וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טובים במספרים

גיל קדרון

5.3.2008 / 13:28

תודו שהתגעגעתם, תודו. ארבעה חודשים של NBA עברו, ולמרות שבתקשורת האמריקאית מדברים על עונה גדולה, כאן בארץ הקודש הייתה לכל אחד מכם התחושה שמשהו חסר, שדברים אינם כתמול שלשום. ובכן, לא עוד! הפינה האהובה "טובים במספרים" שבה מגלות מרצון, ואיתה הניצוץ חוזר לעיניכם. אין בעד מה.

כספתח נביא לכם את המספרים שעשו לנו, ואחרי הקריאה יעשו גם לכם, את חודש פברואר. ונתחיל עם שני שחקני החודש, קובי בריאנט ולברון ג'יימס, ועוד שחקן אחד שנתן גם הוא חודש מהסרטים, מאנו ג'ינובילי.

קובי בריאנט

36.6 - קובי קלע 41 נקודות בניצחון הלייקרס בפיניקס, בבכורה המלהיבה של שאקיל אוניל במדי הסאנס. בפעם הראשונה שהצמד חמד לשעבר פגש אחד השני, בכריסמס 2004, הרשית ממבה 42. בסך הכל, ממוצע הנקודות שלו מול קבוצותיו של הדיזל עומד על 36.6, ובכל אחד ואחד מהמפגשים האלה הוא סיים עם סך נקודות גבוה יותר.

30 - באותו משחק ממש שברו הלייקרס של קובי רצף שהחל בעונתו הראשונה של שאק בליגה, וקלעו 30 נקודות או יותר בכל אחד מהרבעים, משהו שאף יריבה של הביג קקטוס לא עשתה מעולם.

8 - בריאנט רשם 30 נקודות או יותר שמונה פעמים במהלך פברואר.

לברון ג'יימס

2 - הממוצעים של לברון בפגרת האולסטאר? 30.3 נקודות (ראשון בליגה), 7.8 כדורים חוזרים ו-7.3 אסיסטים. מרשים, מרשים מאוד. כמה מרשים? רק שני שחקנים אחרים אי פעם רשמו שורה שכזו בפגרה (כלומר, לפחות 30, 7 ו-7), ולא תשמעו מג'יימס תלונות על כך שהוא מוזכר עמם באותה נשימה. מדובר באוסקר רוברטסון, שעשה זאת ארבע פעמים במהלך שנות השישים, ובמייקל ג'ורדן, שעשה זאת פעם אחת , בעונת 1989/90.

1 - במהלך עוד ניצחון של הקאבס בפברואר, קלע המלך 31 נקודות באינדיאנה, בדרך לטריפל דאבל שני ברציפות, כשבלילה הקודם קלע 26 נגד יוסטון. רוב השחקנים מתקשים להציג יכולת שיא בבק טו בק, אבל לא כך הדבר אצל מספר 23, שהפך לשחקן השני אי פעם שמציג שני טריפל דאבלים ברציפות עם לפחות 25 נקודות ב-19 העונות האחרונות. הראשון? ג'ייסון קיד, אי שם ב-1999, כששיחק במדי פיניקס. אבל קיד לא מספיק ללברון, הוא מתגעגע לאוסקר ולמייקל. גם מוקדם יותר העונה, בנובמבר 2007, רשם הילד-מפלץ שני טריפל דאבלים רצופים לילה אחר לילה, ובכך הפך לשחקן השלישי אי פעם שעושה זאת פעמיים בעונה, לפחות. מי הם שני האחרים? ניחשתם - רוברטסון וג'ורדן.

מאנו ג'ינובילי

172 - מאנו היה חם בפברואר, לוהט. בניצחון על ההורנטס הוא קלע 35, מה שהעניק לו סך של 172 נקודות על פני חמישה משחקים רצופים, 34.4 בממוצע, באחוזים לא הגיוניים של 55 מ-86, שזה 64 אחוז. תארו לכם מה היה משיג לו היה פותח ולא מבלה רק 31 דקות בממוצע על הפרקט. בכל אופן, רק שחקן אחד בלבד מאז שנת 1997 קלע כל כך הרבה נקודות באחוז כל כך קבוע, ובוא נגיד שהוא משחק מעט קרוב יותר לטבעת. שאקיל עשה זאת עם הלייקרס ב-2002, כשרשם 175 נקודות ב-69.5 אחוזים. זה שלפניו, אגב, היה האקים אולג'ואן, שהתחמם אי שם ב-1995/6 למשך חמישה משחקים. שני האחרונים רשמו את ההישג כסנטרים.

44 - כששחקנים גדולים נותנים משחקים גדולים, לרוב התוצאה מוכרעת לפני הבאזר האחרון, אבל 44 הנקודות של עמנואל ב-99:100 על מינסוטה בחודש שעבר היו הפעם השנייה בלבד בשבע העונות האחרונות ששחקן קולע כל כך הרבה במשחק שנגמר בהפרש נקודה אחת בלבד.

1 - בואו נדבר היסטוריה. הספרס הזקנים יצאו למסע משחקי חוץ בלתי נגמר, עם תשעה משחקים במספר, אותו קינח עם 46 על הראש של קליבלנד, מה שהעניק לו ממוצע של 24.7 נקודות, 6.1 קרשים ו-6.2 מסירות לסל באותו מסע. חיפשנו וחיפשנו אבל לא מצאנו אף שחקן שרשם מעל 24, 6 ו-6 במסע של תשעה משחקים ומעלה.


.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

שאר ירקות

10.2 - מי הרכז הטוב בליגה? האם הכבדות של שאקיל היא הסיבה שפיניקס אינה מתרוממת? מסתבר שארבעת המשחקים בין ניו אורלינס לסאנס עשויים לרמוז על כיוון אחר. 25 נקודות ו-15 סוכריות של כריס פול בניצחון האחרון של הצרעות על השמשות לא התקזזו עם 8 ו-13 של סטיב נאש, במאצ' אפ מהגיהינום עבור הקנדי. ההורנטס, אגב, לקחו את כל ארבעת המשחקים בין הקבוצות והנחילו לסאנס סוויפ עונתי ראשון מאז 2003/4, אבל החדשות המעניינות באמת הגיעו מכיוון הרכז הצעיר שעושה רעשים של MVP. לא רק שהאחרון מסר אסיסט אחד יותר (44 מול 43), הוא קולע מול מנהיגה של פיניקס 10.2 נקודות יותר בממוצע, 29 מול 18.8. אז מי תהיה פייבוריטית אם השתיים ייפגשו בסיבוב הראשון?

9 - כמו כולם, גם אנחנו משתכנעים מצפירות ההרגעה של דייויד שטרן, כי חוסר האיזון בין הקונפרנסים הוא עניין זמני שייתקן את עצמו בקרוב. בגלל זה אנחנו לא מתייחסים לעובדה כי לא פחות מתשע קבוצות מערביות החזיקו באחוז ניצחונות גבוה מ-60 בכניסה לפגרת האולסטאר: ניו אורלינס (70.6), פיניקס (69.8), הלייקרס (67.3), סן אנטוניו (66.7), דאלאס (66), יוטה (64.2), דנבר, גולדן סטייט ויוסטון (61.5). בפעם האחרונה שבדקנו, רק שמונה עולות מכל חוף, כך שאחת מהתותחות האלה תישאר בחוץ. אה, וכן, זו הפעם הראשונה אי פעם שכל כך הרבה קבוצות מקונפרנס אחד מגיעות עם 60 אחוזי הצלחה לאולסטאר.

0 - כשהספרה אפס בפעולה, סביר להניח שדנים בניקס, שלא בלקו ולו בלוק אחד לרפואה בהפסד נגד בוסטון. זו הייתה הפעם התשיעית העונה שחניכיו של איזייה תומאס לא מצליחים ליירט ולו זריקה אחת, ונדמה לנו שזה קשור ליכולותיו כנשיא הקבוצה, שאירגן לעצמו קו קדמי אימתני של אדי קרי וזאק רנדולף. אפשר היה להכניס כאן בדיחה על כך שביחד עם לא חוסמים אפילו זריקה אחת, אבל החארות האלה הרסו לנו אותה עם המציאות. תעבירו את המידע הזה לבעלים ג'יימס דולן: אף קבוצה אחרת בליגה לא רשמה אפילו שני משחקים כאלה העונה. ואל תשכחו להוסיף גם את זה: עם ממוצע של 2.35 חסימות למשחק, הניקס בדרך להפוך לקבוצה עם ממוצע הבליקות העלוב אי פעם, מאז שהליגה החלה לספור אותן בשנות השבעים.



ao Ming will be out for the rest of the season with a stress fracture in his left foot. How important has Yao been to the Rockets this season? Coming into Tuesday, Houston's starting centers (which means Yao, for all but one game), were leading the NBA with an average of 21.9 points per game and they were allowing only 10.1 points per game to opposing starting centers, the fourth-lowest average against any NBA team this year. That difference of 11.8 points per game was also the largest in the NBA before Yao's injury.
Yao missed only two of his first 268 NBA games (through Dec. 17, 2005), but since then he's played in only 138 of a possible 198 games (which will be 138 of 224 by the end of this season).


HOWARD DOMINATES THE GLASS ON BOTH ENDS OF THE COURT
Dwight Howard had 24 rebounds, including nine off the offensive glass, in Orlando's victory over the Nuggets. It was the third time in the past three seasons that Howard had at least nine offensive rebounds and 15-or-more defensive rebounds in one game. That's more such games than all other NBA players combined over that span. (Ben Wallace and Andrew Bogut have each done that once.)



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully