וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: מתקרבים להכרעה

שחר מור

6.3.2008 / 19:25

ווילס יכולה לזכות בטריפל קראון אם תנצח את אירלנד, אנגליה חייבת לנצח בסקוטלנד וצרפת צפויה לטייל בבית מול איטליה

שלושה סיבובים כבר מאחורינו, והטבלה מתחילה להסתדר. כבר יש הפתעות, אכזבות וסימנים לגבי הכוונות והכיוונים של המאמנים.

לפני הסקירה של המשחקים בסיבוב הבא עלינו לטובה, חשוב להזכיר לכל חובבי הראגבי בפרט והספורט בכלל, שבסוף השבוע הקרוב נערכים משחקי אילת, אירוע לענפי ספורט תחרותי לא אולימפי שכמובן מתרחש באילת. במסגרת האירוע יש גם טורניר ראגבי שביעיות שכולל גם קבוצות מחו"ל. אז היי דרומה לאילת בסופ"ש.

אירלנד – וויילס (שבת 15:15)

משחק המחזור ללא ספק. המשחק הזה הוא בעצם גם המשחק על ה"טריפל קראון" התואר שבו זוכה אחת מנבחרות "אומות הבית" (אנגליה, אירלנד, וויילס וסקוטלנד) אם היא מצליחה לנצח את שלושת הנבחרות האחרות. וויילס תזכה בתואר כבר השבוע אם תנצח אבל אירלנד תצטרך עוד להוכיח את עצמה נגד אנגליה בסיבוב הבא.

אירלנד שקצת גמגמה בתחילת הטורניר, ניצחה בסיבוב האחרון את סקוטלנד בצורה משכנעת ומגיעה למשחק עם הרבה יותר בטחון. הבעיה הגדולה של אירלנד היא בעמדה מספר 15, שם המאמן אדי אוסאליבן מחכה לראות מה מצבם של שני ה"פול באק" הפצועים שלו (ג'ורדן מרפי וגירוון דאמפסי). שניהם אמורים להיות כשירים למשחק, השאלה היא מי יותר כשיר היות שלא התאמנו בימים האחרונים. שני כוכבים אחרים שחוזרים להרכב הם ה"לוק" הג'ינג'י פול או'קונול וה"הוקר" המצויין רורי בסט שאחיו סימון הודיע לאחרונה על פרישה אחרי שהתגלה אצלו מום בלב.

וויילס היא אולי הקבוצה שהתאוששה הכי מהר מה"הנג אובר" של גביע העולם, והשינוי שהביא איתו וורן גאטלנד הוא הברור ביותר לעין. וויילס ניצחה את אנגליה במה שהוגדר כהפתעה של סיבוב הפתיחה, בסיבוב השני ניצחה את סקוטלנד בצורה משכנעת ובמשחק האחרון פירקה את איטליה בתצוגת ראגבי נהדרת. מרטין וויליאמס ה"פלאנקר" הותיק גילה בראיון שהגישה החדשה של צוות המאמנים גורמת לתחרות עזה בין השחקנים, והאימונים הפכו לקשוחים יותר ומעניינים יותר עבורם.

השינויים העיקריים בהרכב הוולשי לקראת המשחק החשוב הזה הם העדפתו של ה"סקראם הלף" מייק פיליפס על פני דוויין פיל, וחזרתו של ה"הוקר" היו בנט בניסיון לשפר את ה"ליין אאוט" שקצת חרק נגד איטליה.

תחזית: משחק צמוד וקשה אבל נראה שוויילס כרגע מרגישה שתוכל לנצח כל נבחרת, אירלנד לעומת זאת רק התרוממה מהקרשים. הוולשים ימשיכו את המומנטום וינצחו במשחק שיש לו פוטנציאל להיות משחק הטורניר השנה.

סקוטלנד - אנגליה (שבת 17:15)

סקוטלנד נמצאת כצפוי עמוק בבוץ במקום האחרון בטבלה. הסקוטים עדיין לא הצליחו לתת הופעה רצינית השנה, למרות שהיו להם רגעים נגד אירלנד. למרות זאת, פרנק היידן המאמן כמעט ולא משנה את ההרכב שלו, וממשיך באותה דרך חסרת ברק וסיכוי. שני השינויים היחידים הם חזרתו של מספר שמונה סיימון טיילור מפציעה, והחלפתו של ה"סנטר" אנדי הנדרסון שלא נראה בכושר בגרהאם מוריסון שהרשים במשחקיו האחרונים. בצעד של הצהרת כוונות לקראת אנגליה, היידן בחר חמישה פורוורדס על הספסל מה שמרמז על זה שסקוטלנד מתכוננת לקרב קשה ולמשחק סגור ואיטי. הסקוטים מקווים שמה שיכריע את המשחק יהיה הנעליים של ג'וני ווילקינסון האנגלי וכריס פטרסון הסקוטי, שכבר שנה לא החטיא בעיטה לשער במדי הנבחרת.

אנגליה נמצאת בהיי אחרי הניצחון המרשים על צרפת, והיא עדיין בעמדה טובה בקרב על התואר למרות ההפסד לוויילס בסיבוב הראשון. לקראת המשחק ביצע המאמן אשטון שלושה שינויים, הראשון הוא טום קרופט, ה"פלאנקר" שהרשים מהספסל נגד צרפת ויפתח במקום ג'יימס הסקל הפצוע. השני הוא לי מירס, שיפתח בעמדת ה"הוקר" לפני ג'ורג' צ'וטר שישב על הספסל ומארק ריגן שלא נמצא בכלל בהרכב. ריגן היה ה"הוקר" הפותח של אנגליה לאחרונה אבל הצרפתים מתחו הרבה ביקורת על ההתנהגות שלו במהלך המשחק האחרון ואולי זה השפיע על אשטון. מה גם שמירס נמצא בכושר טוב ופשוט מגיעה לו הזדמנות. ההפתעה הגדולה בהרכב האנגלי היא ללא ספק בחירתו של דני סיפריאני הצעיר בעמדת ה"פול באק". איאן בולשואו אייש את העמדה הזאת עד כה, השנה והוא נחשב ליקירו של אשטון, אבל ההגנה הרעועה שלו בשלושת המשחקים הראשונים בטורניר לא השאירה את המאמן אדיש והוא יפתח את המשחק על הספסל.

תחזית: סקוטלנד תנסה לשחק משחק סגור ולגרור את אנגליה למשחק עם תוצאה נמוכה שבו תוכל לנצל את יכולת הבעיטה של פטרסון ואולי להפתיע עם איזה טריי שבמשחק צמוד יכול להכריע את המשחק. אנגליה לעומת זאת תנצל את כל הכלים ודווקא תנסה לרוץ מול הסקוטים. בכל מקרה ובכל סגנון משחק אנגליה תהיה טובה מדי בשביל הסקוטים ותנצח בקלות יחסית.

צרפת – איטליה (ראשון 17:00)

המשחק ביום ראשון מוצא את צרפת מלקקת את הפצעים אחרי ההפסד לאנגליה בסיבוב הקודם. הצרפתים ציפו לנקום על ההפסד בחצי גמר גביע העולם שנערך באותו איצטדיון, אבל שוב נוצחו ע"י אנגליה שהיתה הקבוצה הטובה יותר באותו יום. לקראת המשחק נגד איטליה מארק ליוורמונט, המאמן הצרפתי, ממשיך לנסות שחקנים חדשים. זהו כיוון שהוא הכריז עליו מרגע בחירתו כמאמן הלאומי, והוא ללא ספק עומד בהצהרות שלו. בניסיון לחזור לסגנון המשחק הצרפתי הישן והטוב הוא מוותר על משחק טקטי ובוחר במהירות וכישרון טבעי. לראיה את המשחק יפתחו רק חמישה שחקנים שפתחו במשחק נגד אנגליה. מתוך השינויים ישנם שלושה שחקנים שזוהי להם ההופעה הראשונה במדי הנבחרת, אלה הם ה"סנטר" יאן דויד, ה"פרופ" פביאן ברסלה וה"פלאנקר" איברהים דיארה. ה"פול באק" אנטוני פלוך יעלה בפעם הראשונה בהרכב הפותח, ועל הספסל נמצאים ה"הוקר" המחליף גוילהם גויראדו וג'וליאן תומס ה"סקראם הלף" המחליף, שגם להם זו תהיה ההופעה הראשונה בנבחרת אם יכנסו למשחק. ליוורמונט מתעקש שזוהי לא קבוצה נסיונית ושכל השחקנים הרוויחו את הבחירה שלהם בכבוד, אבל בכל זאת יש הרגשה שהוא מעדיף לנסות ולחדש גם על חשבון הזכיה בטורניר השנה.

איטליה, כהרגלה, התחילה את הטורניר עם שני הפסדים מכובדים, וגרמה לאירלנד ולאנגליה כאבי ראש לא מעטים למרות שלא הצליחה לגבור עליהן. מול וויילס איטליה התחילה טוב, אבל פשוט נעלמה במחצית השניה. להרכב השבוע חוזר מארקו בורטולאמי, הקפטן לשעבר, שעלה במשחק הקודם כמחליף בדרכו חזרה מפציעה. גם קיין רוברטסון ואנדראה לו סיסרו חוזרים להרכב. לו סיסרו יעשה היסטוריה כשיעלה למגרש בפעם ה 75 במדים הכחולים וישבור את שיא ההופעות בנבחרת. אלסנדרו זאני יחליף את מאורו בירגמסקו ה"פלאנקר" שהושעה ל 13 שבועות בעקבות הכנסת אצבע מכוונת לעינו של לי ביירן ה"פול באק" הוולשי בסיבוב הקודם. ניק מאלט המאמן האיטלקי אמר שבירגמסקו אמנם יחסר לאיטלקים, אבל יש להם מספיק שחקנים שיוכלו לחפות על העידרו.

תחזית: האיטלקים ינסו לחזור מהתוצאה המביכה נגד וויילס ויפעילו הרבה לחץ על הצרפתים הצעירים בעיקר בחלק הקידמי. הצרפתים לעומת זאת ינסו לרוץ מסביב לאיטלקים כדי להראות את הכשרון והברק שלהם. בשורה התחתונה, צרפת עדיין יותר טובה והסיכוי היחיד של האיטלקים הוא לחנוק אותם במשחק פורוורדס קטלני, מה שלא יצליחו לעשות במשך 80 דקות. צרפת תנצח בהפרש נוח.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully