וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בית המוות ממשיך"

מכבי ת"א קיימה את האימון המסכם לקראת המשחק מול אולימפיאקוס, שמבחינתה זו תהיה ההזדמנות האחרונה להגיע לרבע הגמר

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן

לאחר שעמדה באתגר הקודם ושמרה על הבית מול ריאל מדריד, תארח מחר (20:50, ערוץ 10) מכבי תל אביב את אולימפיאקוס פיראוס למשחק קריטי נוסף, במסגרת המחזור הרביעי של שלב הטופ 16 ביורוליג. עבור היוונים מדובר במשחק של להיות או לחדול, שכן הפסד נוסף יותיר להם סיכויים נמוכים במיוחד לזכות בכרטיס לשלב רבע הגמר. מנגד, הפסד ביתי ייפגע קשות בסיכוייה של מכבי לשמור על המקום הראשון גם בסיום השלב.

הערב השלימה מכבי את הכנותיה, כאשר ערכה אימון מסכם וצפתה בקטעי וידאו של הקבוצה היוונית. ניקולה וויצ'יץ', שלא שותף בהפסד הליגה בתחילת השבוע מול בני השרון, השלים אימון מלא ויהיה כשיר. כמוהו גם טרנס מוריס, וונטיגו קאמינגס ויותם הלפרין, שנפצעו קלות במשחק. "זה משחק שממשיך את הבית שאני קורא לו 'בית המוות' הפרטי שלנו", אמר הערב מאמן הקבוצה, צביקה שרף. "שיחקנו בשבוע שעבר מול ריאל והמתח גאה, והיום אנחנו באותה רמה של מתח והתכוננות למשחק. אולימפיאקוס התכוננו למשחק בצורה מיוחדת, כי זו אחת ההזדמנויות האחרונות שלהם. אבל אנחנו מאוד רוצים לשמור על הבית, בטח אחרי שכבר ניצחנו אותם בחוץ.

"הם משחקים סגנון כדורסל אחר מאשר קבוצות אחרות בבית הזה", המשיך שרף ואמר. "יש לאולימפיאקוס את הסגנון שלה שמביא לתוצאות יותר נמוכות, למשחק יותר איטי. אולימפיאקוס פשוט משחקת לאט יותר ומאפשרת פחות פוזשנים, לכן אנחנו נצטרך לקלוע באחוזים גבוהים יותר מבדרך כלל. גם אנחנו רוצים להיות אגרסיביים, יש לנו תוכנית משחק מסודרת. אסור לנו לתת להם לקחת כדורים חוזרים בהתקפה, כי כל כדור חוזר יתורגם להתקפה נוספת של 24 שניות. ב-63 הימים האחרונים שיחקנו 20 משחקים, זה קצב גבוה מאוד בלי הרבה זמן למנוחה והתאוששות. אנחנו צריכים להיות מאוד רגישים לגבי העומס שמוטל על השחקנים שלנו". שרף נשאל באשר למו"מ שמנהלת מכבי עם לורן וודס, שחקנה לשעבר של אפס פילזן, והסכים לומר כי "מחר אנחנו משחקים משחק חשוב ואנחנו מפנים את כל תשומת הלב לעניין הזה. יש הרבה שמות ומועמדים ואנחנו לא ממהרים לשום מקום. כשנחליט ונחתים מישהו, נודיע".

"מה שחשוב זה לא מצב הרגל שלי, אלא שננצח", הוסיף ניקולה וויצ'יץ'. "הם באים עם הרבה מוטיבציה כי זו ההזדמנות האחרונה שלהם להישאר במרוץ לשלב הבא". עומרי כספי אמר כי "אנחנו באים דרוכים, אני לא חושב שההפסד לבני השרון יגרום לנו להגיע יותר חדים למשחק. זה משחק עונה גם בשבילנו, כי אנחנו חייבים לשמור על הבית. בשלבים האלו, אסור לעשות טעויות". "נהיה חייבים לשלוט בריבאונד ובקצב המשחק", סיכם וויל ביינום. "אסור לתת להם להאט את המשחק. נצטרך להעניש אותם על כל טעות, והעיקר לרוץ".

"סגנון המשחק שלנו איטי? אני לא מסכים"

אולימפיאקוס נחתה בשעות הצהריים המוקדמות בישראל, לאחר שאתמול ערכה ביוון אימון מיוחד, בו ביקש המאמן פנאיוטיס ינאקיס להפעיל רמקולים ובהם מיטב שירי אוהדי מכבי, כדי להכניס את שחקניו לאווירה הצפויה בהיכל מחר. ג'ק צקאלידיס ורודריק בלקני, שהחמיצו את המשחק הקודם מול מכבי, כשירים, וכן רנלדאס סייבוטיס. מי שלא נחת עם הקבוצה הוא ארווידאס מצ'יאוסקאס, שטרם החלים מהפציעה ברגל שמאל.

"אני תמיד אוהב להגיע לתל אביב, כי כולם אוהבים כאן כדורסל", אמר ינאקיס במסיבת העיתונאים, לפני זמן קצר. "לעולם לא אשכח את הנסיעה הראשונה שלי לישראל, בשנת 79'. בכל מקרה, הגענו לכאן כדי לתת משחק טוב. אנחנו מצפים לאולם מלא שיעניק הרבה תמיכה למכבי. אנחנו יודעים שיהיה קשה, אבל זה גם נותן לנו מוטיבציה. סגנון המשחק שלנו איטי? אני לא מסכים. צריך לזכור שההבדל בין משחק מהיר לפזיז הוא דק מאוד. אני רוצה שהקבוצה שלי תשחק מהר, אבל בלי טעויות. צביקה שרף מאמן מצוין. זה שהוא עובד כל כך הרבה שנים ברמות הגבוהות אומר עבורי הרבה. במשחק הקודם מול מכבי עשינו הרבה טעויות, אבל אני מלמד את הקבוצה שלי להשאיר בעבר את מה שהיה. בכל משחק אנחנו רוצים לעשות את המקסימום בכל פוזשן, זו הפילוסופיה שלי. אני מנסה ללמד את השחקנים שלי שכל כדור הוא כדור חדש, ואין לו קשר לכדור הקודם במשחק או לכדור הבא. אני מנסה שהשחקנים שלי יבינו את זה וישתמשו בכך, במהלך משחק וגם במהלך העונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully