וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלות'נטאל: "אני לא יודע למה לא הייתי על המגרש"

מי נעלם במכבי ת"א ברבע האחרון, מי לא נותן תוצרת, ואת מי מאשים המאמן? את בלות'נטאל, ששיחק 4 דקות ברבע האחרון, כל זה לא מעניין

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

באטיסטה לא ממש מבין את משמעות ההפסד לאולימפיאקוס

את הדקה האחרונה במשחק אמש, שעוד עשויה להתברר כזו שעשתה את ההבדל בין המקום הראשון בבית ו' למקום השלישי, שאינו מוביל לרבע הגמר, שיחקה מכבי מול יציעים דלילים למדי. אנשי המרצדסים והפרוות המתינו לגראנד פינאלה, אולם משהסיום הגדול בושש לבוא, נעו בזריזות אל עבר מגרשי החניה הפזורים סביב ההיכל. בחדר ההלבשה של מכבי תל אביב נרשמה שתיקה של נאשמים שהבינו כי חטאו ומקבלים על עצמם את גזר הדין: ניצחון במדריד, או לכל היותר מאבק במחזור האחרון מול ז'לגיריס קובנה על המקום השני בבית, בדרך למפגש מול צסק"א מוסקבה.

אסטבן באטיסטה, כך נראה, לא ממש הבין את משמעות ההפסד הביתי (87:82) לאולימפיאקוס. "אז הפסדנו", הפטיר, "זה לא שהניצחון על ריאל בשבוע שעבר הפך אותנו לקבוצה הכי טובה באירופה, או שההפסד הערב הפך אותנו לקבוצה הכי גרועה. הבסנו את ריאל בהיכל, אנחנו יכולים לנצח אותה גם במדריד". אלא שהדמויות הוותיקות יותר במועדון הבינו היטב כי דווקא במגרשה הביתי של מארחת הפיינל פור הקרוב ייקבע גורל העונה האירופאית של הצהובים-כחולים. ועוד לפני הנסיעה לספרד תארוב למכבי הפועל חולון המתחזקת, למשחק שמסתמן כאחד הקשים ביותר שצפויים למכבי בשלושת החודשים הקרובים.

"בקצב הזה, עם כל הנפילות שלנו ברבע הרביעי, אני מפחד לחשוב מה יקרה ביום ראשון", סינן דיוויד פדרמן, כמה שעות בלבד לאחר הראיון בגלי צה"ל בו סיפר בשלוות נפש כי "יש העונה לפחות שלוש-ארבע קבוצות ישראליות שיכולות לנצח אותנו בכל ערב נתון, גם ביד אליהו".

חמישה אוהדים וותיקים המתינו אמש לצביקה שרף עד סמוך לשעה אחת בלילה. בתום המשחק נערכה התייעצות ארוכה בין שרף, עוזרו גיא גודס, היו"ר שמעון מזרחי והמנהל מוני פנאן. לאחר שיצא שרף בשערי ההיכל, מהבודדים באנשי מכבי שעשו זאת מהיציאה הקדמית שבשער 9 ולא מזו האחורית שבשער 3, הוא הקדיש לחבורה הקטנה שהתגודדה סביב מכוניתו קרוב לעשר דקות תמימות. "הוא שלף את דף הסטטיסטיקה", סיפר אחד האוהדים, "ואמר שגארסיה ושחקנים אחרים שהיו מצוינים בתקופה האחרונה בכלל לא הגיעו למשחק, שכל הגארדים שיחקו רע מאוד, ובעיקר שאין לקבוצה מנהיג". הדבר החיובי הוא ששרף מודע לבעיות שמאיימות להחריב את כל שבנה בחודשיים האחרונים.

איפה וויצ'יץ'?

מי שהיו אמורים להנהיג את הקבוצה הזו הם שני השחקנים הוותיקים בסגל (להוציא את טל בורשטיין, שעדיין אינו פעיל): דרק שארפ וניקולה וויצ'יץ'. הראשון שיחק אמש דקה אחת בלבד (מאז מונה שרף, אגב, צנחו דקות המשחק של שארפ מ-20:30 ל-6:05), בעוד השני טרם התאושש מהפציעה ברגל ימין ונע באיטיות שהזכירה את ארווידאס סאבוניס בשנותיו המאוחרות. וויצ'יץ', שעדיין מדדה על רגל אחת, הציג רבע רביעי איום: 0 מ-3 מהשדה, 2 מ-4 מהקו, שלושה ריבאונדים, אסיסט אחד ושני איבודים קריטיים.

בכלל, את הרבע הרביעי אמש הפסידה מכבי בתוצאה 26:11. למעשה, בשישה מתוך שבעת משחקי היורוליג האחרונים הפסידה מכבי את הרבע הרביעי. המשחק מול אולימפיאקוס היה החמישי ברציפות. העובדה שמאז פציעתו של מרכוס פייזר מכבי נטולה עוגן התקפי וכבר איננה נסמכת על שחקן בודד משחקת לעיתים לטובתה, אך בעשר הדקות האחרונות בדרך כלל עומדת לרעתה: אין שחקן שלוקח אחריות באופן קבוע. מכבי סחטה אתמול את השעון בחיפושה אחר אותו שחקן, ונתקעה שוב ושוב בלי יכולת לעשות סל. למעשה, חמש משבע הזריקות האחרונות של מכבי מהשדה נלקחו משלוש. רק אחת, דווקא זו של טרנס מוריס, צללה פנימה.

ניתן להמחיש את הבעיה בעזרת מספרים: בארבעת משחקי היורוליג האחרונים, מוריס, שכמעט ולא יורד מהמגרש, הוא הקלעי המוביל של מכבי ברבע הרביעי, עם 4.75 נקודות בממוצע. וויצ'יץ' אחריו עם 3 נקודות בממוצע ברבע האחרון, כספי ובאטיסטה 2.75, ביינום וגארסיה 2 נקודות, קאמינגס והלפרין 1.75 נקודות, אליהו, שארפ ובלות'נטאל עם 0 נקודות ברבעים האחרונים בטופ-16. וכמובן שישנה אפשרות נוספת: שרף פשוט מתקשה לזהות את השחקן החם ברגע המתאים. בלות'נטאל צלף ברבע השלישי 9 נקודות, אבל ברבע האחרון היה על הפרקט פחות מארבע דקות.

"אני לא יודע למה לא הייתי על המגרש", אמר הפורוורד לאחר המשחק, "זו לא העבודה שלי להחליט מי משחק ומי לא. הבעיה שלנו היא שאנחנו, כקבוצה, משחקים בדקות הסיום כדי לא להפסיד, במקום כדי לנצח. קיווינו שאולימפיאקוס לא יקלעו, במקום לשמור עליהם כמו שצריך. אבל מכבי היא קבוצה בעלת יכולת התאוששות מהירה, ואני עדיין חושב שיש לנו את הכוח והיכולת ללכת ביורוליג עד הסוף". אשרי המאמין.

* כיצד בכל זאת תוכל מכבי לסיים את בית ו' ראשונה? לשם כך היא תזדקק לשני ניצחונות, בחוץ מול ריאל ובבית מול ז'לגיריס. הפסד בשבוע הבא במדריד, ומכבי מאבדת סופית את המקום הראשון. במקרה שכזה, היא תצטרך להתפלל לניצחון ביתי מקביל של ז'לגיריס על אולימפיאקוס. אם אכן הליטאים ישמרו בשבוע הבא על הבית, ניצחון בכל הפרש על ז'לגיריס במחזור האחרון יבטיח למכבי את המקום השני, ללא קשר לתוצאת המשחק בין אולימפיאקוס לריאל (למכבי יתרון במקרה של שוויון נקודות עם אולימפיאקוס, לאחר שניצחה בפיראוס ב-8 נקודות והפסידה בתל אביב ב-5). אלא שאם אולימפיאקוס תנצח גם בקובנה, גורלה יהיה בידיה: היא תארח במחזור האחרון את ריאל מדריד, כאשר ניצחון בכל הפרש יבטיח לאדומים מפיראוס את המקום השני, בעוד שניצחון ב-11 נקודות ומעלה יסדר להם את המקום הראשון בבית.

ohadgreenwald@walla.co.il

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully