וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקפצה לבייג'ינג

6.3.2008 / 12:25

אליפות העולם באתלטיקה באולם נפתחת בשישי בולנסיה. העובדה שמדובר בשנה אולימפית, הופכת אותה לזוהרת. תפתחו יומנים

בשנה אולימפית, כמעט כל אירוע ספורט הופך לנוצץ, כך שה"מרוויחה" הגדולה הראשונה של 2008 היא מלכת הספורט, האתלטיקה הקלה, שתחגוג בסוף השבוע הקרוב את אליפות העולם באולם. התחרות שתתקיים הפעם בולנסיה שסבפרד, נחשבת בדרך כלל לשולית ולא מכנסת אליה את בכירי האתלטים מכל התחומים. אז אולי גם הפעם לא נראה את בכירי הספרינטרים בעולם, אבל מקצועות השדה, הריצות הבינוניות וריצות המשוכות - אמורים למלא לנו די והותר אקשן בשביל שלושה ימים, החל מיום שישי. האליפות אגב, תשודר בערוץ 1.

כדי לא לבלבל אתכם, נמליץ לכם על מספר אירועים שלא כדאי לכם להחמיץ באליפות הזאת - לא משהו שיגזול לכם יותר מדי זמן מסוף השבוע החמים הבא עלינו לטובה. את ישראל, אגב, ייצגו הפעם שני אתלטים: הקופץ במוט אלכס אברבוך, שבדרך כלל לא מוותר על האליפויות האלה והספרינטר אלכס טרמביץ', שינסה את מזלו בריצה ל-60 מטרים, ויתמודד מול שיאו הישראלי הוותיק של אלכס פורחומובסקי.

היום הראשון - שישי 7/3

גמר הדיפת כדור ברזל גברים - 19:30

הקרב על מדלית הזהב יהיה ככל הנראה כל אמריקאי, בין מי שמחזיק בתואר באולם ובאיצטדיון פתוח - ריס הופה, לבין כריסטיאן קאנטוול, ששבר העונה את מחסום 22 המטרים וקבע תוצאה מצויינת של 22.18 מ'.

גמר 60 מטר גברים - 21:45

במוקד העניינים עומד דווין צ'יימברס, מי שהיה הספרינטר הטוב באירופה ב-2002 והושעה לשנתיים אחרי בדיקת סמים חיובית ב-2003. בבריטניה מאוד לא אוהבים את הקאמבק שלו, אבל הוא ינסה להשיג פודיום כנגד כל הסיכויים. על התואר הזה יתחרו לא מעט ספרינטרים, ביניהם אולוסוג'י פאסובה, שמחזיק בתוצאת השנה בעולם (6:51 שנ') ורוצה להביא לניגריה מדלית זהב שניה במפעל, אחרי זו של סאנדיי באדה ב-1997. מי שניצח את פאסובה לאחרונה בתחרות בצרפת הוא קים קולינס מאיי סנט קיטס, אלוף העולם לשעבר ב-100 מטר, שגם לו יש שאיפות גבוהות בולנסיה. בבריטניה מקווים אולי למעידה של צ'יימברס, אבל בונים על סיימון וויליאמסון המשתפר. את הספרינטרים האמריקאים יוביל הפעם לירוי דיקסון, שינסה "לגנוב" מקום בפודיום.

היום השני - שבת 8/3

גמר קפיצה לגובה גברים - 18:00

סטפן הולם עדיין כאן, והוא מתכוון להסתער על תואר רביעי במפעל הזה. השבדי בן ה-31, שידוע בעיקר בזכות גובהו הנמוך והטכניקה המדהימה שלו, יתמודד על התואר מול שני רוסים רעבים: ירוסלב ריבאקוב, שניתר העונה ל-2.38 מ', ואנדריי טרשין (2.36 מ' העונה).

גמר 3,000 מטר נשים - 18:00

מסרט דפאר האתיופית היא אחת מארבעה אתלטים שיופיעו בולנסיה, שמחזיקים בתואר אלופי עולם באולם ובאיצטדיון פתוח במקביל. דפאר רצה השנה את הזמן המהיר בהיסטוריה של ריצת שני המייל בבוסטון, והיא נראית בכושר מצויין לקראת האליפות בספרד. כמו שזה נראה, היא בדרך הנכונה להשוות את שיאה של גבריאלה סאבו הרומניה, ולזכות בתואר שלישי ברציפות בריצת ה-3,000.

גמר קפיצה במוט נשים - 19:30

כמו דפאר, גם ילנה איסנבאייבה מחזיקה בשני תארים במקביל, וחוץ מזה גם יש לה שיא עולם טרי באולם (4.95 מ') אותו היא קבעה בחודש שעבר באוקראינה. מצד שני, איסנבאייבה בת ה-25 רשמה לאחרונה גם את הפסדה הראשון אחרי יותר מארבע שנים, כשבת ארצה סבטלנה פאופנובה ניצחה אותה בתחרות בפולין. יהיה מעניין לראות את התחרות בין השתיים האלה, אבל כנראה שיהיה עוד יותר מעניין לראות את איסנבאייבה שוברת את שיא העולם ה-22 במספר שלה.

גמר 60 משוכות נשים - 21:15

סוזאנה קאלור השבדית הפכה החורף לכוכבת החדשה של אחת ממדינות האתלטיקה היותר מתפתחות, שבדרך כלל מייצאת לעולם קופצים. האצנית היפהפיה שברה את שיא העולם באולם בקרלסרוהה, והעמידה אותו על 7:68 שנ'. בהיעדרה של קרולינה קלופט הפצועה מתחרות הקרב 5, קאלור אמורה להיות הכוכבת השבדית הגדולה בולנסיה ואם יש סיכוי לשיא עולם על המסלול, סבירות גבוהה שזה יבוא מהכיוון שלה.

גמר 60 משוכות גברים - 21:35

כאן מדובר באחד הקרבות הגדולים של האליפות - שיאנג ליו הסיני נגד דיירון רובלס הקובני ראש בראש. חוץ מהתואר המכובד, לכל אחד משני המשוכנים האלה יש סיכוי טוב לשבור את שיא העולם העתיק של קולין ג'קסון, שעומד על 7:30 שנ'.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

היום האחרון - ראשון 9/3

גמר קפיצה במוט גברים - 17:00

אלכס אברבוך ניתר העונה רק ל-5.45 מ', ולא בטוח שתוצאה כזאת תספיק כדי להגיע לגמר. אבל אחרי כל כך הרבה הצלחות שלו בזירה הבינלאומית, הנסיון הרב שלו והעובדה שאולי גם במקרה שלו - מדובר באליפות העולם האחרונה - אמורים לעשות את שלהם. ייבגני לוקיאננקו הרוסי הוא הקופץ הבולט ביותר השנה (5.85 מ') והוא המועמד הבכיר לתואר. טים לובינגר הגרמני ודרק מיילס האמריקאי ינסו להרוס לו.

גמר 800 מטר נשים - 18:15

מריה מוטולה היא האתלטית המעוטרת ביותר בתולדות האליפות הזאת, ומאחר והיא כבר הודיעה על פרישה בסיום העונה - זו תהיה הפעם האחרונה שהיא מתחרה באולם. מוטולה, ששולטת בריצות הבינוניות לנשים כבר 15 שנים, תנסה להשיג את מדלית הזהב השמינית שלה בקריירה במפעל הזה. "יש לי עוד שני חלומות להגשים השנה. לזכות במדלית הזהב בולנסיה, ולזכות במדלית הזהב בבייג'ינג", הצהירה האתלטית בת ה-35, שהביאה למוזמביק את מדלית הזהב האולימפית הראשונה שלה, במשחקי סידני 2000. יריבותיה של מוטולה על התואר יהיו נטליה איגנטובה הרוסיה, ומאייטה מרטינז המקומית.

גמר קפיצה לגובה נשים - 18:25

עוד מהשנה שעברה, בלנקה ולאסיץ' הקרואטית שולטת ביד רמה במקצוע הזה. השנה היא כבר קפצה ארבע פעמים בטווח הגבהים שבין 2.02-2.05 מ', ואם הכל ילך כשורה גם הפעם, נראה שהקרב יחיד שלה יהיה מול שיאה העולמי של קאיסה ברגקוויסט השבדית, שעומד על 2.08 מ'. ברגקוויסט, אגב, פרשה מפעילות. ילנה סלסרנקו הרוסיה ואריאנה פרידריך הגרמניה, ינסו למתוח את ולאסיץ' או לתפוס את המקומות האחרים על הפודיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully