) - צפון קרוליינה (1) 76:68

על הפרקט התפתחה, כרגיל במפגשים הטעונים הללו, מלחמה של ממש, והפתיחה היתה כולה של האורחים שהובילו 15:29 בזכות דקות מצוינות של דני גרין. מנגד התקשתה דיוק לייצר נקודות כשדמרכוס נלסון, במשחקו הביתי האחרון, נעלם לחלוטין מרוב התרגשות. מטח שלשות של גרג פאולוס החזיר את הצבע (המעט כחול יותר מהתכלת של צפון קרוליינה) לפניו של הקהל המסור של דיוק, אבל טיי לאוסון, שהמשיך לעלות מהספסל, דאג להוריד את הטאר הילס להפסקה ביתרון של 31:42.

במחצית השניה נלסון התעורר, ואיתו הבליחו גם ג'ראלד הנדרסון וקייל סינגלר החלשים לקאמבק הכל כך צפוי של הבלו דבילס, שהצליחו להשוות את התוצאה עשר דקות לסיום, וכעבור חמש דקות צמודות ומתישות גם לקחת את היתרון עם 66:68. אבל אז השדים נעצרו, והתכולים פנו לנשק היעיל ביותר שלהם – טיילר הנסברו, שנלחם כמו שרק הוא יודע מתחת לסלים, ולמרות שבאורח פלא סיים את המשחק כולו ללא אף זריקת עונשין, הוביל את ההסתערות הסופית של הטאר הילס, שקלעו את עשר הנקודות האחרונות במשחק ללא מענה, ויצאו מדורהאם עם חיוך מאוזן לאוזן.

הנסברו סיים דאבל דאבל נהדר של 16 נקודות ו-15 ריבאונדים, דני גרין הוסיף 18 ו-ווין אלינגטון תרם 16 משלו. פאולוס קלע 15 לדבילס, ג'ון שייר ניסה לעזור עם 14.

יו.סי.אל.איי (3) - סטנפורד (7) 67:77

הקרב על הפאק 10 נערך כבר ביום חמישי, ו-UCLA חגגה זכייה שלישית ברציפות באליפות העונה הרגילה של החטיבה, שפחות או יותר הבטיח גם לה מעמד של מדורגת ראשונה בטורניר. סטנפורד כמעט נגעה בהפתעה כשהובילה לכל אורך המשחק תודות לדומיננטיות המוכרת של התאומים ברוק ורובין לופז, אבל לא ידעה לשמור על היתרון ברגעי ההכרעה.

דארן קוליסון עמד בלחץ בקלאץ' בפיגור 63:61 כשצלף שתי קליעות עונשין מוצלחות עם 2.5 שניות על השעון, אחרי שריקה מפוקפקת ביותר לעבירה עליו, ושלח את המשחק להארכה, בה הריץ ראסל ווסטברוק האנרגטי את הברוינס ליתרון מבטיח, שגמר לקרדינל את הסיפור. קוליסון קלע 24 למנצחים, ווסטברוק חיזק אותו עם 19, וקווין לאב נתן את השורה הרגילה עם 17 נקודות, 10 ריבאונדים וחמישה אסיסטים. ברוק לופז לפחות ניצח את לאב מבחינה סטטיסטית עם 18 נקודות, 13 קרשים וחמישה אסיסטים, אחיו רובין הסתפק ב-14 נקודות.

בסוף השבוע המשיכו השתיים באותה דרך בה החלו – UCLA ניצחה את קליפורניה 80:81 בעוד משחק דרמטי בזכות סל ניצחון מטורף של ג'וש שיפ, שזרק את הכדור כמעט מאחורי הקרש עם הבאזר ומצא את הטבעת, וסטנפורד ספגה עוד אכזבה עם הפסד 77:64 ל-USC, במשחק שעמד בצילה של ההתבטאות התלושה של או ג'יי מאיו, שכיכב עם 25 נקודות, על כך שהוא שוקל להישאר במכללה שנה נוספת ולא להירשם לדראפט הקרוב. ספק אם ישנו אדם אחד בארצות הברית שבאמת האמין לו.

האביב של סאמרס

ג'ורג'טאון (11) - לואיוויל (12) 52:55

גם כאן היה מדובר במשחק על כל הקופה, כשהמנצחת זוכה באליפות העונה הרגילה של הביג איסט, ובסיום מאבק עיקש וגדוש בדחיפות, שריטות ולא מעט החטאות, הוכתרו ההויאס זו השנה השניה ברציפות. לואיוויל, שהחלה את העונה כמועמדת לפיינל פור וכמעט קרסה תחת מכת פציעות נוראית, הגיעה בסופו של דבר כפסע מאליפות החטיבה, אבל תיאלץ להסתפק במקום השלישי, אחרי שנוטרדאם חלפה על פניה ברגע האחרון.

הקארדילנס לא ויתרו על המשחק למרות ערב קליעות נוראי מבחוץ (4 מ-18 מחוץ לקשת), והמשחק היה פתוח עד לישורת האחרונה, אבל אז קלע ג'ונתן וואלאס הסיניור ג'אמפ ענק מעל כל ההגנה של לואיוויל, וקינח באסיסט הניצחון לדוואן סאמרס, שקלע שלשה חופשית 40 שניות לסיום וקבע את תוצאת המשחק. אוסטין פרימן הוביל את קלעי המנצחים עם 15 נקודות, רוי היברט הוסיף 12 ו-וואלאס סיים עם 9. טרנס וויליאמס קלע 14 לקארדס, דייויד פאדג'ט רשם 12 נקודות, אבל נותר ללא אף ריבאונד לרפואה במאבק מול היברט. ארל קלארק חיפה עליו עם 11 נקודות ו-10 ריבאונדים.

טקסס A&M - קנזס (5) 72:55

אם יש קבוצה שמגיעה לטורניר בכושר מפחיד, זוהי קנזס. אחרי שפתחו את השבוע עם דריסה עצבנית של 51:109 על טקסס טק (הלב יוצא אל שחקני הרד ריידרס רק מהמחשבה על מה היה קורה להם אם בובי נייט עדיין היה עומד על הקווים), הם סיימו אותו עם עוד קריעה קלילה על האגיס, עד לא מזמן קבוצת טופ 20 לגיטימית.

באמצע המחצית השניה העסק עוד היה צמוד יחסית, כשהג'ייהוקס הובילו 42:48 בלבד, אבל החל מאותה נקודה הפער רק גדל, והמשחק נכנס רשמית לגארבג' טיים. דארל ארתור ומריו צ'אלמרס קלעו 16 כל אחד, שרון קולינס הוסיף 13 מהספסל. דומיניק קירק ודונלד סלואן קלעו 15 כל אחד למפסידים, הפרשמן ד'אנדרה ג'ורדן שוב איכזב עם חמש נקודות בלבד. למרות הניצחון נאלצה קנזס לחלוק את כתר העונה הרגילה של הביג 12 עם טקסס, שעשתה את העבודה שלה עם 57:62 על אוקלהומה סטייט.

תוצאות נוספות

בביג 10, אוהיו סטייט החזירה את עצמה בגדול לתמונת הסיכויים להעפלה לטורניר, עם שני ניצחונות מצוינים על פרדו (77:80) ועל מישיגן סטייט (54:63). וויסקונסין הבטיחה לעצמה את אליפות העונה הרגילה של החטיבה עם 52:65 על נורת'ווסטרן, ואינדיאנה צנחה למקום השלישי אחרי שהפסידה לפן סטייט 68:64, למרות 26 נקודות של אריק גורדון.

ב-SEC, טנסי הרחיקה את פלורידה, אלופת השנתיים האחרונות למי שהספיק לשכוח, מהריקוד כשניצחה אותה בגיינסוויל 86:89, וקנטאקי המשתפרת החמירה את מצבם של הגייטורס כשגברו עליהם בסוף השבוע 70:75. ואנדרבילט שרדה מותחן מול מיסיסיפי סטייט החזקה וניצחה 85:86 אחרי הארכה, אבל נכנעה שלושה ימים לאחר מכן לאלבמה 78:73, גם כן בהארכה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

שידורי השבוע

השבוע יוקדש כאמור כולו לטורנירים החטיבתיים, וחובבי המכללות בישראל יזכו למנה מוגדלת של שידורים. נתחיל עם ESPN: בלילה שבין שני לשלישי נקבל את גמר טורניר ה-CAA בין ג'ורג' מייסון לוויליאם&מרי (1:00), ואת גמר טורניר ה-WCC בין גונזאגה לסן דייגו (3:00). בלילה שבין שלישי לרביעי יהיו אלה גמר טורניר הסאמיט (1:00), וגמר טורניר ההורייזון ליג בין באטלר לקליבלנד סטייט (3:00). בלילה שבין חמישי לשישי המוקד יעבור לטורניר הביג איסט במדיסון סקוור גארדן, עם רבע הגמר הראשון, בין לואיוויל למנצחת בין פיטסבורג לסינסינטי (1:00) ורבע הגמר השני, בין נוטרדאם למנצחת בין מרקט לסיטון הול (3:30). בלילה שבין שבת לראשון נקבל את גמר טורניר הביג איסט (3:00), ובלילה שבין ראשון לשני כבר יגיע תורה של חגיגת הסלקשן סאנדיי בשידור ישיר (1:00).

ב-FOX יפנקו אותנו עם אינספור שידורים מטורנירי הפאק 10 וה-SEC החביבים עליהם. זה יתחיל ביום חמישי בבוקר, על אש קטנה, עם שידורים דחויים של המשחקים מהסיבוב הראשון של טורניר הפאק 10 בין וושינגטון לקליפורניה (7:00) ובין אריזונה לאורגון סטייט (9:30), ויתחמם עם ארבעה שידורים ישירים ברציפות בחמישי בערב – הסיבוב הראשון בטורניר ה-SEC בין LSU לדרום קרוליינה (19:00) ובין ואנדרבילט לאובורן (21:15), ורבע גמר טורניר הפאק 10 בין USC לאריזונה סטייט (23:00) ומיד אחריו רבע הגמר השני בין UCLA למנצחת בין וושינגטון לקליפורניה (1:00).

בשישי בבוקר יהיו לנו עוד שני שידורים דחויים מהסיבוב הראשון באטלנטה, עם פלורידה נגד אלבמה (9:00) ומיסיסיפי נגד ג'ורג'יה (11:00), ועוד רבע גמר דחוי אחד מלוס אנג'לס, כשסטנפורד תפגוש את המנצחת בין אריזונה לאורגון סטייט (13:00), לפני שבערב נקבל עוד שני שידורים ישירים מרבע הגמר ב-SEC – טנסי נגד המנצחת בין LSU לדרום קרוליינה (19:00) וארקנסו נגד המנצחת בין ואנדרבילט לאובורן (21:15). בלילה שבין שישי לשבת ישודרו ישירות שני רבעי הגמר הנותרים – מיסיסיפי סטייט נגד המנצחת בין פלורידה לאלבמה (1:30) וקנטאקי נגד המנצחת בין מיסיסיפי לג'ורג'יה (3:30). יום שבת עצמו כבר יוקדש לשידורים דחויים של חצאי הגמר מהפאק 10 (הראשון ב-13:30, השני ב-15:30), ומה-SEC (הראשון ב-20:30, השני ב-22:30), כשנכון לעכשיו משחקי הגמר של שני הטורנירים לא נראים באופק בלוח השידורים של FOX.

דירוג AP אחרי השבוע ה-18

1. צפון קרוליינה
2. ממפיס
3. UCLA
4. טנסי
5. קנזס
6. טקסס
7. דיוק
8. וויסקונסין
9. ג'ורג'טאון
10. קסבייר
11. סטנפורד
12. באטלר
13. לואיוויל
14. נוטרדאם
15. קונטיקט
16. דרייק
17. פרדו
18. ואנדרבילט
19. מישיגן סטייט
20. גונזאגה
21. וושינגטון סטייט
22. אינדיאנה
23. דייוידסון
24. בריגהאם יאנג
25. מרקט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully