וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש האומות: ווילס זכתה בטריפל קראון

הוולשים השלימו ניצחון על כל האי, לאחר שגברו על אירלנד 12:16. אנגליה מחוץ לתמונה אחרי הפסד לסקוטלנד, צרפת גברה על איטליה

איזה מחזור זה היה! הפתעות, תארים והרבה ראגבי טוב. ווילס זכתה ב"טריפל קראון" עם ניצחון נהדר על אירלנד באירלנד. סקוטלנד הפתיעה את אנגליה במאריפילד והפכה את הטורניר למרוץ של שני סוסים, וויילס וצרפת, שלא התקשתה לגבור על איטליה.

אירלנד – ווילס 16:12

ווילס הגיעה לאירלנד במטרה לקחת את תואר ה"טריפל קראון" אחרי הופעות טובות בשלושת המשחקים הראשונים של הטורניר. אירלנד הגיעה למשחק אחרי הופעות קצת רעועות ועם בעיית פציעות קלה. בתחילת המשחק המארחים התחילו טוב ואחרי לחץ מתמשך הצליחו לעלות ליתרון 0:6 משתי בעיטות עונשין מוצלחות של ה"פלי הלף" רונאן או'גארה. הלחץ האירי המשיך וה"ווינג" הגדול שלהם שיין הורגן נעצר רק סנטימטרים מהקו בתאקל מצויין של ה"סקראם הלף" הוולשי מייק פיליפס. המהלך הזה סימן תפנית במשחק כי מאותו רגע הוולשים התעוררו והתחילו להעביר את הלחץ לחצי המגרש האירי ואף הצליחו לצמצם עם בעיטת עונשין משל עצמם. הלחץ על האירים הוקל לקראת סוף המחצית, כאשר מייק פיליפס שקודם לכן היה הגיבור של ווילס קיבל כרטיס צהוב והשאיר את חבריו ב 14 שחקנים ל 10 דקות. המחצית הסתיימה בתוצאה 3:6 לאירלנד.

ווילס היתה הראשונה לצבור נקודות במחצית השניה ע"י בעיטת עונשין נוספת של מארק ג'ונס שהשווה ל-6:6. המהלך הבא היה הטריי היחיד במשחק, כאשר שיין וויליאמס, ה"ווינג" הקטן והזריז של ווילס, מצא את הקו, ג'ונס המיר והתוצאה עמדה על 6:13 לאורחים. האירים הבינו שזה עכשיו או לעולם לא והתחילו ללחוץ, מה שגרר כרטיס צהוב למרטין וויליאמס ה"פלאנקר" הוולשי הותיק. ולשתי בעיטות עונשין מוצלחות שהביאו את התוצאה ל 12:13לטובת וויילס. אבל המזל האירי נגמר והקפטן בריאן או'דריסקול ירד בצליעה מהמגרש 10 דקות לסיום. חמש דקות מאוחר יותר הוולשים חתמו את תוצאת המשחק בעוד בעיטת עונשין מוצלחת של ג'יימס הוק.

החגיגות נמשכו באיצטדיון זמן רב אחרי השריקה, כאשר השחקנים מקיפים את האיצטדיון ומודים לאוהדים הוולשים הרבים שהגיעו לתמוך בהם. עכשיו נותר לווילס רק לנצח את צרפת בשבוע הבא ולזכות ב"בגראנד סלאם".

סקוטלנד – אנגליה 9:15

אנגליה כרגיל סיפקה את כל הכותרות לפני המשחק, עם הוצאתו של דני סיפריאני הצעיר המבטיח מההרכב בגלל שערוריית צהובונית אנגלית טיפוסית. השחקן הצעיר נראה יוצא ממועדון לילה לונדוני בשעה 12:30 בלילה, הרבה אחרי שעת הגג שלו. הסיפור דווח באחד הצהובונים והמאמן בריאו אשטון מיד הודיע שסיפריאני לא רק יצא מההרכב, אלא גם לא יהיה על הספסל במשחק הזה. מאוחר יותר התברר שהוא לא שתה, אלא רק הביא כרטיסים למשחק לחבר, אבל זה עדיין לא החזיר אותו למשחק.

הסקוטים פתחו את המשחק עם הרבה רוח לחימה, ובהגנה טובה מאד סגרו את האנגלים והצליחו לעלות ליתרון 0:3 מבעיטה של מכונת השערים כריס פטרסון. כעשרים דקות מהפתיחה איאן בולשואו, שהרוויח מהעדירו של סיפריאני, רדף אחרי כדור שבעט, ובתהליך התנגש בעוצמה ברורי לאמונט הסקוטי. הכדור השתחרר ואנגליה כמעט הבקיעה, אבל נאלצה להסתפק בבעיטת עונשין לווילקינסון. הבעיטה הפכה אותו לצובר הנקודות המוביל בכל הזמנים. במהלך גם נפגע קשה רורי לאמונט, שהורד מהמגרש על אלונקה. גם בולשואו צלע לא מעט זמן אחרי ההתנגשות, אבל המשיך לשחק. בהמשך המחצית הסקוטים המשיכו ללחוץ ופטרסון המשיך לפגוע. המחצית הסתיימה בתוצאה 3:9 לסקוטלנד.

המחצית השניה המשיכה באותו סגנון של משחק סגור ובעיטות עונשין, וכל צד הוסיף עוד שתי בעיטות מה שחתם את המשחק בתוצאה 9:15 לסקוטלנד. התוצאה המפתיעה הוציאה את אנגליה מהמרוץ לתואר, והשאירה רק את צרפת להתחרות עם ווילס על התואר. ווילקינסון הוא עכשיו צובר הנקודות המוביל בכל הזמנים עם 1,099 נקודות במשחקים ביו לאומיים. ואולי הכי חשוב, פרנק היידן, המאמן הסקוטי, כנראה לא יאבד את משרתו למרות הכל.

צרפת - איטליה 13:25

הצרפתים לא התקשו בסטאד דה פראנס, ונשארו במרוץ, גם אם הסיכויים לא ממש גדולים. אנתוני פלוך הבקיע טריי ראשון בקריירה לנבחרת, כשהוא מצטרף ליאניק ג'וזיון ואאורליין רוג'רי. מרטין קסטרוג'ובאני הבקיע את הטריי היחיד לאיטלקים.

בעקבות הניצחון תלויה צרפת בעצמה, ערב המשחק בקארדיף מול ווילס. אלא שהתלות העצמית הזו היא לא עניין כל כך פשוט, משום שה"לה בלה" חייבים לנצח בהפרש של 20 נקודות ומעלה כדי להשאיר את הכתר בבית. הוולשים הולכים על ניצחון, שיבטיח להם לא רק את התואר, אלא גם את הגראנד סלאם - ניצחון על כל היריבות. "אנחנו יודעים שאנחנו הולכים לעבוד קשה בשבוע הבא", אמר דימיטרי יאשווילי, "אבל אנחנו מוכנים ובטוחים בעצמנו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully