וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב, 2008/9

טל שוויגר

8.3.2008 / 9:02

הסגל המלא של מכבי תל-אביב לעונת 2008-2009 טרם פורסם רשמית, אבל טל שוויגר מספק לנו הצצה ראשונה אל הרכבה בעונה הבאה

שוער

דרגוסלב יבריץ'

נתחיל דווקא בעמדה החזקה והעקבית אצל הצהובים. כבר שנים שעומדים בשער הקבוצה שוערים מהרמה הגבוהה ביותר, אך נראה שסוף סוף נמצא שוער שגם אינו מצריך אשפוז בכפייה. שטראובר היה שוער טוב, אך התעקש להתמקד בהצגות קומיות-טרגיות. קאלה היה שוער מעולה גם כן, אך לא הצליח להיפטר מתחביבו הקבוע: שחזור סצינות מהסרט "300" לאחר כל הדיפה פעוטה. יבריץ', לעומתם, מציג יכולת טובה בשילוב עם יציבות מנטלית (לראיה – מניין השחקנים המוכים עומד העונה על 0). לפיכך עמדת השוער תאויש על ידו גם בשנה הבאה (אם בית"ר לא תפנה אליו) .

הגנה

ז'אן, מישאלוף, שפונגין, שטרית

כל תלמיד תיכון יודע שלניוטון היו שלושה חוקים. ולמרות שקיים ספק אם בלמי הקבוצה סיימו תיכון, גם הם מכירים את שלושת חוקי מכבי. החוק הראשון גורס כי בכל עונה יגיע לקבוצה בלם זר אשר ייתן עונה טובה ובעונה שלאחריה ייזרק. ג'ו ביזארה אמנם ישחק בתחילת העונה, אבל אפשר לומר בבטחה שלאחר חלון ההעברות ימצא את עצמו בקבוצה אחרת וידעך עד סוף העונה, בה ימצא את עצמו נופש בריביירה האשדודית עם ג'ובאניני, גונזלס, ומרטינוביץ'. גם אבי יחיאל יתחיל את העונה, אבל מתיחה בציפורן תשבית אותו כמעט עד לסופה.

וכך, כבכל שנה, ייאלצו ליאור ז'אן ומושיקו מישאלוף לזנוח את חשבון הפייסבוק, ללבוש חולצה צהובה ולכפר על חוסר יכולתם המשווע במשחק הקרבה על גבול הפלילי. חוליית הגנה על טהרת דם המכבים תושלם על-ידי יובל שפונגין ואורי שטרית, שיביאו את טקטיקת ההרתעה המצוינת שלהם – מה זה משנה איפה הכדור? בוא נשתטח לתוך ברכי היריב!

קישור

עד חלון ההעברות: ג'ון קולמה, ג'ונתן אסוס, רודי חדד, דור מלול, עידן סרור

בהנחה שהנהלת מכבי תמשיך להעלים עין מהעובדה שמספר המסירות של רודי חדד משתווה למספר הפעולות החיוביות של עומר פרץ, אין סיבה שחדד לא יצטרף לג'ונתן אסוס בשגרירות צרפת החדשה בבלומפילד. אליהם יצטרף הכוכב העולה, דור מלול, שכמו קודמיו יעמוד מול צומת חשוב בקריירה. האם הוא יאכזב כמו לירן כהן ויגיע למכבי פתח-תקווה? או אולי הוא יאכזב כמו תמיר כהן ויגיע לבולטון? את כל זה נדע במהלך העונה הבאה. מה שבטוח הוא שאת הטייפקאסט של הקשר האחורי, שמגלה שכל שנותר מיכולתו הוא 6 אדומים, 13 צהובים ו-3 פצועים במצב בינוני, ימלא ג'ון קולמה. עידן סרור אחד יספיק להחליף שלושה שחקנים שמילאו את תפקיד הקשר הישראלי הפרוותי (מלשון סתמי, לא מלשון פיני בלילי). שבחון, גזל, ודן רומן יוכלו להרים טלפון ולשאול את גיא שמיר איפה הוא עכשיו (אם מישהו טרח להוסיף את המספר שלו לדף הקשר של מכבי).

אחרי חלון ההעברות: שרן ייני, ארז מסיקה, אלפונסו וחואניטו כהן, בהג'את עבד אל-רבינוביץ'

יש להניח כי לקראת חלון ההעברות כל חוליית הקישור תמצא את דרכה אל מחוץ לקבוצה, מי עקב יכולת חלשה (כולם חוץ ממלול), ומי עקב בעיות התנהגות (כולם חוץ ממלול). דור מלול כאמור ינסוק למעלה לעבר אירופה או יתרסק למטה אל עבר.. אממ... מה יותר נמוך ממכבי תל אביב?. העונה השנייה של "מי יהודי ורוצה לשחק במכבי?" תביא לארץ את התאומים אלפונסו וחואניטו כהן – כוכבי עבר בקבוצת הנוער של אתלטיקו מדריד ששיחקו העונה בליגה השלישית בבלגיה (3 משחקים ביחד). אליהם יצטרף הירדני-אמריקאי-יהודי בהג'את עבד אל-רבינוביץ', שיהפוך מיד לחביב הקהל כאשר יבכה בצעדיו הראשונים על אדמת ישראל.

לארז מסיקה ושרן ייני יש הרבה מן המשותף. שניהם כבר 10 עונות במכבי, שניהם נשארו באותו גיל במשך השנים ושניהם תמיד זוכים בדקות משחק עקב חולשה של כל שאר השחקנים. כמו תמיד, מסיקה יתבסס בעיקר על זה שהוא נראה כמו נמני, בעוד ייני יתבסס על זה שאף אחד לא יודע איך הוא נראה.

חלוץ

סמואל יבואה

החוק השני של הצהובים, חוק התנועה (בלי כדור), טוען שמלך השערים של העונה יעבור למכבי ויציג את עונתו החלשה ביותר. באם מדובר בשחום-עור – על אחת כמה וכמה. מבט קצר על דפי הסטטיסטיקה וחיפוש בויקיפדיה על ארץ מוצאו של סמואל יבואה מובילים לעובדה הבלתי נמנעת שבעונה הבאה נזכה לראות את הפלא הגנאי כובש 4 שערים (3 מהם בהתפרקות 0:4 על בני יהודה) במדי הקבוצה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ספסל

לאחר מסע חיפושים מפרך יימצא הפראייר שיסכים לוותר על עתידו ולהידבק בנאחס של מכבי תל אביב. הפעם מדובר ביובל אבידור, חלוצה הצעיר והמבטיח של קריית שמונה. המבטיח סופו לאכזב – כך לימדו אותנו משה ביטון (בטוח שהוא לא אלי ביטון?) ויניב עזרן – ולכן אבידור יימצא את דרכו אל ספסל המחליפים. את רוב העונה הוא יבלה ליד קובי מוסא, שנמצא בתחתית שרשרת המזון ויחכה למשחק הבודד בו אפילו מסיקה ייפצע. אל דאגה, ביום המשחק יוקפץ שחקן נוער במקומו (מישהו אמר קפילוטו?)
.
את החוק השלישי של מכבי, חוק שימור התוצאה, יממש פעם נוספת עמרי רון. את החוק (ניסוח מדוייק: "משחק ישמור על תוצאתו מהרגע בו נכנס השחקן") הביא למושלמות רועי דיין, אם כי עמרי רון יצטרך לעבוד עוד הרבה על יכולת ההחמצה כדי להדביק את דיין בתחום זה.

את יתר מחליפי 2007-2008 תוכלו למצוא בבני יהודה, קבוצת ה-Deleted Items של מכבי.

אחרית דבר

חוקים והשערות יש הרבה, אבל רק בתחום אחד אין שום ספק. מלך שערי הקבוצה לשנת 2008-2009: מספר 8, אבייייייי נמניייייי!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully